Vandaag had ik een bloeding nadat ik in een echo heb gehad bleek dus dat de placenta voor de baarmoeder. Hij kan nog naar boven heb ik gehoord maar ik Lees nu ook op forums dat ik niet te veel moet bewegen en de ene zegt dat gemeenschap niet mag. Klopt dit?
Goedenavond, Ligt de placenta geheel over de inwendige opening van de baarmoedermond heen, gedeeltelijk of reikt de placenta tot de rand van de inwendige opening van de baarmoedermond? Het is belangrijk te weten waar de placenta ligt, zodat je de juiste leefregels krijgt voor de zwangerschap. Indien de placenta er helemaal voor ligt is het raadzaam geen gemeenschap te hebben (zeker als je al een bloeding hebt gekregen van de echo) en inderdaad niet teveel bewegen (dus geen zwaar huishoudelijk werk en geen lange afsranden lopen en fietsen). Wat voor advies heb je van de gynaecoloog of verloskundige gekregen? Ik zal je adviseren dit na te vragen, want zij hebben de ligging van de placenta beoordeeld en kunnen jouw een passend advies geven! Succes! Groetjes Monique