Hoihoi, Zijn er hier meer meiden met een zeer onregelmatige cyclus, die ook proberen hun ei op te sporen? Met temperaturen weet je het alleen achteraf toch? Ik ken ook de Billings methode, maar deze werkt voor mij niet altijd, niet elke maand heb ik een duidelijk patroon. Iemand nog tips?
Misschien mbv ovulatietesten? Alleen wordt dat wel een beetje een dure business als je een lange en erg onregelmatige cyclus hebt... Groetjes, Jippie
tja, is een goeie, ik heb precies hetzelfde. Ben pas net begonnen voor het echie en wil me nog niet teveel 'vastleggen' op testen ed. maar ik vind dat onregelmatige wel heel onzeker en vervelend. Dus ik wacht ook op goeie tips!
wist ik het maar! Dag 95 gaat nu in en ik temp al 95 dagen zonder een goed patroon te ontdekken. Morgen kan ik de huisarts bellen over de uitslag van mn hcg test. Geloof niet dat ik zwanger ben,maar ze wilde het toch testen.
Meid ik wens je veel sterkte ik hoop dat het stiekempjes raak mag zijn laat het ons weten ok Groetjes
Hoi, ik heb zelf ook een zeer onregelmatige cyclus en jammergenoeg heb ik een tijdje geleden een mk gehad... Toen ik raad vroeg bij de gyn vertelde ze me dat je kan weten wanneer de eisprong is door het slijm uit de vagina te onderzoeken. Het klinkt raar maar als het slijm rekbaar is (bij het houden tussen twee vingers), dus iets meer "slijmerig" dan anders dan is de eisprong gebeurd. En dan heb je iets van 12-24 uur de tijd om het te wagen.
mijn vorige cyclus duurde 72 dagen ik heb toen getemperatuurd en rond dag 65 had ik temp verhoging en na 5 dagen werd ik toch ongesteld dus heb toen mijn ei wel gevonden . Ik heb deze cyclus nog niet getemperatuurd op advies van de gyn , hij vond dat je door het tempen er te veel mee bezig bent en ik werk daarbij ook nog eens onregelmatig waardoor je niet altid kan tempen . Maar na mijn bezoek aan de gyn gister ben ik toch wel van plan om weer te gaan tempen want nu is het inmiddels dag 35 en er was gisteren nog geen ei te bespeuren.... Ovulatietesten lijken me ook wel wat maar dat is vlgens mij een dure grap bij een onregelmatige cyclus . L.sybje
Niet helemaal. Als het slijm rekbaar is, komt de eisprong eraan of zit je rond de eisprong (er net voor/na). Dit kan nog 4 dagen duren, maar: het zijn wel je vruchtbare dagen! Het zaad kan nu goed overleven in je slijm namelijk. Een paar dagen elke dag of om de dag klussen dus. Als daarna je temp omhoog gaat en 3 dagen hoog blijft, heb je de bevestiging dat het ei echt gesprongen is.
Dit is dus de Billings methode Toch werkt dat hier niet altijd, ik kan niet altijd een duidelijke piek in rekbaar slijm herkennen. Een combinatie van slijmwaarneming en tempen zou inderdaad een goede optie zijn. Als je dan twijfelt of het slijm wel/niet vruchtbaar was kun je dat nog controleren met je temp. En dan weet je in ieder geval wanneer je NOD ongeveer is. Al kijk ik niet echt uit naar dagelijks tempen ...
Of met een ovulatietest. Die zou je dan alleen kunnen gebruiken als het slijm rekbaar is. Scheelt in de kosten.
Bij mij is het ook sinds het stoppen met de pil (december 2006) zo dat mn cyclus telkens langer wordt: 24-31-43-51. Ik ben dus ook maar gaan testen met ovulatietesten, maar tot nu toe alles negatief. Ook heb ik vorige cyclus rekbaar slijm gehad, maar echt midden in mn cyclus, wéken voor mn ovulatie. Maar... nu zegt FF vanochtend ineens dat ik op dag 16 mn ovulatie gehad zou hebben. Had inderdaad rekbaar slijm, maar ovulatietest zei van niet en temp is ook maar ietsje gestegen. Ik snap er helemaal niets meer van.... Zou natuurlijk wel super zijn als ik ineens een cyclus van minder dan 30 dagen heb! Eerst zien dan geloven Succes met uitvogelen iedereen! M
Ook ik heb een hele onregelmatige cyclus eind december '06 gestopt met de pil: 90-46-? Ik heb de ovulatie testen van deze site gebruikt (zijn alweer op) maar ook als ik rekbaar slijm heb (wat nu het geval is) is de test negatief. Begrijp zelf ook niet hoe dat kan Ga maar flink klussen nu Banner onderaan klopt niet helemaal want die gaat maar tot 38 dagen..
IK heb ook een onregelmatige cyclus. Erg vervelend... Ik temp, maar dan ben je vaak dus inderdaad te laat met vrijen. Ik zie het zelf ook niet zitten om ovulatietesten te gaan doen. Lijkt me een dure business. Door het tempen weet ik wel dat mijn ongi er eventueel aan zit te komen en dat vind ik wel prettig om te weten.
ik heb had een cycles van 35 tot 45 dg en gebruikte niks en raakte naar 6 maanden zwanger, dit werd helaas een miskraam. hierna kreeg ik een cycles van 35 tot 61 dg en gebruikte ovulatietesten en ik tempte hier ook bij. ik vond toen eigenlijk altijd me ei wel en me temp steeg ook netjes naar een positieve test. een dag voor menstruatie zakte hij weer en 5 pogingen verder was het raak.