Hallo allemaal, ben nieuw hier en heb mij al even voorgesteld. Ben sinds 5 september gestopt met de pil na ongeveer 15 jaar. Ook wij willen kijken of wij gezegend zijn ons gezinnetje uit te breiden. Momenteel bestaat het gezin uit mij 31 jaar en mijn vriend 27 jaar. Heb veel hier op het forum gelezen en leer erg veel van jullie We hebben geen spoed hoor met de kleine, absoluut niet. Er beginnen echter wel kriebels te komen op moment dat je ermee begint moet ik zeggen. Zo ben je er niet mee bezig en zo ben je je cyclus in de gaten aan het houden. Slik je elke dag visolietabletten en zwangerschapsvitaminen met foliumzuur. Bepaalde voedinsmiddelen laat ik links liggen omdat dit niet goed kan zijn en moet toch wat opzij leggen, dat hebben we er maar voor over. De eerste maand van de pil helemaal geen rarigheden ook geen bijverschijnselen van het "ontpillen" wat ik hier ook veel lees. De maand oktober begonnen en weer op de 7e mijn ongesteldheidsdag, hier geleerd dat het je NOD is? Duurt tot en met de 10e en ben er dan weer een tijdje vanaf. Volgens mij is mijn cyclus 28-29dgn. Heb hier ook geleerd hoe je je meest vruchtbare dag zou kunnen berekenen en houden dat goed in de gaten, dan nog ..."het" gebeurt vrijwel elke dag en na de 24ste van de maand meestal de laatste 2 wkn. om de dag, just 4 the fun of it Het zal dan een keer raak zijn, zo dachten we deze maand al. Kreeg pijnlijke borsten en plots weeige heupen alsof ik spierpijn had. Mijn borsten leken wel een lift te hebben gehad, was echt bijzonder echt WOW. Voelde mijn navel dieper in mijn buik weggetrokken, voelde echt rare krampen in mijn buik en soms ook bobbelen in mijn buik (van je darmen?) Kreeg soms hoofdpijn maar werd niet misselijk ofzo, ook verranderde er niets verder aan mijn borsten (bruine tepels etc.) dus dacht... het zal wel niet. Ben me ervan bewust dat het "ontpillen" even kan duren en we niet zomaar zwanger zijn. Plots 2 dgn. over tijd en dan ga je toch een beetje hoop krijgen. Test gedaan en toen was het knalhard NEE maar het voelde zo bijzonder, echt alsof het al zover was. Daarnaast, het gevoel bleef. Ben weer hier komen kijken en zag meer ervaringen van andere dames die hetzelfde waren als ik en heb mij gelijk aangemeld. 2 wkn. met dit gevoel geleefd + 2 dgn. over tijd. Ik voelde mij 2 wkn. zweven, tot helaas vandaag de vloed kwam en ons met beiden benen op de grond zette. We gaan gewoon verder en zien hoe het gaat, het aanpassen van mijn voeding doet mij goed en heb er veel voordelen van. Mannetje gaat ook stoppen met roken en ik ga beginnen met temperaturen. Zal zoveel mogelijk van jullie verhalen lezen en hou jullie op de hoogte hoe het met ons gaat. Iedereen succes met jullie wens om zwanger te worden en met jullie eigen zwangerschap! Veel liefs!
Wat kun jij duidelijk omschrijven wat je wensen en gevoelens zijn! Petje af! Veel 'succes' in deze ronde!
Hoi Mani, Welkom op het forum! Spannend he allemaal. Ik ben zelf ook 31 en sinds september gestopt met de pil. Wat valt er dan veel te lezen en te leren he! En wat kan je lichaam je foppen he! Ik heb dat zelf nog niet meegemaakt. maar lees het hier veel vaak. Ik voel steeds niet zo veel tot nu toe. Wel heb ik een mega ongi gehad en buikkrampen rond het vermoedelijke ei! Wat voor aanpassingen heb je in je voeding gedaan? (sta altijd open voor tips ) JIj ook heel veel succes met zwanger worden! En blijf vooral lekker schrijven hier!
Hoiii Mami! Wow wat kun jij leuk schrijven zeg!! Ik leef helemaal mee met je verhaaltje Welkom op het forum. Ik ben CherryBelly en ben ook nog niet zo lang lid van dit forum. Mijn man en ik gaan over een paar maanden (zie banner) stoppen met de pil en zien dan wel hoe het gaat Dus ben me momenteel aan het "inlezen". Heel veel succes en ik hoop voor jullie dat je gauw positieve testen in handen hebt -x- CherryBelly
Toen ik in januari 2008 ging stoppen met de pil was ik er ook echt mee bezig. Hup sex hebben als ik wist dat ik in mijn periode was om zwanger te worden. Ik hield me er zo mee bezig en steeds die teleurstellingen. Na 3 maanden had ik zoiets van weet je. Laat maar lekker zitten. Ik heb gewoon sex wanneer wij er zin in hebben en we zien het dan wel. En ja hoor. In juli 2008 was ik zwanger. Het is ook het ermee bezig zijn. Tuurlijk hou je wel in je achterhoofd van oo als ik het nu doe dan heb ik een kansje. Maar niet meer dat ik het allemaal aan het uitrekenen was. Ik at gewoon alles. Wel slikte ik foliumzuur en meer niet. Want de eerste 2 maanden of de eerste maand maakt het nog niet uit wat je eet had ik begrepen omdat de kleine dan nog niet aan de navelstreng zit ofzo. Hoe dat precies zit dat weet ik niet. Veel succes met het zwanger worden.
@iedereen Thnx voor het warme welkom. @ellalalaaa Heb voornamelijk gelezen over Toxoplasmose, ontwikkeling van kleintje, ontwikkeling zenuwstelsel en bijvoorbeeld ook over open ruggetje etc. En daarnaast heb ik zat zwangere dames gekent die lang niet alles meer mochten eten dus ben flink gaan lezen wat dan niet meer zou mogen en waarom niet. Ik gebruik visoliecapsules van VSM, dit zit in een speciale zwangerschapsverpakking en daarnaast ook zwangerschapsvitaminen met foliumzuur van VSM. Je hebt bepaalde voedingsstoffen nodig en ik at al vrij gezond, maar dan nog heb je van sommige stoffen extra nodig en je weet nooit 100% zeker of je voldoende binnenkrijgt voor jezelf en je kleine. Vooral als je nog niet weet dat je (achteraf toch wel) een kleine in je buik meedraagt. Daarnaast zou je bij teveel eten van een bepaalde voeding (in zijn natuurlijke vorm) ook weer teveel schadelijke stoffen binnen kunnen krijgen. Denk maar aan bespoten fruit of niet goed gewassen groenten. Om dit te voorkomen neem ik ook nu de speciale zwangerschaps suplementen alvast, ook al ben ik nog niet zwanger. Het blijkt toch verstandig te zijn al voor je zwangerschap hiermee te beginnen. Die visoliecapsules neem ik omdat dit goed is voor de ontwikkeling van zenuwstelsel, groei van de hersenen e.d. Omdat in vis ook teveel van een schadelijke stoffen kunnen zitten (kwik) had ik zoiets... wrom niet gewoon capsules nemen loop je dat gevaar ook niet. Qua eten laat ik momenteel de overheerlijke "medum rare" biefstukken, tartaar, entrecóte's e.d. liggen omdat je hier de mogelijkheid loopt dat er nog schadelijke bacterieen in zouden kunnen zitten. Deze bakken namelijk niet dood omdat het vlees binnenin nog medium is, dan komt het verhaal Toxoplasmose omhoog. Daarnaast laat ik ook smakelijke sushi liggen of een slap gebakken/gekookt ei, maar ook mozarella en brie neem ik voor de zekerheid niet meer. Geen leverworst omdat hier weer veel vitamine A in kunnen zitten wat dan schadelijk zou kunnen zijn. Overheerlijke broodjes Filet Americain, carpaccio of rosbief zijn ook verleden tijd. Paling en heerlijke gerookte zalm blijven ook liggen, zo hoef ik nergens meer aan te twijfelen, mag het nou wel of niet? Gewoon helemaal niet doen, lekker simpel en wel zo verstandig, no stress. Moet er dan wel gelijk heel wat voor laten, maar lees daarnaast dan ook weer dat zat vrouwen van alles eten en dit totaal geen last kan. Wil gewoon geen risico nemen, dus vandaar dat ik er gelijk een streep onder getrokken heb, ik draag die verantwoordelijkheid tenslotte met mij mee en draag hopelijk ooit een wondertje van ons samen in mijn buik. Ik drink weer wat vaker melk en eet i.p.v. wit brood nu bruin brood. Er zijn momenten dat ik meer stilsta wat goed voor mij is wat ik eigenlijk al deed maar nu nog meer over nadenk zodat ik alvast gewend ben aan dit eetpatroon wanneer ik wel zwanger raak. Mooie bijkomstigheid is dat ik afval op een kalme en gezonde manier. Voel mij er ook echt lekker bij en zit vol energie. Wat ook erg lekker is, ik hoef de kattenbak niet meer te verschonen, dat doet mijn skattie gna gna