Hoi allemaal, Wil dit toch even met jullie delen. Vorig jaar ben ik na 24 weken bevallen van een dochter. Zij had een chromosoomafwijking( triploidie) en was niet levensvatbaar. Na veel verdriet wilden we het toch weer proberen. Na een jaar nog geen zwangerschap werd door de fertiliteitsarts gezegd dat de kans nog maar minder dan 10 % was.( na testen etc.) Ik ben gaan zoeken wat er mogelijk is om aan natuurproducten te nemen. Ben terecht gekomen op de site van Macasol. Maca is een natuurlijk product en ontstaan uit de wortels van de macaplant uit de Andes op 4000 m hoogte. Om een lang verhaal kort te maken: Wij hebben beiden twee maanden lang maca genomen en ik ben nu 7 weken zwanger. Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat het door de maca is gekomen maar alle positieven eigenschappen van deze plant zeggen wel iets. Hierbij info over de Maca: Maca uit Peru MACA, KRACHTIG ADAPTOGEEN UIT DE ANDES De natuurlijke weg naar een optimale endocriene balans, meer energie en een beter seksueel functioneren voor mannen en vrouwen Auteur : Désirée L. Röver, medisch journaliste Maca - spreek uit: 'makka' - is een knolgewas gerelateerd aan de familie van de aardappel en inheems in het onherbergzame landschap van de hoge Andes. De plant is daar al meer dan 5.000 jaar in gebruik als smakelijke en hoogwaardige voedingsbron met opmerkelijke eigenschappen voor vitaliteit en fertiliteit. De Spaanse conquistadores, van wie de paarden door de ontberingen op deze grote hoogten verzwakt en onvruchtbaar waren geworden, kregen van de lokale Indiaanse bevolking de raad de dieren Maca te geven. De resultaten in dier en mens waren zo overtuigend dat koloniale annalen melding maken hoe Maca in hoeveelheden van 9 ton als betaling werd geëist door het thuisland Spanje, zodat men ook daar kon profiteren van de bijzondere kwaliteiten van de plant: verbetering van geheugen, bloedarmoede, depressie, uithoudingsvermogen en seksuele activiteit. Onderzoek toont aan: * dat Maca het seksuele functioneren verbetert; * dat Maca libido- en potentiestoornissen verbetert; * dat Maca vrouwelijke vruchtbaarheid en productie van mannelijke zaadvloeistof verhoogt; * dat Maca een energiebron is vrij van vet: dieren gevoed met Maca wegen even zwaar als dieren gevoed met andere producten. De 'Macagroep' is echter beduidend actiever en energieker; * dat de jongen van 'Macamoeders' een hoger geboortegewicht hebben; * dat Maca in kinderen en volwassenen osteomalacie (rachitis, Engelse ziekte) tegengaat; * dat Maca de fysieke en intellectuele capaciteiten revitaliseert; * dat Maca effectief is tegen vroegtijdige ouderdom en energieverlies vanuit organische zwakte; * dat Maca de botdichtheid verbetert; * dat Maca controle houdt op verschillende vormen van bloedarmoede. Maca blijkt een ware schatkamer van aminozuren: asparaginezuur, glutaminezuur, serine, histidine, glycine, threonine, cystine, lysine, alanine, arginine, tyrosine, fenylalanine, valine, methionine, isoleucine, tryptofaan, proline, hoproline en sarcosine. Lysine en arginine hebben een effect op de regulering van de mannelijke en vrouwelijke vruchtbaarheid. De mannelijke reproductieve cellen bestaan voor een belangrijk deel uit arginine. Vandaar dat Maca, door het niveau van dit aminozuur te verbeteren, de problemen van gebrek aan libido en sommige vormen van mannelijke onvruchtbaarheid kan verhelpen; . Conclusie Maca heeft een regulerende functie op het lichaam en is inzetbaar bij diverse hormoongerelateerde aandoeningen, zoals peri- en postmenopauzale klachten, PMS, osteoporose, libido- en potentiestoornissen, vruchtbaarheidsproblemen, slechte bijnierfunctie en hormonale disbalans. Door de adaptogene werking van Maca zijn de verbeteringen perfect afgestemd op de behoefte, de leeftijd en het geslacht van het desbetreffende individu. Kijk op de volgende website om alles te lezen( kan niet alles plakken is te lang) maca uit peru Ellen
Ik ga het proberen! En mocht ik nu (na 2 jaar) ineens zwanger raken, dan zal ik zeker niet vergeten je hartelijk te bedanken
Heel eerlijk, ik heb even gegoogled, en deze mevrouw die het artikel over maca geschreven heeft, heeft _ voor zover ik vond _ enkel een heleboel controversiële artikels op haar naam, m.a.w. ze komt niet zo betrouwbaar over voor mij. Bovendien heeft ze ook geen medische achtergrond (wat daarom niet betekent dat het niet waar is, enkel dat ze moeilijker toegang zal hebben tot de informatie die bijv. een dokter wel weet te vinden).
Ach het is in de natuurwinkels te vinden, baat het niet.. Andere mensen geloven in de Etos Zwanger Worden pillen. Ik wil dit wel eens proberen, al is het maar om mijn libido op te hogen
Ik heb de eerste de beste uitleg doorgegeven. Als jezelf op google zoekt over maca komt er van alles te voorschijn. Het is puur plantaardig. Kijk ook maar eens op PUBMED. over de overgang etc Maca (Lepidium meyenii) for treatment of menopausal symptoms: A systematic review. Lee MS, Shin BC, Yang EJ, Lim HJ, Ernst E. Source Division of Standard Research, Korea Institute of Oriental Medicine, Daejeon, South Korea. drmslee@gmail.com Abstract Maca (Lepidium meyenii), an Andean plant of the brassica (mustard) family has been used for centuries in the Andes as an adaptogenic plant to manage anemia, infertility and female hormone balance. The aim of this review was to assess the evidence for and against the effectiveness of the maca plant as a treatment for menopausal symptoms. We searched 17 databases from their inception up to June 2011 and included all randomized clinical trials (RCTs) that compared any type of maca-based intervention to a placebo for the treatment of menopausal symptoms. All studies were assessed for methodological quality using the Cochrane 'risk of bias' assessment tool. Four RCTs met all inclusion criteria. These RCTs tested the effects of maca on menopausal symptoms in healthy perimenopausal, early postmenopausal, and late postmenopausal women. Using the Kupperman Menopausal Index and the Greene Climacteric Score, all RCTs demonstrated favorable effects of maca. There have been very few rigorous trials of maca for menopausal symptoms. The results of our systematic review provide limited evidence for the effectiveness of maca as a treatment for menopausal symptoms. However, the total number of trials, the total sample size, and the average methodological quality of the primary studies, were too limited to draw firm conclusions. Furthermore, the safety has not been proved yet. Therefore, the efficacy and safety should be tested in larger studies. Copyright © 2011 Elsevier Ireland Ltd. All rights reserved. PMID:21840656 [PubMed - indexed for MEDLINE]