Mensen, ik heb denk ik een nogal wat ongewone vraag en denk er ook niet echt een duidelijk antwoord op te krijgen. Maar vroeg het me toch af. Normaal gesproken heb je zo een 4 of 5 dagen dat je vruchtbaar bent zeg maar met eisprong erbij. Het kan.dus zijn, dat net als in mijn geval ik 2 dagen voor de eisprong heb geklust en op de dag van eisprong zelf ook. Maar van welke zaadjes zou je dan eerder zwanger kunnen zijn. De zaadjes van vóór de eisprong waren er natuurlijk al, is die hoeven niet de hele weg meer af te leggen. Maar ze zeggen ook dat hoe korter bij de eisprong wordt geklust, hoe meer kans op een zwangerschap dus, in mijn geval, zou ik eerder zwanger kunnen zijn van het eerste of het tweede schot, om het zo maar even te noemen. Of kun je dit op een of andere manier uitzoeken?
Maakt niet uit, maar je kunt je toch weleens iets afvragen. Op het forum kun je toch gewoon dingen vragen en bespreken.
Ik denk dat de kans groter is van het tweede shot want ik hoorde ooit eens dat sperma 24 kan leven in je lichaam. Het exact uitzoeken en zeker weten kan denk ik niet.
Ja natuurlijk, vond het gewoon een leuke, grappige vraag. Ik heb daar nog nooit bij stil gestaan, hihi. Maar rivelladark, sperma kan wel 48-72 uur overleven gemiddeld. Dus die zaadjes kunnen na 2 dagen nog best een eitje bevruchten. Maar goed heb er nog even over nagedacht, houd me toch bezig zo'n vraag Mij lijkt me dat als er op het moment een eitje vrijkomt en er ligt een goed zaadje op wacht, dat die dan sneller is (die ligt er immers al) dan eentje die nog minimaal een half uur omhoog moet zwemmen. Punt is dat je niet weet of er overlevenden zijn en of die nog in staat zijn een goede bevruchting te voltooien. En dan zal het van de tweede lading meer kans maken. Maar er zal geen verschil in dagen zitten van de bevruchting, eitje wordt immers bevrucht op de 'dag' van de eisprong. Dus in mijn ogen is het achteraf ook niet te bepalen.
Grappige vraag. Nooit zo over nagedacht op deze manier. Tijdens mijn zwangerschappen wel bedacht dat omdat de bevruchting beide keren meerdere dagen na laatste schot was het dan wel meisjes moesten zijn (y zaad zwemt sneller,x zaad blijft in t lichaam langer leven) en dat was beide keren ook zo (1e doodgeboren helaas) nu in verwachting van een knul en idd geklust op de dag van de bevruchting. In het geval van jouw vraag zou ik niet weten hoe je erachter zou kunnen komen,tenzij beide schoten door twee verschillende mannen zijn gelost...😉
Dat was idd ook een beetje de reden van mijn vraag, om te kunnen bepalen welk geslacht het zou kunnen zijn, eventueel, mocht ik zwanger blijken dan, das ook eerst maar afwachten
Nou ja zo raar is het niet. Vroeger gebruikte men deze theorie voor het bakerpraatje (volgens mij); 'snelle zaadjes zijn vaak jongens en langzame zaadjes de meisjes.' Met andere woorden hoe korter je op de ovulatie 'klust' hoe meer kans op een jongen.
Oh ik lees net dat dit al gezegd is maar ik dacht er gelijk aan bij je vraag. Ik zie ook dat je 2 jongens hebt. Zou je het leuk vinden om een meisje erbij te hebben? Niet veroordelend bedoeld, een meisje is namelijk heel erg leuk weet ik uit ervaring.
Precies, wilde het niet zo direct zeggen maar zou idd een meid wel heel leuk vinden. Beetje bang voor bepaalde reacties, heb ik dit niet eerder gezegd. Want 3 jongens lijkt me net zo goed heel tof! Met jongens heb ik ervaring dus weer dat dit heel leuk is, en om van alles wat te hebben, lijkt me ook heel leuk. Dus mensen ajb niet gaan oordelen 😁 ik ben met alles blij, maar als je het ietwat kan beïnvloeden op n gezonde manier, waarom niet ☺
Dit is géén bakerpraatje! Het is bewezen dat Y zaad sneller zwemt, maar X zaad kan langer overleven dus de kans op een meisje is wel iets groter als je een paar dagen voor je ei klust.
Daar ben ik dus inderdaad ook wel benieuwd naar. Of er mensen zijn die weten of de bevruchting was van de shot enkele dagen voor de eisprong of 1 dag voor/tijdens te eisprong. En of het dan dus een jongen of meisje was. Even om te pijlen of de theorie (snelle zaadjes/langzame zaadjes) klopt?
Zelfs 5 dagen hoor , hier zit het bewijs nu op de bank nick junior te kijken en ik weet het zeker, want daarna hebben we niet geklust en ik voel mijn eisprong heel duidelijk..
Hier 2 dagen voor eisprong en op de dag van de eisprong seks gehad, we kregen een meisje. Maandag weten we wat we nu krijgen. Nu hebben we het alleen op de dag van de eisprong gedaan.
Van oudste (zoon) geen idee... Toen nog niet bezig met eisprong etc. Bij dochter hebben we het in de de week van de eisprong om de dag gedaan, dus ook geen idee van welke shot zij is. En bij jongste zoon alleen de dag van de eisprong. Was trouwens met condoom, maar zaad is er langs gegaan. Kan ook niet anders want is echt de enige dag van gemeenschap geweest. Toevallig ook op de uitgerekende datum van ons dochtertje* dus het had zo moeten zijn want ik ga niet voor de lol zwanger worden, 3 maanden na de bevalling van zusje
Ja de theorie dat de kans op een meisje iets groter is als je voor je eisprong seks hebt heb ik ook van gehoord. Wil niet zeggen dat het automatisch een meisje is natuurlijk. Maar als een jongen ook gewoon welkom is, waarom zou je het niet zo proberen? Kijk, ik heb niets met geslachtsvoorkeur, maar ja men vind dat altijd makkelijk gezegd met een jongen en een meisje. Eerlijk, ik had een jongens-gezin of een meisjes-gezin ook helemaal super gevonden. Maar heb er ook niets tegen als een ander dat wel heeft. Zolang beide geslachten maar welkom zijn, en dat idee heb ik bij jou wel. Er schijnen ook bepaalde dieeten te zijn waarmee je de kans op een bepaald geslacht kan vergroten. Maar daar heb ik mij niet in verdiept