veel gedoe in stopweek

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door din0, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Hallo...

Deze week echt een toppunt gehad wat mijn pil betreft.
    maandag laatste dag pil woensdag hele erge migraine gehad tot vrijdag avond.
    2 dagen ellende met overgeven.

en nu het besef dat het elke x bal is tijdensde stop huisarts gaf als advies door slikken een paar maand en weer stoppen heb medicatie gehad paardenmiddel deze mag ik dan ook gebruiken die haalt het meeste weg.

Maar het probleem is me hormoonspiegel daalt te veel.
    Iemand ervaring.
    Ben van de goedkope stederill 30 naar microganon 30 gegaan maar dat helpt dus niet

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Iemand?

3. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Hmm, heb zelf ook hormoon-gerelateerd hoofdpijn gehad toen ik de pil slikte en heb ook de pil overstap gemaakt die jij beschrijft. Bij mij resulteerde doorslikken in doorbraakbloedingen. Daar ben ik niet meer vanaf gekomen. Daarna nog een keer van pil gewisseld, maar dat hielp ook niet, toen kreeg ik een bloeding tijdens mijn stopweek en dan twee weken later nog een keer. Ben bang dat ik niet de gouden tip heb voor je. Zelf ben ik gestopt en nooit meer begonnen (is nu bijna 8 jaar geleden). Zat veel lekkerder in mijn vel daarna en migraine heb ik nog zelden. Misschien een ander soort anticonceptie proberen met minder hormonen?

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Ik heb er zelf ook last van bij de normale pil, daarom slik in de minipil (desorgestrel). Anders moest ik iedere stopweek overgeven.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik kreeg na jaren pilgebruik (Microgynon 30) ook last van flinke hoofdpijn in de stopweek. Advies van de huisarts was ook doorslikken. Dat wilde ik zelf liever niet, en dus ben ik met de pil gestopt (ook omdat een kindje toen wel welkom was). Na de geboorte van mijn dochter heb ik een mirenaspiraal gehad, waarbij ik gelukkig geen klachten had.
    Is een ander soort anticonceptie (of lichtere pil) misschien iets voor jou?

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Alle tips zijn welkom ga eerst door slikken en zodra bloedingen komen is het gauw klaar.
    kinderwens is er niet

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Precies mijn verhaal.
    Nu moet ik zeggen dat als ik nu een keer ongesteld word (waar geen pijl op te trekken is) heb ik wel weer migraine (vaak 1dag&nacht). Heb nu 1.5 jaar de mirena. Voor nu is het wel te overzien aangezien dit niet maandelijks is.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik reageer ook niet goed op de pil ( of mirena of implanon ) dus doorgaans gebruiken wij geen hormonale anti conceptie. Nu alleen even een tussenliggende periode van onzekerheid qua werk en huis wel aan de pil maar ik vind kalendermethode aangevuld met condooms veel fijner voor mn lijf. Als onze kinderwens vervuld is zullen dr dan ook definitieve maatregelen volgen bij manlief of mij!

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Geen migraine, maar wel erge hoofdpijn in de stopweek. En de eerste dag van de nieuwe strip ook weer. Ik laat me volgende week steriliseren. Heb het geprobeerd via de Essure, maar dat is aan een kant mislukt, dus nu onder narcose en klemmetjes op de eileiders. En dan geen gedoe meer als het goed is.

Deel Deze Pagina