Eindtijd aangeven kinderverjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Haha, dat mag ;) Wij vieren kinderverjaardag totaal niet groots, altijd op zaterdag of zondag, er komen zo'n 10 mensen maximaal, mijn schoonfamilie is zo enorm, daar komen we niet meer bij elkaar op kinderverjaardagen, dat is geen doen. En de mensen die komen wonen allemaal op 5 min afstand. We zien ze dus ook minimaal wekelijks, dus om met elkaar bij te kletsen hoeven we geen kinderverjaardagen te houden.
    Daarnaast lopen deze mensen die komen ons huis zo vaak in en uit, dus aan gastvrijheid geen gebrek gelukkig ;)

Maargoed, het is maar net wat je gewend bent, denk ik. Hier is het niet normaal om zulke lange verjaardagen te houden met 30 mensen. Iedereen, in mijn familie en vriendengroep, komt kort, een uurtje, max 2 uurtjes. We weten allemaal niet beter, voor ons is een feestje van 2 uur prima, langer geeft ons niet meer feestgevoel eigenlijk. Ieder zijn ding gelukkig :)

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja wel redelijk, een man of 40-50 zit je wel op ja.
    Heel gezellig, en meestal doen wij alles tussen 1300 en 1800.

Op onze eigen verjaardagen, wij vieren het samen, nodigen we wel iedereen uit voor het eten. En dan staat er op de uit odiging je bent welkom vanaf 1300 uur en als je wil blijven eten dan horen we het wel ;)

3. KimK

KimK Niet meer actief

Bijzonder dat vele het dan zo groots vieren en dan vervolgens wel het maar heel kort vieren haha. Hier zullen we ook op man of 20 zitten en daar hebben we dus altijd genoeg te happen voor. Zou het zelf gek vinden een verjaardag van 60-100 man voor een kinderverjaardag haha die zien je kinderen toch niet wekelijks? Of zeg ik nu iets geks. En sowieso als je maar 2 uur een feest doet heb je zelf geen eens tijd on met iedereen fatsoendelijk te praten, toch?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou hier duurt het feest van 13 -18 uur, dus geen 2 uurtjes ;) Maar zowel ik als man hebben een hele grote familie. Die eigenlijk ook best heel hecht is. Mijn kinderen spelen met de kinderen van mijn (en van mijn man) neven en nichten. Zij kennen hun achternichtjes en neefjes dus ook gewoon allemaal bij naam. Ik noem de opa van mijn nichtjes OOK opa, (vader van mijn aangetrouwde oom) ik ken hem al mijn hele leven en mijn kinderen noemen hem ook zo.

Ik zou het gek vinden om bijv een tante die wij elke 2 weken zien, wel uit te nodigen, terwijl de andere tante van verder moet komen en dus wat minder vaak zie (dan alsnog een paar keer per jaar) over te slaan.

Hier is dus iedereen welkom.
    En eerlijk is eerlijk hoor: de meeste Nederlandse families gaan niet (meer) op deze manier om, maar wij wel, erg gezellig.

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Dat kan prima, wij hebben het in ieder geval wel gedaan ;) Het feestje is van 2 tot 5 uur...

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja ik zet het er wel bij! Want je hebt altijd van die mensen die heel lang blijven plakken.
    Wil de dag ook graag met de kids alleen afsluiten, nog even family-time!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zei eerder al dat ik een begin- en eindtijd op zich prima vind maar dat ik sommige tijden wel raar vind, dit is dus zo'n raar tijdsbestek...en de reden eigenlijk ook wel eerlijk gezegd.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben het nu voor het eerst wel gedaan (onze dochter wordt 1) maar we vieren het ook in 3x dus om een beetje overzicht te houden hebben we op de middagen van 2 tot 5 gedaan en s'avonds komen wat vrienden en daar heb ik geen eindtijd bij gezet (mijn man en ik zijn in dezelfde week nl ook jarig).

Vond het er wel een beetje raar uitzien en moet nog maar even kijken hoe het uiteindelijk allemaal loopt.

Als ik ergens anders een uitnodiging krijg met een eindtijd vind ik dat niet raar maar vind het wel raar om het nu zelf te doen.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Op dat soort tijden zou ik óók niet komen. ;) En wij geven ook nooit een eindtijd aan, mensen kunnen hier altijd blijven hangen, eten en drinken. De kinderen gaan op een gegeven moment naar boven naar bed dus hebben dan geen last meer van het bezoek.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Met kinderverjaardagen doen wij altijd een begin en eindtijd. Ik vind het anders veel te druk en met name de schoonfamilie heeft er een handje van te blijven plakken. Gek hè, dat het altijd de mensen zijn waar je niet op zit te wachten blijven plakken..

Eigen verjaardagen doen we vaak een borrel 's avonds, geen eindtijd dus.

Bevalt ons op deze manier erg goed. We hebben trouwens meer in onze omgeving die een eindtijd doen hoor bij een kinderverjaardag, vind dat heel normaal.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Precies, daarom zet ik er ook een eindtijd bij.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Staat vaak genoeg op een uitnodiging
    Dus waarom niet?

