Eindtijd op uitnodiging 1e verjaardagsfeestje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jen30, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Beste lezers,
    Voor het feestje van de 1e verjaardag van onze dochter wil ik op de uitnodiging een begin- en eindtijd zetten.
    Dit omdat ze echt wel haar slaapjes nodig heeft en we heel klein wonen en ze nooit kan slapen als de visite blijft plakken (lees: herrie) + ik denk dat mjin vriend en ik ook wel willen nagenieten / uitpuffen daarna.
    Ik wil dus op de uitnodiging zetten dat om 12:00 de polonaise begint en om 15:30 het uitzwaaien. Zoiets, beetje grappig. Kan ook iets anders worden nog, maar iets in die richting.
    Wat vinden jullie ervan? Is het raar om een eindtijd op de uitnodiging te zetten?
    Groetjes Jen

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Neehoor, zeker omdat je het voor het eten weer eindigd. de mensen gaan dan gewoon lekker thuis eten. Lijkt mij prima.

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

O en leuke manier ook. Leuk gevonden

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm echt raar is het niet. Ik vind het persoonlijk nogal ongastvrij. Ik zou echt niet mn visite op een bepaalde tijd buiten kunnen zetten. En het is feest!

Hier blijft iedereen hangen en gezellig mee eten..ik zou het niet anders willen.

Kindjes gaan gewoon naar bed als ze daar behoefte aan hebben.

5. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik zie het steeds vaker, dus kan denk ik prima. Ik doe het zelf niet omdat het voor mij niet goed voelt, ook omdat familie 130km moet rijden (enkele reis).
    Hier mag dus iedereen mee-eten. Voelt voor mij beter.

6. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Nee hoor niet raar. Vind het juist erg slim �� haha

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Voor een eerste verjaardag vind ik dat niet raar, elke ouder weet het beste op welke tijden zijn kind wakker en gezellig is en wanneer er weer geslapen moet worden.

8. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ja zo zat ik ook toch wel te denken maar ze zijn wel wat gewend van mij :D
    Hier is het onmogelijk dat ze dan slaapt want als ik zeg klein, dan bedoel ik ook klein.. (ons appartement staat te koop).
    En als ons draakje niet op tijd slaapt wordt ze een echte draak!!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij doen het wel. Maar ivm de ruimte doen we het in 2x die dag. Een deel komt smorgens en een deel komt smiddags. Hoe laat iedereen komt maakt me niet uit, maar in principe is het van 9.30-18.00 uur. Lang zat dacht ik zo.
    Mijn zus heeft bijv standaard die dag nog 2 verjaardagen. Mijn oom en tante hebben ook nog een tweede verjaardag en zo zijn er nog een aantal dingen :D komt precies uit dus.
    Maar we hebben een makkelijke familie, dus dat scheelt.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik doe het altijd. niet gastvrij vind ik onzin. ze kunnen hier tussen 1 en 6 eten en drinken naar hartelust, niemand die wat tekort komt of met een lege maag naar huis moet maar om half 7 wil ik iedereen gewoon de deur uithebben, opruimen en zelf op de bank ploffen. zo doet iedereen het ook in onze vriendengroep dus zie probleem niet

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier hield alle familie er zelf wel rekening mee dat er op die leeftijd nog geslapen moest worden. Na het eten ging dus iedereen gewoon naar huis, zodat wij ze in relatieve rust naar bed konden brengen. En tussendoor sliepen ze ook gewoon hun eigen dutje van 12-15 ongeveer.

12. tuc

tuc Niet meer actief

8

Maar ik vind tot half 4 echt wel karig als ik het mag zeggen. Krijg altijd een gevoel van cadeau afleveren en moven.

Doe het dan met eten en na het eten iedereen weg ofzo.

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vind het prima. Vooral bij jonge kinderen. Bij volwassenen vind ik het idd ongastvrij (behalve als het in een zaaltje is ofzo)

14. Jen30

Jen30 Niet meer actief

3,5 uur karig?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dit is jullie ritme, maar ik ga zelf niet om 12 uur op verjaardag. Moeten nog lunchen enz dus haf 2/2 uur op zn vroegst dan is het nog maar voor 1,5 uur he.

Of ga je een uitgebreide lunch voor iedereen verzorgen.

16. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Heb het idee dat 99% het niet raar vindt gelukkig, toch altijd fijn om even andere mama's meningen te peilen.
    Wij gaan ook zorgen voor een heel uitgebreid lunchbuffet dus hoeven ze 'savonds niet eens te eten :)

17. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Gelukkig dat ik jou ook niet uitnodig he.. en alleen opa's, oma's, overgrootoma's, broers en zussen en diens aanhang.

Wij gaan zeker een hele uitgebreide lunch verzorgen!
    Een soort van buffet zelfs!! Iedereen kan pakken wat ie wilt!!
    En als toetje TAART MET EEN KAARSJE UITERAARD!

Onze meid slaapt van 10:00-11:30 en van 15:00-16:30
    Dus we zullen heus wel wat rekken die dag

18. tuc

tuc Niet meer actief

Laat maar dan...je vraagt om een mening en ik geef die. Ik ken helemaal niemand trouwens die om 12 uur op een verjaardag gaat;)

19. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kan toch prima? Ik heb ook aangegeven dat onze bijna-peuter tussen 12.00 en 15.00 nog slaapt, dus ik ga er vanuit dat de mensen dan ook niet komen. Het zou niet erg zijn als ze er zijn, ons mannetje slaapt er wel doorheen, maar het zou jammer zijn als het feestvarken zelf z'n cadeautjes niet in ontvagst kan nemen.
    Misschien dat je zoiets inde uitnodiging kan zetten? Na 15.30 is het feestvarken zelf niet meer in de gelegenheid om cadeautjes in ontvangst te nemen.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Raar nee. Persoonlijk door ik het niet. Ja kinderfeestje met klasgenootjes. Breng en haal tijd.

Even over dat slaapje. Ga er van.uit dat ze als nog uit haar doen gaat zijn alle indrukken en prikkels.
    Kans dat ze juist als nog van de leg gaat. Zou je daar dus ook niet op gaan verkijken.
    Zoon werd na het feest ziek. Koorts. Dichter was ook onrustig daarna.

Maar wel alvast gefeliciteerd met haar eerste verjaardag het is een speciale dag. Voor ouders kind voor later aan de foto's😉

Deel Deze Pagina