Eindschoonmaak betalen, maar wat doe je zelf?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mel3, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Oh wow, dat is nog kort. Ik krijg 1 uur + 3 kwartier voor een 6 persoons. 3 badkamers, 1 sauna, 2 toiletten, 3 slaapkamers met bedden opmaken.

13 minuten is bizar weinig..

OT: ik zou in ieder geval het vuilnis wegzetten, bedden afhalen en vaatwasser leeghalen :) Doekje over de tafel en aanrecht en klaar..

2. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Eigenlijk heb ik geen idee welk bedrag normaal is voor de eindschoonmaak. We konden er ook niet voor kiezen, want het zat er verplicht bij. Nu hadden we een fikse korting gehad en al met al waren we daardoor niet duurder uit dan 2 weken kamperen, dus ik vond het wel best. Het huis is verder netjes. We houden niet van rommel dus we houden het zelf ook al netjes. We zullen sowieso tandpastaresten wegpoetsen en de wc's borstelen. En de veger er door, ik vind niet dat iemand ons vuil hoeft op te ruimen. Aanrecht maken we na ieder gebruik al schoon, die is verder netjes. Vanavond pakken we in, morgenochtend gaan we rijden. Maar eerst nog een dagje genieten.

3. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Trouwens, voor die 70 euro moet het de beheerster de hele dag thuis zijn als de huurders aankomen. En beschikbaar zijn bij problemen en het 10 persoons huis schoonmaken.Het huis wordt in de zomervakantie en een paar weken in de winter verhuurd. Verder is het leeg. Misschien gaat een deel er van naar de eigenaar? Er staat hier ook handzeep, 3 maal, wasmiddel, afwasmiddel en wc papier klaar. En ach, wassen en drogen is verder gratis. Alles gaat schoon weer mee naar huis.

4. veense

veense Niet meer actief

Waar in Tsjechie zit je (of zat je inmiddels?).
    Ken heel veel Nederlandse eigenaren van Tsjechische huizen ;)
    Wij vertrekken morgen naar Praag, maar naar een hotel, dus schoonmaken hoeven we niet te doen...

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    OH, dat is wel heel erg fijn zeg. Goed geregeld. Ze hadden daar dan ook geld voor kunnen vragen en dan minder schoonmaakkosten rekenen. Het is maar net hoe je het bekijkt.

6. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    We zaten in de buurt van Karlovy Vary :).
    Uiteindelijk dus de bedden afgehaald, geveegd en afgewassen en een doekje over de wasbakken en wc's gehaald. Ze was er erg blij mee.

7. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    We hebben de wasmachine en droger bijna dagelijks gebruikt, dat kost me normaal wel wat meer dan wat ik nu betaald heb :).

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Precies.
    Dat is altijd goed om het brede plaatje te zien.
    Veel mensen boeken bijv. een goedkoop hotel maar betalen dan wel nog zelf het ontbijt. Terwijl ze bijvoorbeeld voor een paar euro meer voor alle dagen dat erbij hebben. Of letten niet op of het parkeren betaald of gratis is. Je moet altijd goed alles meenemen om te kijken wat daadwerkelijk het goedkoopste is. :)

9. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn vakantie maak ik niet schoon, ik pak onze spullen en doe de deur dicht. Ik betaal er niet voor niets voor.

Deel Deze Pagina