Ik heb 3 maanden geleden afgesproken met mijn huisarts om een spiraal te laten zetten. Ik dacht dat zij deze na mijn menstruatie wilde zetten dus ik belde op de derde dag van mijn menstruatie op om alvast een afspraak te maken. De assistentes gaven toen aan dat ik te laat was met bellen want ze zetten een spiraal altijd op de derde dag binnen je menstruatie... De maand erop was ik op vakantie dus deze maand moet het gebeuren. Nou ga ik net naar de wc en ja hoor... Mijn menstruatie begint door te breken.... Ik kan pas maandag weer bellen maar dan zit ik weer op dag 3 en ben ik dus weer te laat pfff. Kan ik hier nou de huisartsenpost voor bellen of moet ik weer een hele maand wachten?
Voor zover ik weet maakt het niet uit wanneer je een spiraal laat zetten. Ik heb de eerste zo'n 5 weken na de bevalling laten zetten, was toen nog niet ongesteld geweest. Een paar weken terug de tweede laten zetten, had toen al een spiraal en werd nooit ongesteld dus dit keer weer zonder menstruatie. Dus lijkt me dat je 'm altijd kan laten zetten.
Ik denk dat ze hem liever zetten als je baarmoedermond wat open staat, dat is dus tijdens je menstruatie. Je kunt hem dan toch maandag laten zetten?
Dankjulliewel voor de antwoorden.. Hier zeggen ze dat ze het alleen op de derde dag van de menstruatie willen doen.. Ja maandag zou kunnen maar je moet altijd van te voren bellen bij ze voor een afspraak... Mijn huisartsenpraktijk is altijd erg onvriendelijk helaas. Er zit niks anders op dan weer een maand wachten denk ik!
Ehhhh, dan lieg je er toch een dag van af?? Ben je ineens zaterdag ongesteld geworden ipv vandaag. Weten zij toch niet. Klein beetje jokkebrokken kan hier echt geen kwaad Trouwens, het zet nu pas door, dan mag je dit ook niet rekenen als een hele dag.
Hier laten zetten zonder menstruatie, want die had ik helemaal niet. Het doet wat meer pijn schijnt. Verder is het misschien voor huisartsen wat lastiger. Ze mogen bovendien geen dubbel consult meer rekenen voor spiraal plaatsen dacht ik.
Ik heb 2 pogingen gedaan om het spiraaltje te laten zetten bij de ha. Lukte beidebeiden keren niet, bleek achteraf aan mijn baarmoeder te liggen. Eerste keer was rond de eisprong, 2 de keer tijdens de menstruatie. Die 2e keer had ik meer pijn dan de eerste 3e poging, bij de gyn, was een week voor de menstruatie. En die ging gelijk goed nadat er een inwendige echo was gemaakt. Enige rede waarom ze tijdens de menstruatie dat het liefst willen zetten, is dat ze dan zeker zijn dat je niet zwanger bent. Het bijkomende bloedverlies valt dan ook niet op. Ik zou de ha bellen maandag en zeggen dat je zaterdag ongesteld bent geworden die ene dag zal weinig uitmaken.
Ik heb hem ook buiten de menstruatie laten zetten. Maar wel voor dag 14 van mijn cyclus. Nu zeggen ze bij mij op mijn werk (ik werk in een huisartsenpraktijk) dat het ook veel uitmaakt of je ooit vaginaal bent bevallen. Als dat zo is gaat plaatsen vaak sowieso makkelijker. Als je nooit vaginaal bent bevallen is de kans dat het plaatsen goed lukt wel groter tijdens de menstruatie.
Zou inderdaad zaterdag als eerste doorgeven Eerste is 6 weken na ks geplaatst, ging prima en de tweede keer bij de,huisarts zat ik op dag 6.