temperatuur & acupunctuur

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jdk, 22 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Zijn er hier nog dames die naar een acupuncturist gaan?

Voor mij is dit mijn eerste cyclus waarin ik naar een acupuncturist & osteopaat ga :)
    Ter verduidelijking : op aanraden van een Prof in Leuven... Na 4 miskramen had ze domweg geopperd dat we misschien eens acupunctuur kunnen proberen. Om eerlijk te zijn geloof(de) ik er niet echt in. In voedingssupplementen / vitamines wél :)

De eerste sessie was op CD7, de volgende op CD14 (afgelopen maandag) en op CD21 staat er nog 1 gepland.

Ondertussen neem ik :
    's ochtends Foliumzuur, Cardioaspirine (aanraden v gynaecoloog), Vitamine D (acupunctuur -> stond ook te laag), Omnibionta Active (algemeen vitamine complex, dit is nu de 2e maand dat ik die neem) en sinds vandaag "Herderstasje" op aanraden van acupuncturist omdat ik wel met doorbloedingsproblemen zit...
    (een beetje zot als ik het allemaal zo noteer)
    's avonds dan magnesium & terug Herderstasje vanaf vanavond

Een aantal van die supplementen zouden "natuurlijk" moeten bijdragen aan de progesteron toename, vermits die ook niet zo ok is.

En dan nu de hamvraag !
    Kan het zijn dat mijn temperatuur nu effectief stabiel is en prachtig steeg deze morgen dankzij die acupunctuur of dankzij die vitamines?
    Of de combinatie ?

De 2 hogere pre-ovulatie temperaturen zijn van het weekend. Daar slaap ik echt wel uit omdat ik het nodig heb (acupuncturist vond het ook niet erg dat ik dat deed, 't is belangrijker van een goede slaap te hebben ook)
    Deze temperaturen zijn nu vaginaal genomen op aanraden van acupunctuur (& tegen mijn zin).
    Maar ik heb nog een ander kaartje van deze cyclus met oksel-temperaturen, komt 100% overeen buiten dat het 0.1° lager ligt, exact en altijd! Dus na deze cyclus doe ik gezellig daar terug mee voort.. ben al de hele cyclus vaginaal aan het tempen en het scheelt echt overal 0.1° zonder fout met het oksel-tempen :)

En weten jullie of de temp-stijging op zich ook "iets" zegt ? Dit is de eerste x dat ik 0.4° steeg met de eisprong! Normaal is het altijd 0.2-0.3 max.

Bijgevoegde bestanden:

• ff.jpg
      ff.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,7 KB
      Weergaven:
      4
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.943
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Denk niet dat je hogere stijging komt door wat je deze cyclus hebt geslikt of door de accupuncturist.

Bij steeg mijn temp na ei de ene keer met 0,2 graden, dan weer netjes 0,3 graden.... en bij mijn zwangerschap zelfs met 0,5 graden.
    Dat kan dus per cyclus weer wisselend zijn.

En oksel meten is gewoonweg niet betrouwbaar, dus ik ben blij dat je (met tegenzin) nu toch vaginaal tempt.
    Dat is wel een betrouwbare methode. Echter blijkt rectaal toch het meest betrouwbaar ;)

3. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Maar zou het een indicatie van een goed ei kunnen zijn vraag ik me dan af... je schrijft zelf dat het met je zwangerschap "zelfs 0,5 steeg" :) ?
    Bij mijn 2 vroege miskramen (5&6w) was de temp 0.2 gestegen (zoals vaak/meestal ), het miskraam waar ik tot 8 weken ging was mijn temp 0.3° gestegen (wat minder vaak voorkomt, maar toen had ik een stollingsprobleem.. proteïne S te laag)

Eerlijk gezegd zoek ik iéts om mij aan vast te houden dat het niet allemaal voor niets is dat ik al die supplementen neem..
    Want de waslijst aan supplementen en dingen die ik "moet doen" is toch wel niet min.. (ben het allemaal gaan nakijken en opzoeken.. en het houdt ook allemaal steek.. )

En toch slaag ik er in van onder de oksel exact hetzelfde te behalen maar dan 0.1° minder :p Maar exact hetzelfde patroon, al de hele cyclus lang (ben een koppigaard ;) ik wou persée aantonen dat mijn vorige temperatuurkaartjes niet ongeldig zijn :p En denk dat ik dat ondertussen wel kan aantonen... als ze een hele cyclus gelijk blijven lopen, dan denk ik écht dat het niets uit maakt )

