"Eisen" van ouders in voeding in de kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tuc, 28 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.512
    5.809
    113
    De site van de NVWA zegt toch iets anders:

    In Nederland moet een dier dat wordt geslacht voor het doden bewusteloos worden gemaakt. Dat noemen we bedwelmen. Een uitzondering op de regel is gemaakt voor slachten volgens de joodse of islamitische ritus.

    De NVWA controleert of een slachthuis dat onbedwelmd ritueel slacht toestemming heeft. Zo’n slachthuis moet zich bij ons aanmelden. We kijken ook of de slachthuizen werken volgens de regels.
     
  2. Jonahah

    Jonahah Lid

    1 aug 2023
    47
    11
    8
    Ik denk zelf wanneer je aangeeft hoeveel het van jou vraagt de meeste ouders wel bereid zijn zelf bepaald eten aan te leveren.

    althans. Kijken naar mezelf en anderen die denken zoals ik. Vinden het geen probleem om zelf dingen aan te leveren wanneer ik iets anders wil dan standaard zou zijn in betreffend instelling.

    op de peuterspeelzaal kregen mijn kinderen biologisch fruit en groente mee. En dochter glutenvrij ivm coeliakie. nu op school zou ik ook zonder problemen alles met sint bijvoorbeeld kopen en geven.
    en ook met schoolfruit doen mijn kinderen niet mee omdat het niet biologisch is. Ik wil het niet, dus is het aan mij om een alternatief te bieden. Nu krijgen ze altijd fruit mee, maar ik probeer dan altijd een zelfde fruit te bieden wat biologisch is als ik het optijd weet.

    ik realiseer mij namelijk wel dat het niet altijd even handig is. Dus regel ik zelf het alternatief waar ik me wel oke bij voel. En sommige dingen laat ik gaan.
     

Deel Deze Pagina