ovulatie en temperatuur...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Music Mama, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey meiden.. ff een vraagje.. ik gebruik de ovulatie testen en ik neem mijn temp op... nu moeten eerst mijn ovu testjes positief zijn en daarna gaat toch je temp omlaag? en als je temp omlaag gaat dan... dan betekend dat toch dat je eisprong er is? ik had afgelopen woensdag, donderdag en vandaag weer een smiley op mijn clearblue ovulatietest.. zie hieronder mijn temp tot nu toe... als mijn ei vandaag springt dan moet mijn temp toch morgen lager zijn??

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klopt op het moment van je eisprong is je temperatuur lager en daarna gaat het weer omhoog. Dus als je ei vandaag/vannacht is zou je dat morgen moeten zien aan je temperatuur.

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Oke bedankt voor je reactie!! ik ben benieuwd morgen ochtend!

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Schoot met net nog te binnen dat het ook kan zijn dat je geen temperatuurdaling krijgt omdat je al te ver na je eisprong zit mocht die vandaag springen. Je zou dan alleen verhoging in je temperatuur kunnen zien. 12-24 uur na je eisprong gaat je temperatuur weer omhoog.

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Oke spannend.. ik ga zo nog een action ovu test doen... mocht die licht zijn dan is mijn ei dus al geweest en zal mijn temo dus niet dalen?

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Je temperatuur hoeft niet eerst omlaag te gaan hoor! Hij moet na ovulatie omhoog.
    Bij mij gaat hij ook niet eerst omlaag.

Daarom kun je met temperaturen alleen achteraf zien of je eisprong hebt gehad. Is je temperatuur 3 dagen achter elkaar hoger als voor ovulatie is hij geweest.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

En hoe was je temperatuur vandaag?

8. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    36.8! gister was ie dus 0.1 hoger.. maar hij is nog wel hoog.. goed toch? ik had gehoopt dat ie weer 36.9 was... maar dat was ie dus niet..:D

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zie hier eerlijk gezegd nog geen eisprong in..is dit je eerste temperstuurlijstje??
    Want je basale temperatuur lijkt tussen de 36,6 en 36,9 te liggen..
    Ik denk echt dat je ei nog moet komen.
    Ik heb ook niet heel veel verschil qua temp voor en na, maar er zit wel verschil in, zou hem zo ff plakken hier

10. XmoonlightX

Ik zie wel dat je een positieve test hebt gehad dus ik vermoed dat je vandaag wel een hogere temp zal hebben!! Wat was deze vanochtend???
    Want 36,8 en 36,9 heb je al regelmatig gehad.. Ik denk dat je vandaag wel 37 of hoger zou hebben

Nog even een aanvulling, een ovulatietest meet je hoge lh piek, niet de daadwerkelijke eisprong, helaas...

11. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ik had afgelopen woensdag, donderdag EN vrijdag een smiley.. en positieve action testen.. vooral die van woensda was echt knal positief.. vanmorgen was ie weer negatief dus ik heb echt wel een eisprong gehad dan toch?! ;)

Mijn temp was vanmorgen 36.8... ik ben er om 4:15 uur wel uit geweest omdat mijn dochter huilde.. ik meten de 36.8 om 7 uur.

12. XmoonlightX

Hmmm, vind je testen eigenlijk niet overeenkomen met je temperatuur, vreemd?

13. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36

Ja vind ik ook vreemd!!! maar goed.. we hebben ons best gedaan en wachten nu maar af... ik hou jullie op de hoogte ;)

14. XmoonlightX

Ja ik ben erg benieuwd idd!! Misschien dat je eisprong pas vandaag is, en dan zou je morgen een hogere temp moeten hebben

15. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ja dat zou nog een mogelijkheid zijn misschien... maar is het dan niet raar dat ik woensdag, donderdag en vrijdag positieve ovulatietesten had en vandaag negatief?

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm daantje, dat heb jij weer! Balen, ben het wel met xmoonlight eens in je tempkaartje zie ik ook nog geen eisprong. Dan had je temperatuur vandaag door moeten stijgen. Een positieve ovulatietest is helaas geen garantie dat je ei echt springt.
    Je hebt ook nog verleden met pcos geloof ik dat je schreef in eerdere posts.
    Ik hoop dat je temperatuur morgen flink door stijgt!
    Is weer geduld hebben en vol blijven houden.

17. XmoonlightX

Ah als je pcos hebt, dan kan het die vele positieve testen verklaren, helaas is bij pcos , ovu testen niet geheel betrouwbaar...

18. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ja ik weet het :( ik dacht dat mijn lijf het nu echt zelf kon na de bevalling van onze dochter.. maar misschien toch niet? Ik ben echt benieuwd wat m'n temp morgen is... zucht... ik ga het nu ff proberen los te laten... as maandag gaan we op vakantie.. dus dan wil ik gewoon lekker genieten.. ik blijf wel mijn temp opnemen maar verder is er niets meer aan te doen.. ik heb wel ook echt mijn ei pijn gehad. Dus wie weet komt het nog goed.. maar aan m'n temp te zien weet ik het weer niet zo erg.
    Bedabkt meiden dat jullie zo meeleven en advies geven!

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Afwachten. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het afloopt!

Super fijne vakantie, gewoon lekker genieten en inderdaad maar ff loslaten!

20. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    kijk wat ik vond.. dit komt uit een brochure uit een ziekenhuis..

Temperatuurcurve
    Door een aantal maanden een
    temperatuurcurve bij te houden, krijgt u
    inzicht wanneer bij u normaal gesproken
    ongeveer de eisprong plaatsvindt.

Korte uitleg:
    Begin met het meten van de temperatuur op
    de eerste dag van de menstruatie, de
    eerste
    cyclusdag.
    Meet ‘s morgens wanneer u nog in bed ligt,
    na minimaal vijf uur bedrust, rectaal uw
    temperatuur en schrijf deze op in de curve.

Beweging, eten, drinken en roken
    beïnvloeden de temperatuur.
    Vervolgens doet u dit elke dag op ongeveer
    hetzelfde tijdstip op dezelfde manier en
    noteer dit dagelijks.
    12-24 uur na de eisprong , maar soms pas
    later, vindt er (onder invloed van
    progesteron) een temperatuurstijging plaats
    van 0,3 tot 0,5 graden Celsius.

De temperatuur blijft vervolgens zo hoog en
    daalt vlak voor de nieuwe menstruatie weer
    naar het niveau van cyclusdag 1.
    De temperatuur stijgt pas geruime tijd na de
    eisprong. De eicel is dan in principe niet meer
    vruchtbaar.
    De fertiliteitverpleegkundige kan u een
    temperatuurcurve uitreiken en uitleg geven.

Dus.. ik had 25,26 en 27 juni positieve ovulatietesten... dan kan het toch dat mij ei de 27e pas is gesprongen? dan is het nog niet heel raar dat mijn temp niet gestegen is toch? Maar dan moet hij morgen dus wel gestegen zijn!!

Wat denk jullie?

Deel Deze Pagina