Eindtijd aangeven kinderverjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MCE

MCE Lid

10 aug 2014
    47
    0
    0
    Niks raars aan hoor. In mijn omgeving doen de meeste dit. Eigenlijk iedereen met kinderen.
    Wij zelf niet trouwens ;)

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Vind het helemaal niet raar hoor.
    Jammer dat je halfzus zo reageert, maar ik zou je eigen rust boven haar wil zetten.

3. soeza

soeza Niet meer actief

Ik vind het niet raar hoor.
    Bij ons staat het er eigenlijk nooit op, maar ik zou het niet raar vinden als ik een uitnodiging krijg met een eindtijd erop.
    Tegen je halfzus zou ik gewoon zeggen dat ze normaal altijd welkom is om te blijven plakken, maar deze keer liever niet :)

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Niet raar hoor, bij ons stond er ook een eindtijd op de uitnodiging.

5. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Wij zetten er sowieso een eindtijd op, maar bij ons liep het voorheen toch meestal uit op Chinees bestellen of zo, voor nog best een grote groep. Nu houd ik niet van Chinees eten (Mijn vriend is Aziatisch dus ik eet het vaak genoeg en het komt me de neus uit) dus ben ik vorig jaar gaan roepen dat we 's avonds nog met zijn drieeën (vriend, kind en ik) bij de McDonalds zouden gaan eten. Toen werd de hint wel begrepen.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja doen wij ook altijd. Vind er niets vreemds aan.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Net even met man overlegd en gaan dit keer gewoon een tijd aangeven. Hij wil graag daarna nog met ons gezin uit eten om de dag af te sluiten. Lijkt mij ook een goed plan (als de kids nog honger hebben dan hihi).

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Wij hebben ook een eindtijd met als afsluiter van de dag pannekoeken met het gezin! Dit is geen geheim en iedereen weet dit bij ons en zo'n opmerking van dan moeten we zeker oprotten zou ik beantwoorden met een dikke ja! Wat een belachelijke opmerking ze hoeft niet te komen toch.

9. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Nee vind het absoluut niet raar...
    Heb het zelf ook vaak gedaan...

Maar... eerlijk gezegd is het toch best ongastvrij??

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik doe dit altijd, het spijt me voor alle anderen maar ik (wij) houden nu eenmaal van een rustig moment waarin we allemaal even kunnen ontspannen na een drukke dag.

11. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Het is toch jullie huis en jullie feestje??
    Als het iemand niet bevalt komen ze lekker niet.. Heel simpel..

Gaat hier al jaren via dit principe en er zijn mensen die niet meer komen.. Jammer dan.. Volgens mij ligt dit meer aan die mensen, dan aan ons..

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook altijd een eindtijd.
    Het was hartstikke gezellig; maar nu opzouten, doeg :D !!!

13. KimK

KimK Niet meer actief

Ik had vorig jaar op verjaardag oudste wel een eindtijd maar toen was ik zwanger en dat liep allemaal niet zo lekker! Straks op verjaardag van de jongste heb ik een begintijd waarop we de taart gaan aansnijden en zorg ik voor hapjes (gehaktbrood, wraps, stokbrood, toastjes etc) naast de standaard dingen (taart/cupcakes/zoutjes/chips/borrelnootjes). Dus ga niet echt eten verzorgen in de zin van broodjes, maar er zijn zoveel dingen om te happen dat ik me geen zorgen maak dat iemand iets tekort komt. Zal dus ook geen eindtijd op staan. Nu nodig ik voor de verjaardagen ook puur onze beste vrienden, opa en oma en twee tantes/ooms uit die de kinderen ook gewoon vaak zien dus die begrijpen wel dat de kids tegen 7 naar bed moeten. Meestal ruimt mijn beste vriendin in die tussentijd op ;) en gaan we daarna nog ff nakletsen haha.

14. tuc

tuc Niet meer actief

ik merk dat het door veel normaal gevonden wordt om een eindtijd te vermelden, ik persoonlijk vind het niks en het geeft mij altijd een beetje apart gevoel. Kan het niet zo goed uitleggen, beetje ongastvrij ofzo al klinkt dat harder dan ik het bedoel.

Ik doe het dus nooit. Hier eet iedereen mee en wanneer ik het tijd vind voor de kindjes om naar boven te gaan doen we dat ook, ik of mijn man, de ander blijft bij de visite.

15. tuc

tuc Niet meer actief

haha ik lees al dat het aan mij ligt...maar goed ik voel dat zo.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, het is ook een belachelijke opmerking, mijn vader (haar vader dus ook), heeft er toen ook wat van gezegd hoor, maar dringt gewoon niet door.

17. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Nee hoor ik ben het met je eens...

Ik vind het heerlijk de tijd als gezin na een druk feest maar het is natuurlijk ook weer niet zo dat je 7 dagen in de week een feestje heb..

Ik heb het dus aankomende verjaardag voor het eerst niet gedaan. .. en ben benieuwd hoe dat bevalt

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nee hoor, ik voel dat zelf ook wel een beetje zo, maar sommige mensen weten gewoon nooit wanneer ze moeten gaan. Ditzelfde stel bleef ook gewoon rustig zitten toen ik (alweer 5 jaar geleden inmiddels bijna) weeën kreeg op de verjaardag van mijn oudste. Ik had overduidelijk pijn, maar zij bleven lekker rustig zitten. Pas toen mijn man ze vriendelijk verzocht om weg te gaan, gingen ze.

Tja, weet je en als mensen er altijd vanuit gaan dat alles kan, dan wordt je vanzelf wat minder gastvrij heb ik het idee.

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij doen normaal geen eindtijd op een verjaardag. Ik zorg er voor dat ik eten in huis heb voor de mensen die willen blijven eten. En net als tuc brengt een van ons de kinderen naar bed, de ander blijft beneden. Zo gaat dat bij alle kinderverjaardagen waar wij heengaan ook.

Dit jaar hebben wij wel een tijd erop gezet. Ik ben nog erg snel moe en heb niet zo'n zin in zitten blijvers dit jaar. En we hebben savonds ook nog een verjaardag dus ik wil nog even op bed liggen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Mijn ouders en mijn jongste zusje mogen altijd blijven, geen probleem, maar zij gaan ook uit zichzelf weer een keer weg.

Deel Deze Pagina