13. mumija

mumija Niet meer actief

Zou ik ook doen.
    In jullie geval is dat heel begrijpelijk hoor. Ik heb het dit jaar ook gedaan met de verjaardag van 3 van de kinderen (verjaren alle 3 in juni paar dagen na elkaar).
    Ik was net geopereerd en zat niet lekker in mijn vel, dus gewoon lekker 's middags gevierd, tot 18.00, en daarna mocht iedereen weer lekker naar huis.:D

14. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Persoonlijk doe ik dat niet. Ben ik ook niet gewend vanuit huis uit. Iedereen mag komen en gaan wanneer ze willen en ik zorg gewoon dat ik genoeg eten in huis heb voor alle mensen die er rond etenstijd zijn. Dit resulteerde op de eerste verjaardag van mijn dochter op visite van 10:00 in de ochtend tot 22:00 in de avond. Ik zal echt niet ontkennen dat dit niet vermoeiend was, maar ook reuze gezellig!! De volgende verjaardagen doe ik het weer zo, heb er geen spijt van. Maar ik respecteer iedereen zijn mening. Houd me dus netjes aan de tijden wanneer ik die krijg, alleen is dit voor mijn gevoel niet gastvrij. Maar dat is dus mijn gevoel en komt voort over hoe vroeger mijn verjaardag altijd gevierd werd (denk ik).

15. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb dat wel eens geprobeerd, met een eindtijd... maar nee. Daar houdt men zich niet aan. Ik schreef: het feest is van 12:00 tot 16:00 en om 15:45 kwamen mijn schoonouders pas aankakken. Jammer, maar die kan ik dus niet de deur wijzen. Om 21:30 waren de laatste mensen pas weg.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap dat je niet op het moment zelf ruzie gaat maken, maar ik had een keer erna dit zeker wel gezegd hoor. Dat ze zoiets niet weer hoeven te doen.

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik had dan wel gezegd, goh jullie zijn lekker op tijd, het feestje is tot 16:00 of hadden jullie daar over heen gelezen ?? dat word drankje en gebakje en ze kunnen weer weg:p nee zo erg niet ze mogen dan nog wel een uurtje blijven maar dan is het ook echt klaar. en er duidelijk bij vermelden dat ze dat de volgende keer niet weer te hoeven doen :)
    Maar goed wij zijn daar ook heel makkelijk in,om dat soort dingen gewoon te zeggen :)

18. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    #78 GaiaGaia, 12 sep 2014
    Laatst bewerkt: 12 sep 2014
    Als ik een uitnodiging krijg waar een eindtijd op staat vermeld zou ik dat niet raar vinden.
    Wel als je maar een uurtje welkom bent, maar dat lijkt me niet vaak voorkomend:D

Ik vind het wel een beetje 'vreemd' dat er blijkbaar door veel mensen ook echt uitnodigingen worden verstuurd :)
    Dat is bij 'ons' echt niet de gewoonte.
    De mensen om ons heen die voor ons belangrijk zijn weten wanneer de leden van ons gezin jarig zijn en zijn dan ook van harte welkom op die dag.
    Vanaf een uur of twee, drie 's middags kunnen ze binnenstappen en gaan weer weg wanneer ze dat willen (ik zorg altijd voor genoeg eten).
    Ik stuur geen uitnodiging ofzoiets, vraag ook verder niemand, want het is al zo'n gewoonte geworden dat iedereen dit ook weet.
    Tja...en onze familie is nogal direct, dus als wij vinden dat het weer welletjes is, zeggen we dit ook gewoon....zonder boze blikken te krijgen of rare opmerkingen te krijgen.
    Als iedereen direct is kun je veel van elkaar hebben en zoek je niet zo snel ergens iets achter :)
    Maar...ik vind het wel fijn als mensen lang blijven. Het geeft mij het gevoel dat ze zich welkom voelen en op hun gemak zijn.

En wij maken ook geen verschil tussen de verjaardagen van de kinderen of die van onszelf....alles verloopt hetzelfde. Ze zijn ook maar een keer per jaar jarig, dat mag best laat worden en daar mogen ze best moe van zijn. De volgende dag las ik dan een pyama dagje in ;)

Zo doet iedereen zijn eigen ding denk ik..... We zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.
    Gewoon doen waar jij (en je gezin) je het prettigst bij voelt. Uiteindelijk is dat waar het toch om draait? Je gezin? Als anderen het raar vinden of het anders zouden doen of willen....Pech. Gaan ze dat maar lekker in hun eigen huis doen :D

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik leer weer iets! Hier (nog) geen kinderen, verjaardagen en feestjes zijn hier altijd lang, laat en incl eten en blijven hangen. Lijkt me verre van ideaal met 2 kleintjes straks dus ik leer hier wel van. Wat is er ook mis met een gezellige middag? Oh en als wederzijdse ouders blijven om te eten en kindjes in bed te stoppen zou dat me weinig uitmaken.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Gaiagaia wij versturen een uitnodiging omdat we het meestal niet op de dag zelf vieren.

Deel Deze Pagina