Hey! Ik had een vraagje. Mocht je een kleine dip voor je ei krijgen, komt de ei dan in je dip of komt de ei in het eerste stukje verhoging? Aangezien: Een dag voor de dip deed ik om 12:00 een ovu test en die was bijna gelijk aan de controle streep. Ik wilde eigenlijk om 21:00 weer testen, maar besefte toen dat ik geen testen meer had. Toen maar Sensitest testen besteld, die kwamen gister eind van de middag pas binnen. Deze gaven een heel licht roze streepje (dus weer negtief) Nu had ik gisterochtend dus een dip in mijn temp en gisteravond had ik pas geïnsemineerd. Vanmorgen was mijn temperatuur 0.2 graden hoger. Nu nog even morgen ochtend en overmorgen afwachten of hij verder stijgt natuurlijk. Ben ik dan nog wel optijd geweest met inseminatie als dit een eisprong was? X
Ik heb niet elke maand een dip gehad voor de eisprong maar als ik hem had dan had ik ook die dag een eisprong. Je temperatuur stijgt ook pas na de eisprong en niet ervoor. Denk wel dat je op tijd bent geweest met de inseminatie. Een eitje kan tot 24 uur na de sprong bevrucht worden
Was de stijging ten opzichte van de dip of ten opzichte van je basale temperatuur? Misschien handig om je kaartje te plaatsen, dan kunnen we nog beter met je meedenken .
De dip is meestel de dag van je eisprong en dan vaak ervoor. Dus ochtend de dip en dan in de middag/avond de sprong. Aangezien jouw temp "maar" 0,2 gestegen is is mijn verwachting dat jouw ei dus in de avond was. En dus ongeveer gelijk viel met je inseminatie Aangezien je dus rond je eisprong zat en een eitje nog tot 12 uur na sprong te bevruchten is, was je dus zeker nog op tijd. Bovenstaande gaat alleen op als je temp nu de komende dagen hoger blijft
Dit is mijn kaartje tot nu toe. 13 feb waarschijnlijk had ik in de avond wel een positieve ovulatie test gehad, maar had geen testen meer in huis. 14 feb is mijn temp met 0.1 ° gezakt. 15 feb is mijn temp met 0.2 ° gestegen Ik hoop echt dat hij blijft stijgen de komende dagen, want dan betekend het dat ik dus het goede moment heb uitgekozen! Mocht hij blijven stijgen, wanneer kan ik dan beginnen met Utro? Want vind het eng om te vroeg te beginnen, daarom ben ik gaan tempen. Bedankt voor jullie antwoorden X
Baal dag! Temp heeft een flinke spurt naar beneden gemaakt. Dus ondanks dat de 2 strepen op een haar gelijk waren aan elkaar, geen ei gehad. Dit was mijn enige ovulatie test van de 13e en je ziet dat de controle streep ietsiepietsies donkerder nog is dan de test streep. Ik denk dus dat hij een uur later positief was, alleen had geen testen meer. Alleen nu heb ik dit kaartje. Hij is echt flink naar beneden gegaan. Kan het zijn dat hij nu alsnog naar boven gaat terwijl ik nu geen positieve testen meer krijg? Even nog een vraagje. Als ik midden in de nacht wakker word en ik kijk even op mijn mobiel (al liggend), draai mij om en slaap weer verder. Wat voor invloed kan dat hebben op de temperatuur? En kan een koude slaapkamer of een te warme slaapkamer ook invloed hebben? Xx
Ja echt balen! Ja elke ochtend zelfde tijdstip, rectaal met een digitale. Ik hoop dat hij morgen ochtend verder stijgt. Hij is iig alweer van 36.0 naar de 36.4 gegaan. Spannend morgen!
En... we zijn weer met 0,4° gedaald... Okee.. ik lees dus dat als je continue wakker wordt dat er ook iets gebeurd met je temp. Wat gebeurd er dan precies? Want ik word wel 3x per nacht wakker, ik ga dan niet mijn bed uit, maar lig wel te draaien omdat ik niet kan slapen. Het is trouwens ook ijskoud in mijn kamer. Kunnen dat factoren zijn?
Ik vind de pieken die je nu hebt wel best extreem voor een rectale meting. Dit is een beeld wat je veelal bij oraal meten ziet. Als jij woelt om weer in slaap te komen kan dat je temp dus beinvloeden. Dat kan de ene keer teveel omlaag en de andere keer teveel omhoog zijn.
Haha ik temp echt rectaal! Ik ben er geen fan van, maar doe het echt. Maar ik zal je wat zeggen, ondanks mijn positieve ovu test van laatst, heb ik nu heel veel vruchtbaar slijm!! Ik schrok er gewoon van. Ik ga dus zo weer een ovutest doen even kijlen of mijn piek weer stijgt.
Best grote kans van want je ei is nog niet gesprongen Vruchtbaarslijm kan je tot 5 dagen voor je ei verliezen dus nu een nega test wil niet zeggen dat je ei er niet aankomt binnenkort
Gelukkig is mijn donor niet moeilijk en ik heb hem even uitgelegd dat ik nog geen eisprong had gehad en ik vroeg hem of ik deze week weer van zijn diensten gebruik kon maken haha. Ik kreeg als antwoord: "Tuurlijk schat! Altijd toch! App maar wanneer ik langs moet komen. Daar ben ik iig zeker van, nu lekker verder met ovulatie testen en toch maar elke ochtend verder met tempen. Hopen dat hij snel stijgt.
Vanmiddag om 2 uur laat ik mijn donor komen en als hij nu niet blijft stijgen gewoon weer door naar de volgende ronde
Ik weet dat je eigenlijk in de ochtend moet meten en dat had ik ook gedaan. Vanmorgen 36.3°. Nu had ik vanmorgen vroeg een beetje een zeurderige onderbuik (net alsof ik ongesteld moest worden). Dit stopte na een half uurtje. Vanmiddag opeens hele rode wangen, thuis dachten ze dat mijn hele hoofd rood werd. Ik voelde er even aan en het gloeide ook echt. Nu was het rode weer afgezakt en was wel benieuwd naar mijn temperatuur. Ben dus even 10 minuten gaan rusten op bed en heb toen mijn temp opgemeten (17:00u). Deze was 37.7. Ik meet wel eens meer in de middag maar ik kom nooit zo hoog, mits ik net een Epilepsie aanval heb gehad of echt koorts heb, dan gaat hij hoger. Meestal blijft hij bij mij zo schommelen tussen de 36.6 en 37.0 Ik hoop dus dat als ik morgen ochtend weer ga meten, dat hij dan ook een stuk hoger is dan 36.3, want dan kan het natuurlijk betekenen dat de eisprong eindelijk heeft doorgezet. Al die dagen had ik flink rekbaar eiwit slijm en vandaag was het voor het eerst meer waterig en een klein beetje rekbaar. Ik hoop het zo!