De acupuncturist maakte er overigens geen probleem van dat het dan vaginaal was. Ze zei ook niet dat 1 vd 2 meer of minder betrouwbaar was :) Ze zei wel dat het van persoon tot persoon kan afhangen of okselmetingen betrouwbaar zijn of niet, hangt van de manier van slapen af bij de persoon.. Wat in mijn geval geen probleem zal zijn dus :) ( Anders liep het niet helemaal gelijk hé ;) )
    De waardes op zich doen er niet toe, wel de schommelingen en het patroon :)

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ter verduidelijking, dit is in Kindara & is de kaart met mijn oksel temperatuurmetingen :D

Bijgevoegde bestanden:

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je kunt niet op basis van vergelijking met je vorige kaartje zeggen dat je 'okselkaartje' betrouwbaar is. Misschien dat als je de vorige cyclus ook vaginaal had getemperatuurd dat je vorige kaartje er heel anders uit had gezien.

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

+1
    Is beetje peren en appels vergelijken.

En de hoeveelheid of soort stijging zegt niks over de kwaliteit en hoeveelheid van de eisprong.
    Staat bij Fertility friend ook op de site, enige wat een stijging zegt is dat de eisprong geweest is.

7. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    En nu compleet opeens omdat ik ze vergelijk gaat mijn oksel zich aan exact hetzelfde patroon houden en exact 0.1° verschillen en zonder de vergelijking gaat ie zich opeens anders gedragen ? :p

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.943
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Hebben ze wel eens onderzocht waarom je al 4x een mk hebt gehad??

Ik zou eens utrogestan bolletjes gaan gebruiken vanaf de eisprong.
    Hier zijn veel vrouwen door zwanger geraakt en gebleven!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou meid, als jij de overtuiging hebt dat onder je oksel meten betrouwbaar is dan ga jij daar fijn mee door :p
    Het is jouw lichaam, jouw cyclus en je weet het beter dan gyneacologen en fertiliteitsartsen. Chapeau!

10. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ons eerste was een miskraam maar had anders een afbreking geweest : het kindje was eerder overleden dan dat we een beslissing konden nemen. Ze had het syndroom van Down + zware hartafwijking + nog meer afwijkingen (ga ze nu niet allemaal opsommen..).. Er was eigenlijk sowieso geen kans op leven zelfs. Daarvoor waren er te veel afwijkingen...

Ons 2e was een biochemische ZS = brute pech "gebeurd zo vaak'

Ons 3e zen hartje is gestopt op 8 weken => bloedstolling was niet alarmerend laag, maar wel laag (Proteïne S) & ze hebben het embryo'tje en placenta onderzocht => volledig gezond...
    Dan zijn ze chromosoomtesten oa gestart, die waren allemaal in orde, baarmoeder is nagekeken, volledig in orde...

en nog voor we die resultaten hadden van de chromosoomtesten was er al een 4e mk gepasseerd => lege vruchtzak..

Ze hebben alles getest wat ze konden testen & er is helemaal niets mis met ons zeggen ze.

Utro zou ik heél graag willen al was het voor de zekerheid, maar de gynaecoloog wilt dit niet zomaar voorschrijven (hopelijk wel vanaf de volgende positieve test) en de huisarts sowieso al helemaal niet.

11. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Wel als jij me een volledig geldige, medisch correcte uitleg kunt geven waarom het nu opeens exact 0.1° verschilt en dat dat anders (/ vorige kaartjes) niet zo zou zijn ... :p

Denk niet dat mijn oksel een eigen willetje heeft waardoor het nu opeens exact hetzelfde patroon gaat aanhouden omdat ik em controleer en vergelijk en anders niet :p (mijn baarmoeder heeft wél een eigen willetje, maar mijn oksel echt niet ze :') )

Sowieso doe ik de cyclus nog uit met de vergelijking van beiden hoor :p maar 't zou me straf lijken dat ie na 2 weken gelijklopen opeens anders gaat doen :p

Trouwens, de ganse oksel/vaginale temperatuurkwestie is volledig offtopic. En een beetje opbouwende kritiek mag wel ipv direct daar weéral eens op te gaan zitten kappen ! RogiJuli heeft tenminste opbouwende kritiek gegeven :) kan je beter eens een voorbeeld aan nemen

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je mij terugleest dan denk ik vooral met mensen mee. Maar als ik op een reactie van mij een bepaald toontje bespeur dan kan je het mij niet kwalijk nemen dat ik in dezelfde toon terugspreek ;) Actie, reactie enzo.

Als je terugzoekt in topics van de temperatuurkaartjes dan kun je de uitleg terugvinden.
    Daarnaast temperaturen een aantal dames, ook ik, hier al zeer lange tijd en spreken we uit ervaring.
    Daarnaast kan ik ook uit mijn werk binnen de gezondheidszorg bevestigen dat rectaal meten het meest betrouwbaar is.

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113

Deel Deze Pagina