Lieve allemaal! Ik had een korte vraag over een zws-test. 2,5week terug seks gehad. Dit zou gewoon veilig moeten zijn geweest, aangezien ik de depoprovera (prikpil) gebruik, maar 1 dag na de seks, had ik plotseling vruchtbaar slijmverlies. Ik had zoiets van ik ga geen MAP halen, de prikpil doet vast zijn werk. Maar nu begin ik toch plots te twijfelen. Ik wil nu graag een zws-test doen. Heb net de kruidvat testen gehaald. Kan ik deze gewoon middag op de dag doen, of zouden jullie met ochtendurine testen? Daarnaast heb ik nu een blaasobtsteking (en antibiotica viervoor), dit heeft toch geen invloed? Alvast bedankt voor het lezen en reageren!
Het lijkt me heel erg stug dat je tijdens het gebruik van de prikpil zwanger wordt. Want de prikpil heeft juist de reputatie dat het nog heel lang in je lichaam blijft zitten als je ermee stopt, en dat het de boel nog maanden in de war kan schoppen, waardoor je soms juist moeilijker zwanger wordt. Jij hebt het volgens schema gebruikt. Ik zou met ochtendurine testen, dan is de uitslag het meest betrouwbaar. Volgens mij heeft antibiotica of een blaasontsteking geen invloed op de uitslag van de test.
Dat wel inderdaad, maar niet op de uitslag van een test, volgens mij. Ik denk dat ze 2,5 week geleden nog niet aan de antibiotica zat?
Nou inderdaad. Heb nog nooit gehoord dat antibiotica HCG kan laten verdwijnen zodat je een negatieve zwangerschapstest hebt terwijl je wel zwanger bent?
Je kan heel goed door de prikpil heen zwanger worden, mijn moeder is daar namelijk het bewijs van. Ze is zowel door de pil als door de prikpil heen zwanger geraakt.
Weer inderdaad . De prikpil wordt niet voor niets niet gezet bij vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben. Het grote nadeel van de prikpil is namelijk dat het in de meeste gevallen ontzettend lang duurt voordat deze uitgewerkt is en je weer een normale cyclus hebt. Al getest TS en wat was de uitslag?