Tips: in eigen bed leggen (wakker)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Robynn, Oct 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ons mannetje slaapt gelukkig snachts in zijn eigen bed,
    en ook overdag wel, maaaarrr..

Meestal moet ik eerst naast hem gaan liggen op ons eigen bed..
    Zijn bedje staat naast ons bed..

Dit is uiteraard mijn eigen "schuld" geweest.. (onbewust denk ik)
    We zijn vlak na de bevalling verhuisd en het was een roerige tijd,
    dus ik deed wat ik kon.. ik was toen erg onrustig dus ons mannetje
    heeft mij haarfijn aangevoeld natuurlijk en was veel wakker..
    echt hazenslaapjes van nog geen half uurtje, dus je begrijpt het al
    op den duur was ik helemaal gesloopt en ging met hem liggen op ons bed.
    Legde hem daarna over in zijn eigen bedje.. hij slaapt nu gelukkig langer..
    In ieder geval een uur tot twee uur, soms zelfs 3! :$

met mijn dochters (inmiddels 9 & 14) heb ik hier totaal geen "last" van gehad, die kon ik
    half wakker wegleggen, en een beetje gaan rommelen boven, wasje draaien, ophangen etc..vielen zo in slaap..
    Dit mannetje is echt een stuk "moeilijker".. hij word echt boos als ik hem wegleg..(alsof hij denkt van wat krijgen we nou? alsof ik hem erin heb geluisd haha..)
    Dus blijf ik eerst bij hem...aai over zijn bol.. loop ik wat te rommelen..etc
    maar hij word zo boos dat ik hem uiteindelijk pak en troost..weer probeer weg te leggen.. en kan zo een uur tot 2 uur zo bezig blijven..
    dus er zit niet echt "verbetering" in zeg maar..
    Het sloopt mij enorm, met als eindstand dat ik dan toch maar "makkelijk" doe.. en met hem ga liggen tot ie in slaap valt en dan wegleg..
    Dit werkt, maar ja, dit kan natuurlijk niet zo blijven gaan..hij moet uiteindelijk ook naar zijn eigen kamertje..
    Wat ik ook weleens doe is hem in de wagen laten slapen in de huiskamer,
    omdat hij graag bij ons in de buurt is.. (dit gebeurd niet vaak hoor..meer als ik moet koken of zo..dus als het echt niet anders kan..dan valt hij bij het zien van mij in de keuken in slaap.. )

Ik merk wel dat hij heel graag bij ons is, clusteren word dit genoemd?
    Heeft de arts van het CB ons verteld..

Ik zou heel graag tips willen hebben voor wat betreft hem weg leggen in zijn bedje, ook al is hij nog wat wakker.. zodat hij niet meteen in de stress schiet..
    En geloof me dit is echt anders dan een gewoon verlatingsangst huiltje..
    dit heb ik meegemaakt met mijn meiden.. dus dit is echt iets heel anders..

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Wij hebben hetzelfde gehad. Zoontje viel alleen bij ons in slaap en konden hem dan in bed leggen.
    Was het helemaal zat en van alles geprobeerd. 5 min laten huilen en dan troosten.. Werd hij erg boos van.
    Uiteindelijk laten huilen. Duurde maar een avond. Was er nooit voorstander van en vond het heel moeilijk maar het was het enige wat werkte..

3. ijsje82

ijsje82 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    3
    18
    Mijn 2e had dit ook. Dus maar steeds voor de makkelijke weg gekozen tot ik zwanger was van nr 3. Ze was toen 15 maand en heb haar een peuterbed in haar eigen kamertje gegeven. Ze wou gewoon niet in een ledikantje. Gevoel van opgesloten te zitten. Peuterbed ging toen heel goed.
    Maar ja die van jou is nog veel jonger. Daarvoor weet ik geen oplossing.

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Na die avond ook echt helemaal niet meer gehuild?
    Ook overdag ging het toen goed?
    Ik zal wel weer een uitzondering van een kind hebben :D

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Nog een keer 's nachts na zn flesje 5 min gehuild.
    Misschien inderdaad wel uitzonderlijk.
    Twee of drie keer had ik lastig gevonden. Maar was wel van plan om door te zetten.

Ik was erg tegen laten huilen maar wist geen andere oplossing meer. En hoorde van veel ervaren moeders om me heen succesverhalen. Ik ben nu heel blij dat we het toch gedaan hebben. Hij slaapt nu makkelijk zelf in en wordt ook niet meer wakker s nachts. Dus heb dan het idee dat het voor hem nu ook fijner is.
    Laat je weten wat je probeert en of het werkt?

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ja ik ben idd wel zo ver om door te zetten.
    Misschien voelen ze dat wel aan.
    Ik ga het zeker proberen. We zijn nu beide verkouden,
    dus weet niet of ik er nu de kracht voor heb hahaha.
    En met zo'n snotneusje je kindje laten huilen staat me
    toch een beetje tegen. Hij zit behoorlijk vol nu.

7. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Cosleepen misschien een idee? Ben zelf ook niet van het laten huilen, mijn gevoel zegt dat dit gewoon niet oke is.(dl van net 1 maakt ook ineens een drama snachts en die gaat vannacht in de cosleeper)

Een babyconsulent vertelde mij: " alleen laten huilen is het ergste wat je een baby aan kan doen" sindsdien ben ik daar fel op tegen :)

STerkte...het is pittig

8. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Een co-sleeper. Kan dat nu nog? En hoe duur is zo'n ding?
    Momenteel geen vetpot...

9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Het is maar net hoe je het bekijkt. Een kind dat een paar keer per nacht wakker wordt en nooit zelf in slaap kan vallen is ook erg vervelend voor het kind. Maar ik snap deze mening van baby001 wel. Het blijft lastig.

Al eens luuf onder de voetzolen gesmeerd? En dan met sokjes aan slapen. Werkt onwijs goed voor verstopte neus!

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    En hoe dan verder ingepakt?
    Momenteel heeft je een pyamaatje aan met een slaapzakje
    Sokjes met luuf. Word dat niet te warm?
    Bedankt voor de tip trouwens. Heb luuf in huis.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Dunne sokjes kan nu best met dit weer.
    Geprobeerd? Werkt het?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was hier wel heel makkelijk in, onze jongste sliep ook beneden in de wagen, of op de bank maar meestal in de wagen. Vaak waren we dan ook weg geweest ofzo. Op den duur zette ik hem na de lunch in de kar en ging de tafel leegruimen en stofzuigen en hij sliep. Tsja, ideaal voor mij want hij slaapt dus ook echt OVERAL als hij moe is. Op hypotheek gesprek bij de rabobank op schoot, tijdens een kinderfeestje in een hoekje van de kamer, tijdens het winkelen. Hier kwam het makkelijke slapen pas toen ik los ging laten dat hij alleen en zelf in zijn eigen bedje in zn kamer zou moeten slapen. 's Avonds bleef ik er vaak even bij dat was met een half uurtje gepiept vanaf pyjama aan tot slapen. Hij had op den duur het vertrouwen dat ik toch wel bij hem bleef. Toen kon ik 't uitbreiden naar "ik ga even naar je zus toe" en "ik hang even de was op" en dat vond hij ook allemaal prima, het vertrouwen dat ik er was. Dus wat dat betreft koos ik voor de makkelijke weg maar werkte dat ook wel heel relaxed. Je zou ook kunnen zeggen het ochtend dutje doe je in de wagen terwijl je gaat wandelen oid en 's middags ga je even bij hem liggen voor je eigen rust? Dan kom je toch ook wel aan zn dutjes? Op die leeftijd sliepen ze trouwens ook nog heel vaak in de draagdoek op mn buik of rug *is weer verliefd*

13. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ja vooral de laatste reactie past meer bij mij :)
    Alleen merk ik dat hij soms zo snel weer wakker is als ik hem beneden houd..dat is soms wel eens vermoeiend..
    Maar idd dan ga ik even bij hem liggen.. of wandelen..
    en in de avond is het idd geen drama nu.. misschien zie ik weer eens beren op de weg..
    (vooral schoonmoeders stem in mijn achterhoofd) Leg je hem altijd beneden? slaapt ie vaker in de kar? *zucht* Je moet het zo en zo en zo doen..
    uhu.. ja..uhu... (doet tenslotte haar eigen ding)
    ze vind dat ik hem teveel verwen, en te vaak en te snel pak..
    Ik zie alleen een blij mannetje die weet dat hij op mama's aanwezigheid kan vertrouwen..
    En wat ik hier ergens boven las, idd.. het lijkt mij ook het ergste wat je een baby aan kunt doen..alleen laten en huilen..
    Toen mijn dochter (14) net was geboren, was het nog heel erg in de mode om je baby te laten huilen.. nu zijn ze er gelukkig achter gekomen dat het ook anders kan, en je als moeder gewoon je eigen gevoel moet volgen..
    Nooit tegen je natuur in gaan.. soms is dat wel moeilijk met... "schoonmoeders".. ;) :p

14. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Mijn dochter valt ook nooit alleen in slaap. Bedje staat bij ons op de kamer, ik leg haar in haar bedje, ga er naast liggen en na 10 minuten sluip ik weg. Ik zie zelf hier geen problemen in. Mijn omgeving wel. Jammer voor ze. :p

15. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    zo doe ik het nu dus ook (inmiddels kan ik hem dus wel in zijn eigen bed leggen)
    hoef niet meer eerst op ons bed te gaan liggen en dan overleggen.. ;)

16. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Je zou dat een tijdje zo kunnen doen, want dit is al een stap vooruit, want eerst moest je overleggen. En dan over een poosje zitten op een stoel naast bed, stoel steeds verder weg tot hij je niet meer ziet?

17. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Onze uk had verborgen reflux en sliep overdag op mij en snachts veel lopen.ondanks de medicatie kon hij niet lang plat.met 9 maanden ging hij pas wakker in bed. Hij werd wakker wanneer we hem n bed legde.

Eerst een leuk bedritueel en dan in bed leggen,laten huilen / piepen maar overstuur is er meteen uit.even vast houden en opnieuw proberen na de derde,/ vierde keer sliep hij.ondertussen rommelen.wanneer ik dezelfde geluiden maakte sliep hij sneller.dit duurde iets van 5 nachten voor hij sneller sliep.

Iedereen roept altijd niet uit bed halen maar dat werkt niet bij alle kinderen.rustig bij je nemen en vertellen wat je doet.
    ( bijvoorbeeld mama zingt nog 1 liedje en dan ga je slapen)

Succes!

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Weet je.... Mn schoon ouders en tante zeiden toen hij baby was wel "dat kind hoort toch in zn bed" en "waarom leg je hem niet boven". Toen we gingen verhuizen hadden wij zn meubeltjes al weken voordien uit elkaar gehaald. Toen vroeg mn schoonvader "waar moet dat kind dan slapen?" waarop we zeiden "uuuuh hij slaapt nooit in zn kamertje!" en nu hij ruim 3 is, vind iedereen het zo handig en ideaal dat hij overal op de bank in een hoekje in slaap valt, op bezoek, in de auto.... Nu is het ineens wel handig vinden ze :)

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Wij kregen ook veel " advies" hij moet slapen in zijn bed voor de rust dat is goed voor beide, hij moet het leren etc.
    Neeeee hij heeft pijn zucht. Gelukkig gewoon ons ding gedaan ondanks iedereen een mening had.

Uk is nu 1 1/5 en een tevreden mannetje dat snel te troosten is en overal slaapt.

Share This Page