IUI na ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vrolijke Jetje, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Het klinkt misschien een beetje gek, maar afgelopen vrijdag hebben we wederom negatief getest, na onze 3e ICSI-behandeling. In de tijd tussen de behandelingen hebben we niet stil gezeten in die zin dat je probeert alles te achterhalen wat de 'situatie' (lees: zaad) kan verbeteren. Zo heeft mijn vriend wekenlang acupunctuur gehad om de kwaliteit te verbeteren en de hoeveelheid toe te laten nemen.
    Tijdens onze laatste behandeling viel op dat de beweeglijkheid is verbeterd van 16% naar 33%, naar nu de afgelopen poging 85%!! (hoeveelheid onveranderd)

Het moge duidelijk zijn dat dat voor een ICSI-behandeling geen toegevoegde waarde heeft, maar wel voor een eventuele natuurlijke bevruchting.

In principe heb ik mijn buik vol van al die spanning en het onzekere, maar vandaag viel ons het briljante plan in (vinden wij), dat we best nog 7 of 8x IUI zouden willen doen. Vanzelfsprekend ondersteund door de acupuncturist. De spanning tijdens een 'normale' cyclus vinden wij beiden echt vele malen minder dan die tijdens een ICSI-ronde.

Wat vinden jullie van ons idee? En heeft iemand ervaring met IUI ná ICSI? Hoe staan artsen erin en wat doet de verzekeringsmaatschappij?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie.

Groeten,
    Vrolijke Jetje

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oei, lastig! Ik denk dat je best kans maakt als je echt óver de IUI-grens van 1 miljoen zit, zeker na 3 x ICSI (want wat is drie keer nu eigenlijk?), maar dat het lastig zal zijn artsen mee te krijgen. Hebben jullie wel eens gewone IVF geprobeerd? Ben heel benieuwd of een bevruchting ook 'vanzelf' kan plaatsvinden. Als dat moeilijk zou gaan dan zou IUI ook niet veel helpen denk ik...
    Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als IUI zou kunnen en lukken!! Maar of het gaat lukken een arts te vinden die hiertoe bereid is... pff, ik hoop het voor je! Is anders nog een keer IVF(ICSI) een alternatief wat jullie betreft?
    Helaas heeft bij mij 8x IUI niets uitgehaald. Maar bij ons werd de zaadkwaliteit ook steeds minder, waardoor de laatste paar keer al bleek dat we richting ICSI moesten gaan denken.
    Veel succes!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Vrolijk Jetje,

Fijn om te horen dat het zaak goed verbeterd is met de accupuntuur.

Volgens mij gaan artsen niet meer mee in het IUI verhaal nadat er al 3x een ICSI poging heeft plaatsgevonden. Misschien is dat niet overal zo hoor. Het is ook een kwestie van verzekeringen. Bij Zilveren Kruis mag ja na de IVF/ICSI pogingen geen IUI meer doen. Zij zien het zo, dat had je ervoor moeten doen, de artsen hebben niet voor niets IVF/ICSI gedaan.

Proberen en informeren bij de artsen en je verzekering kan natuurlijk altijd. Ik hoop dat het gewoon mag voor jullie.

4. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Botervliegje, jij maakt me aan het twijfelen nu. Maar ik dacht dat er sprake was van 4 miljoen, dus dat zou die grens die jij noemt dan ruim overschreiden. Wij zijn eigenlijk per direct doorgeschoven naar het ICSI-bankje, dus van iui weten we geen voorwaarden/richtlijnen.

Eerlijk gezegd denk ik, dat als het ergste verdriet weer wat is weggeebd, dat we dan wel weer voor een ICSI-poging zouden gaan, maar zoals ik in de inleiding schreef, loopt de spanning tijdens zo'n behandeling zó hoog op, dat ik dat slecht nog een keer trek.

In geval van 'natuurlijke' menstruatie die ineens optreedt (ipv een telefoontje waarop je wacht om te horen dat je niet zwanger bent en dat je kunt stoppen met de bollen zodat je menstruatie door kan komen), is dat gevoel voor mij vele malen minder teleurstellend. Ik voel goed aan m'n lijf wanneer het eraan komt, dus als ik daar naar luister, ben ik voorbereid. Tijdens een behandeling wordt mijn lijf zó misleid, dat juist dát misschien wel zoveel extra pijn verzorgd. (Hmmm...nu ik het opschrijf, kan ik het ineens verwoorden).

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jetje ongelooflijk dat de kwaliteit zo verbeterd is!
    Is het anders geen optie om naar een ander zh te gaan?
    Ik weet niet wat jullie mogelijkheden zijn natuurlijk.
    Bij ons was het een andere iui(d) na de icsi, om andere redenen natuurlijk.
    Maar ik zou altijd proberen!
    xxx

6. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Elif, ik begrijp niet wat jij schrijft over jullie eigen situatie?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je hebt pb!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De meeste ziekenhuizen doen niet aan 'onderbehandeling'. Dit houdt in dat je na IVF/ICSI niet meer terug kunt naar IUI.
    Ik hoor verhalen dat het bij Geertgen-kliniek wel kan, al vind ik het zelf een beetje raar. Dan zou je oneindig door kunnen gaan met IUI, aangezien die onbeperkt vergoed wordt. Lekkere aanslag op de gezondheidskosten...
    Jullie verhaal echter lijkt me iets anders. Als de zaadkwaliteit echt blijvend verbeterd is en een arts kan dit bevestigen (dus niet toevallig die ene twee keer, maar echt blijvend) dan kan ik me voorstellen dat een arts eerder bereid is tot onderbehandeling.

Deel Deze Pagina