37 weken zwanger, hoge bloeddruk en wordt ingeleid met gel

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sterrenkindje, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrenkindje

Sterrenkindje Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb een te hoge bloeddruk, ik gebruik medicijnen hiervoor, waardoor hij nu redelijk stabiel op onderdruk 90 staat. Woe zal ik worden ingeleid met gel (want vandaag na inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond er nog niet klaar voor is en de kleine meid nog niet ingedaald is) en daarna infuus. Wat is jullie ervaring hiermee!? Is het jullie meegevallen enzo? Het is mijn eerste kindje!

onwijs bedankt alvast

groetjes Iris

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Oh ik ben jaloers! Ik heb do. controle en zit in dezelfde situatie als jij! Spannend!

Ik ben bij Mees ingeleid met gel en daarna infuus. Op de gel reageerde ik heel licht met ww, ik had wel van mezelf al 2 cm ontsluiting en na 24 uur had ik er een krappe cm bij, dus 3 cm. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en infuus aangebracht en vanaf dat moment waren de ww heel heftig. Ik heb toen 6 uren ww gehad, en helaas geen resultaat. Toen heb ik een ruggenprik gekregen en zat ik na 1 uur ineens op 10 cm , en na 19 min persen was Mees er!

Ik kon me door de heftigheid van de ww met infuss moeilijk ontspannen, en omdat je aan al die draadjes zit kan je niet even onder de doucht ofzo. Dat was wat me het meest tegengevallen is.

Echter kijk ik er toch heel goed op terug, ondanks dat het al met al 36 uur geduurd heeft.

SUCCES!!!

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik ben met gel binnen 1,5uur bevallen. Dus het kan ook zeker snel gaan! Succes!!

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zat in precies dezelfde situatie, had ook een te hoge bloeddruk en medicijnen. Ik werd met 38 weken ingeleid, met gel. Ik heb 1,5 dag gel gekregen, daarna had ik 2-3 cm ontsluiting en konden ze de vliezen breken. Ze wilden een uurtje wachten en daarna weeënopwekkers geven (infuus), maar mijn lijf besloot anders en de bevalling kwam vanzelf op gang! 4 uur later lag er een prachtig meisje op mijn buik. Ondanks het inleiden was het een prima bevalling!!! Ik moest, ivm de bloeddruk daarna wel 48 uur blijven.

5. Sterrenkindje

bedankt voor de reactie dames, op zich wel positief dus bij jullie. Doet het pijn al die gel ingebracht is, of voel je daar nog niet veel van?

6. Sterrenkindje

Hey meid, gaan ze jou nu ook inleiden weer? of moet jij gewoon afwachten?

7. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben niet met gel ingeleid maar met een ballonkatheter, die is geplaatst op een maandag en heb heel de dag/nacht nergens last van gehad....Volgende ochtend gingen ze kijken of ik ontsluiting had en ik had 3cm:D, zonder iets gevoeld te hebben.

Ze hebben toen m'n vliezen gebroken, kreeg geen weeen en toen aan het infuus. Die is 3 keer verhoogd:$.....Toen kwamen ze gelijk behoorlijk. Omdat ik geen kant op kon door de draadjes enz kon ik ze moeilijk opvangen, heb toen ook een spuit gekregen in m'n been. Was voor de scherpe randjes, was ik wel blij mee want ging binnen een uur van 4 naar 9cm. Ben een tijdje blijven hangen op 9 maar was wel te doen.

Om 16.00 mocht ik gaan persen en om 16.40 was m'n kleine meisje er.
    Als ik er zo op terug kijk dan wil ik wel nog een x zo bevallen.
    Heb dus geen ervaring met gel maar wel met infuus dus

Succes

8. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Voor zover ik weet laten ze me lopen, moet ik alleen wel veel op controle om in de gaten te houden of kleine meid de labetalol wel aan kan. En mijn bloeddruk goed blijft natuurlijk. Maar misschien hoor ik donderdag wel wat anders? haha

Ben net opgenomen geweest in het ziekenhuis en ben er wel zo klaar mee op deze manier, en ik heb erg last van bijwerkingen van de labetalol (medicatie) heb jij daar ook last van?

Ik vond het inbrengen van de gel niet heel pijnlijk hoor, je moet je gewoon voorbereiden op het feit dat het allemaal wat ongemakkelijk voelt, maar dat komt wel goed!

