Eisprong-afscheiding, onduidelijkheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rozeline, 7 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik probeer een beetje te achterhalen of mijn eisprong geweest is, maar ik twijfel nog steeds.

Het is al even geleden dat ik een eisprong heb gehad, want de klachten waren zo extreem dat ik aan de pil en lucrin heb gezet. Nu is de lucrin aan het uitwerken en wacht ik op een menstruatie.

Ik was benieuwd hoe jullie weten dat je een ei hebt gehad? En vooral hoe ziet jullie afscheiding eruit?

Van een jaar geleden kan ik me herinneren dat ik tijdens de eisprong van dat plakkerigere, doorzichtige slijm had, deze had ik vorige week. Daarna werd het een jaar geleden vaak wit. Alleen ben ik nu dus droog en af en toe kom ik wat doorzichtig tegen (maar niet meer plakkerig). Sorry voor de details, maar hier kunnen we zullen dingen gelukkig delen:p. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Alvast bedankt voor jullie reacties

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    De zere borsten van de progestoron is voor mij toch wel een teken dat hij geweest is.
    Maaar.... rond de eisprong krijg ik ook altijd zere borsten, maar toch anders dan als na de eisprong.
    Voor de eisprong is het toch vaak gevoelige en een soort van droge tepels.
    Daarnaast natuurlijk gewoon de ovutesten erbij.
    Qua slijm let ik er niet echt op, wel idd vaak rond de eisprong door zichtig slijm waar ik echt draden mee krijg.
    Na de eisprong vaak een soort van dik cremig wit slijm. Lijkt bijna op dagcreme :p

3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik krijg meer afscheiding wanneer mn ei eraan komt. Vlak voor mn eisprong heb ik ongeveer 1 á 2 dagen krampen, links, midden of rechts. Ik gebruik een appje en als mn vruchtbare periode eraan komt, begin ik met 1x per dag testen. Bij oploop 2x per dag.

4. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden..

Ik heb ook altijd zere borsten rond de eisprong. Meestal vanaf eisprong tot menstruatie, maar nu is het wisselend. Ik heb een nacht zo'n pijn gehad dat ik er bijna niet van kon slapen, maar daarna is het weer af en toe geworden. Verder heb ik elke keer steken in de lies. Ik kan er nog een pijl op trekken. Ik denk dat mijn eisprong is geweest, maar ik twijfel echt nog steeds!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vruchtaar rekbaar slijm duidt niet op de eisprong zelf, het geeft alleen aan dat je je in de vruchtbare dagen bevindt!
    Vruchtbaar slijm kun je namelijk al vanaf 5 dagen voor de daadwerke eisprong verliezen.
    Allerlei kwaaltjes zeggen ook niks. Steken en pijn duiden in de meeste gevallen op de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van merkt.

Wil je inzicht krijgen in wanneer nu je eisprong plaatsvindt, dan raad ik je aan om ovulatietesten te gebruiken en/of te temperaturen.

6. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Al ik wist dat ik een eisprong verwachtte had ik dat zeker gedaan. Maar het ziekenhuis had me niet duidelijk uitgelegd wat ik kon verwachten. Ik was dus van een menstruatie uit gegaan. Ik probeer het nu dus op een andere manier te vinden, zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.

7. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    Bij mij begint het ong 5-6dgn van tevoren met zeurende ongi pijn. Cervixslijm is dan al wel wat helder maar nog kleverig dik. De pijn blijft aanhouden maar wordt steeds meer. Cervixslijm wordt dunner en rekbaarder (ongeveer 2dgn). Meestal is het een dag voor ei helder maar dun en waterig. Dat is ook de dag met meeste pijn. Na ei ben ik altijd ‘droog’, voel me grieperig en heb pijnlijke borsten. Ovulatiepijn is ook weg en zo weet ik dat mijn eisprong geweest is.

Ik denk dat het wel per lichaam verschilt ook hoeveel cervixslijm je hebt? Ik heb nu wel ovulatietesten gebruikt en kwam idd overeen met alle andere maanden.
    Succes! :)

Deel Deze Pagina