Eindtijd op uitnodiging 1e verjaardagsfeestje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jen30, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Ik wil geen mening over hoe laat de party starts maar of t raar is om eindtijd op te schrijven. Zie onderwerp!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Kleine toevoeging: ik weet niet of je veel mensen gaan uitnodigen met kleine kindjes die nog een middagslaapje hebben, maar die kindjes slapen dat vaak wel op de tijden dat de verjaardag van jouw kleintje is. Dus voor hen wordt het lastig om te komen.

3. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Top! Die zin komt er op!

4. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Komen geen kindjes

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    wij hebben weleens meer hoor dat we om 11 uur naar een verjaardag gaan... eten daar tussen de middag wat en gaan om 2 uur weer weg. zie niet wat daar raar aan is als er op een uitnodiging staat tussen 10 en 5 bv.

6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Wij hebben het er niet opgezet. Schoonzus wel, was van 15-17. Dat was echt kado afleveren, snel taart naar binnen werken en weer wegwezen. Dat wilde ik niet, dus daarom geen tijd erop gezet. Nu hadden we de hele dag wat mensen en die hadden dus pech toen de jarige op bed lag.
    Wij wonen wel wat groter, en onze dochter is wel gewend om met wat geluid te slapen, dus dat is wel makkelijker.

7. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Wij hebben geen andere keus om het van 12:00-15:30 te doen.
    Dat is al sinds maanden een hele leuke tijd dat ze wakker is, heel vrolijk en druk, heel gezellig. Tussen 17:00-19:00 is ze ook wakker maar dan is het ook maar zo kort plus ze is wat narrig.
    Dus als het ritme niet veranderd, is dit echt de beste oplossing.
    En als de lunch klaar staat om 12:00, wat is er dan zo erg aan die tijd? Ik probeer het te begrijpen maar ik snap het gewoon niet!

8. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Dat waren dus 2 uurtjes, dat is inderdaad wel wat kort!

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Lastig! Ik zou ook niet zo 123 om 12 uur op visite gaan, pas na 14 uur.
    Zelf zou ik de eindtijd wat ruimer kiezen ondanks dat ze haar slaapje nodig heeft, ze heeft daarna de hele nacht nog.

Maar ik begrijp dat ze over 2 mnd pas verjaart, dus dan kan het precies zijn dat ze dan tussen 1200 en 1500 slaapt.

10. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,826
    113
    Om 12 uur starten als je dan begint met een lunch is toch juist top!
    Wees dan wel duidelijk in je uitnodiging, want je weet maar nooit of mensen toch wat thuis eten anders.
    Ik vind het helemaal prima om het zo te doen.
    Sterker nog, wij doen het bij alle kinderen al vanaf de geboorte zo.
    Vind het juist heel onfatsoenlijk als mensen de hele dag blijven hangen en ook nog eens verwachten mee te kunnen eten.

11. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,826
    113
    Denk dat de mensen die zo reageren die post niet meer hebben gelezen.
    Want daar is niks raars aan, juist hartstikke leuk en origineel.

12. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Is uiteraard ook heel goed mogelijk.

Maar ging me ee meer om of je er een eindtijdop zet. Niet of de tijden an sich goed zijn

13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Zou gewoon naar je dochter kijken, jullie hebben er ook meer aan als leuk, vrolijk en gezellig is, zijzelf ook. En de meeste mensen snappen echt wel dat zo'n kleintje nog een slaapje doet.
    Je bent echt niet de enige die tijden op een uitnodiging zet.

14. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Tja altijd een dilemma vind ik ook. Misschien kan het er gewoon opzetten.. " Graag wil ik jullie uitnodigen om vanaf 12u tot ongeveer 15.30u te komen lunchen met taart als toetje "

Ofzo ... ik probeer altijd wel rekening te houden met mensen die van ver komen, maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit.
    Hier meestal of vanaf 11u koffie en daarna lunch
    of vanaf 14u / 15.30u en dan tot een uur of 19

( kinderfeestjes he)

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wij vieren altijd verjaardagen in de speeltuin en geven dan aan tussen 13:30 en 18:00. Daarna ruimen we op en gaan ook wij naar huis. Omdat wij 2 prikkelgevoelige kinderen hebben die ook echt dat moment moeten hebben waarop duidelijk is dat het feestje voorbij is. En voorbij betekend: Geen visite meer.

Ongastvrij...prima. Maar we geven het feestje voor onze kinderen, niet voor de visite. Onze kinderen vinden dit prettig, als de visite er problemen mee heeft dan komt hij/zij maar niet of een andere keer wanneer het beide partijen schikt.

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Gewoon doen hoor! Hier de verjaardag van 3-6 gevierd. Helaas hebben wij wel vrienden die zich daar totaal niks van aantrekken dus uiteindelijk waren die pas tegen 7 uur weg. Pin je er dus niet teveel op vast...

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38

wat ik dus niet snap, is dat je een heel topic opent en een vraag stelt, waar men antwoord op kan geven A of B en dat je vervolgens eigenlijk alleen maar je standpunt aan het verdedigen bent om het juist wel zo te doen, dan zou ik zeggen wat let je, als jij dit zo wilt doen dan doe je dat toch ;)

overigens vind ik het totaal niet raar hoor, hier doen wij het niet iedereen is welkom en iedereen blijft hangen, maar als jij daar geen zin in heb dan moet je dat inderdaad gewoon aangeven, en als je weet dat jou kindje er last van kan hebben, dan lijkt mij dat reden genoeg.

overigens geheel offtopic ik denk dat je topic in mama en gezin thuishoort en niet in de lounge ;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het wel gelezen hoor...maar verder niet meer op gereageerd omdat ik het nogal irritant vind dat iemand een topic opent met een vraag en als je daar dan je mening over geeft dan komt er uiteindelijk alleen maar uit dat diegene ja had willen horen.

Ik vind een verjaardag die om half 4 eindigt persoonlijk heel raar en zou mij daar als gast niet prettig bij voelen.

19. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,497
    4,335
    113
    Female
    Ik vind dit inderdaad raar, ja ook in mijn omgeving komt dit regelmatig voor. Ik vind dit inderdaad ongastvrij overkomen. Dit zijn de verjaardagen die ik graag skip.
    Maar ik vind verjaardagen sowieso een crime, en deze gewoon nog erger. Binnenkomen, kadootje geven, koffie in je handen en een stukje taart erbij en 'gezellig' in dat kringetje zitten :)

Maar serieus als dit voor jullie fijn voelt en jullie dit leuk vinden dan moet je het zo doen..

Wij vieren de verjaardagen bijna altijd van 14-?, incl eten. Maar mijn dochter is supermakkelijk en slaapt toch wel als ze wil slapen.

20. Bloeem

Bloeem Actief lid

Nov 28, 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ook m'n twijfels over, maar we doen het nu wel. Kinderen kunnen dan nog even uitrazen en dan rustig naar bed. We eten wel nog samen met een klein groepje. Wij vieren de verjaardagen altijd op zondag omdat er heel veel mensen werken op zaterdag. Daarom is een eindtijd ook wel fijn, kinderen moeten de dag erop baar school/psz.

Share This Page