9. Sterrenkindje

Ik krijg methyldopa. 2x 250 mg per keer. En dat 3x per dag. Alleen wordt er Zo slap van en moe bah!heb ook 1 nacht in zh gelegen en nu dus elke DAg sinds 3 weken thuis gemonitord. Hoe hoog is jouw bloeddruk? Door jou heb ik goede hoop dus heel erg bedankt meis. Ik denk dat ze per Zh bepalen of ze een baby gaan halen of niet. Jij sterkte en houd me op de hoogte !! Liefs

10. Sterrenkindje

Ladies bedankt voor jullie ervaringen. Krijg gelukkig weer goede hoop door jullie! Ben best bang en doe geen oog dicht vannacht!! Xxx

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik ben ingeleid met gel (in vaginale pilvorm) en ik kreeg deze om de vier uur geloof ik. Dan moet je aan het CTG ervoor en erna. Al na de 2e pil kreeg ik zelf weeën. Ik was hier niet op voorbereid en werd nogal overvallen door het feit dat ik ineens vol in de weeën zat. Later hoorde ik dat heel veel vrouwen al na de 2e pil weeën krijgen.
    Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen vandaag. Heel veel succes en een goede bevalling toegewenst!

12. Sterrenkindje

Dankjewel Belle! Heb net de eerste gel binnen gekregen

13. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Succes meid!!!! Ik denk aan je! Komt allemaal goed, nog even en je bent mamA!!!!

(kletsen daarna wel weer verder! ;) )

14. brigitte p

8 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    25 augustus ben ik bevallen. Ook ik ben ingeleid met gel bij 37 weken en 4 dagen ivm hoge bloeddruk en afbuigende curve van ons kleintje. Zou maar 2100 gram wegen was de schatting. Ik zat aan de maximale dosering van methyldopa, 3 x 1000mg waar ik behoorlijk beroerd van was. Donderdagochtend gemeld en de eerste dosis gel ingebracht gekregen bij een volledig dichte en stugge baarmoedermond. Volgens de gyn moest ik er van uit gaan dat het vandaag niet ging lukken maar puu om alles wat weker te maken. De gel inbrengen is ongemakkelijk, als ze het voorzichtig doen en er de tijd voor nemen valt het wel mee. Kreeg daarna een branderig gevoel wat hoort bij de gel. Om 13.00uur geen resultaat en nog een keer gel gehad. Vanaf 15.00uur toenemende harde buiken die licht pijnlijk. Om 16.00uur nog een half uur ctg gehad en de gyn heeft niet meer gecheckt inwendig. Er was duidelijk te zien dat ik harde buiken had om de 3 minuten maar ze noemde het geen weeen omdat ik nog gewoon kon praten. We mochten naar huis. thuis om 17.00uur nam de pijn toe en kwam vlugger. om de 2,5 minuut en hielden ruim een minuut aan, weinig pauze en werd snel pijnlijker. om 18.00uur braken mijn vliezen en werden de weeen erg heftig, had een weeestormen direct persdrang. Toen nog in de auto naar het ziekenhuis, dat was een hel. Eenmaal in het ziekenhuis al 5 cm ontsluiting en binnen het half uur volledige ontsluiting. Na 14 minuten persen werd ons zoontje bijna gelanceerd zo vlug kwam hij er uit. 2575 gram!!
    Hoe kijk ik er op terug; ik vondt het erg heftig, met name vanwege het feit dat we dachten dat het niets ging worden die dag en plotseling thuis in een weeenstorm terechtkwam en de hheftige persdrang. Nu bijna 4 weken later kan ik wel herinneren dat het pijn deed, maar kan het niet meer omschrijven, Wat ik me het meest kan herinneren qua gevoel van die dag is het moment dat mijn zoontje op mijn buik werd gelegd, onbeschrijfelijk!

15. Sterrenkindje

Inmiddels is het 23:14 uur. Maar op harde buiken na voel ik niets. Morgen om 7 uur weer onderzoek en nieuwe gel als ik geen ontsluiting heb en anders infuus met weeën opwekkers. Spannend!!!!

16. Sterrenkindje

Hey meis, nieuwe ronde nieuwe kansen want gister is er niets gebeurd. Vanmorgen weer gel gekregen. Dus ti's weer afwachten :( hoest bij jou vandaag weer op controle toch? Succes meis xxx

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hier echt bagger, maar ben veel benieuwder naar jou!

Ben je al mama?????

18. Sterrenkindje

Hey Marooz,

Op ma 26 sep om 23:08 is onze mooie. Dochter geboren! Hoe is het met jou meis? Je kan me ook mailen dribbel123@gmail.com

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gefeliciteerd! :D

Maar dat heeft nog lang geduurd zeg! heftig hoor

20. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009