Na menstruatie licht bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Miranda86, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda86

Miranda86 Nieuw lid

25 jan 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag maar zal eerst kort vertellen ons verhaal vertellen.
    Inmiddels ruim 2 jaar bezig zwanger te worden, begin dit jaar het ziekenhuistraject ingegaan en natuurlijk de diverse onderzoeken moeten ondergaan. Uitkomst sperma ok, en bij mij ook alles goed altijd al een regelmatige cyclus 25-27 dagen gehad. Mijn cyclus tijdens de 2 iui pogingen was iets korter namelijk 1x 22 en 1x 23

17 mei was de inseminatie van de 2de poging. Helaas 28 mei op onze vakantie weer ongesteld geworden (1dag redelijk en 2 licht). Door de vakantie konden we niet meteen door naar poging 3 ivm uitgangsecho en op tijd beginnen met de injecties. Dus hebben we nu 1 rustmaandje.
    Maar nu waar ik maar over blijf piekeren:
    Gister vrijdag 6 juni/ 10 dagen na de 1ste dag van de ongesteldheid heb ik de hele dag een klein beetje bloedverlies gehad. Dit is lichtrozig van kleur en 1 keer daartussen 1 streep met helderbloed, dit is gemengd met doorzichtig vocht maar niet draderig slijm wat ik normaal krijg rond deze tijd. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad en weet even niet zo goed wat ik hier mee moet.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!
    Alvast bedankt.

Miranda

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Miranda,

Is jouw menstruatie altijd 1 dag redelijk en 2 dagen licht, of was het korter dan normaal? Indien het korter is dan normaal, kan het zijn dat je ipv een menstruatie, een innestelingsbloeding hebt gehad. Het kan dat je dan een aantal dagen daarna nog wat slijmerig bloedverlies hebt, omdat het kindje dan goed aan het groeien is in het baarmoederslijmvlies. Dus als je menstruatie anders is geweest dan voorgaande keren zou ik toch een testje wagen.
    Indien je toch een menstruatie hebt gehad, kan je ook wat bloed tussendoor verliezen door hormoonschommelingen. Je hebt nu natuurlijk een rustmaand en gebruikt nu geen medicatie. Dus de hormoonspiegels zijn nu weer anders, waardoor je wat bloedverlies kan krijgen.
    Ik hoop dat het duidelijk voor je is en anders hoor ik het graag! Succes en ik hoop voor jullie dat jullie zwanger zijn!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina