Hoi dames, Ik had 2 dagen geleden om 18.00 een knalpostitieve ovulatietest. Dag erna was hij om 14.00 al niet meer positief. Maar dan zou ik vandaag toch een tempstijging moeten hebben?
Nee. Je temp stijgt pas de dag na je eisprong. Een eisprong volgt 1-2 dagen na je posi ovu. Je ei springt dus uiterlijk vandaag en dat zou betekenen dat je morgen de eerste tempverhoging moet gaan zien
Ah dankjewel, hoop dat hij morgen dan omhoog is. Maakt het niets uit dat de ovulatietest dag erna negatief was?
Nee. Een negatieve ovu test betekent niet dat de eisprong al geweest is, het betekent alleen dat je lh piek voorbij is
geen paniek als je de tempstijging pas zaterdag ziet. De temp stijgt 12-24 uur na een ovulatie. Aangezien je vroeg in de ochtend tempt, kan die ook pas later op de dag stijgen en dan zie je het zaterdag pas terug. Zaterdag nog geen temp stijging is geen ovulatie op de piek van eergisteren. Maar dan nog geen paniek, dan komt die later
Dat doet ie in 98% vd gevallen ook Stel dat hij vanavond pas om 18 uur springt (dus op zijn max na de posi ovu) dan nog zal je dat morgen in je temp gaan zien hoor Zelfs bij een eisprong rond middernacht zal je dat un je temp zien dmv een slowrise (een lichte stijging van 0.1-0.2 graden), die de dagen daarna verder stijgt
Ik heb net een ovulatietest gedaan maar die is nu helemaal flink lichter. De bovenste is toch echt alleen positief?