Pcos en vitamine b12

Discussion in 'Zwanger worden' started by mel1989, Nov 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel1989

mel1989 Actief lid

Apr 13, 2012
    285
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden van zp,
    In januari wordt t 7 jaar dat we bezig zijn voor een kindje..
    Tot op heden zijn we nog steeds niet verblijdt met de komst van een klein hummeltje.
    ik heb 6 jaar geleden te horen gekregen dat ik pcos heb, en ik heb al heel wat hormoonbehandlingen en onderzoeken gehad
    Door de behandeling in het ziekenhuis ben ik 8 keer zwanger geraakt, maar eindigde dit telkens weer in een vroege miskraam.
    Een aantal maanden geleden vertelde iemand mij dat vitamine b12 misschien zou kunnen helpen, dus ben ik met heel veel hoop begonnen aan vitamine b12 tabletten regelmatig vergat ik ze en er gebeurde daardoor ook niet heel veel met mijn lichaam, totdat ik net voor mijn bruiloft op 16 september zo down was dat ik niet meer wist wat te doen.. de spanning liep veel te hoog op en zo ben ik bij mijn huisarts beland, die schreef mij sertraline voor, de eerste week was ik alleen maar ziek, misselijk en eng..maar vanaf de 2e week ben ik me alleen maar beter gaan voelen en nam ik elke dag mijn tabletje in..omdat ik dit zo goed volhield ben ik toch maar weer met vitamine b12 begonnen nu z'n 2 maanden..toen ik gisteren naar t toilet ging dacht ik wat roze afscheiding te zien, en toen ik net ging was dat al meer...
    Zou de vitamine b12 wat met mijn lichaam gaan doen??
    Wie heeft er positieve ervaringen met herhaalde miskramen, onverklaarbare onvruchtbaarheid en vitamine b12?
    Liefs melanie

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja ik! Zonder b12 keer op keer mk en een doodgeboorte. Mét b12 2 gezonde kinderen. Maar ik heb geen pcos. Wel heb ik mij verdiept in fertiliteit en voeding. En ik weet zeker dat b12 heel hard nodig is voor een gezonde zwangerschap. Het is echter geen wondermiddel helaas. Was het maar zo.

3. mel1989

mel1989 Actief lid

Apr 13, 2012
    285
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord..jammer dat er geen wonder middelen bestaan he? Maar fijn dat je uiteindelijk 2 gezonde kindjes hebt kunnen krijgen..

4. mel1989

mel1989 Actief lid

Apr 13, 2012
    285
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verder niemand?

5. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb pcos en gebruikt sinds eind julie DCI en vitamine D3 druppels:
    Sinds 5/6 weken nu ook vitamine B12, magnesium,zink en omega 3 nadat ik wat research had gedaan op internet.. mn op amerikaanse sites is er meer info over pcos..
    ben nog niet zwanger maar heb nu wel eindelijk een kortere cyclus en een eisprong, nu nog hopen op een zwangerschap.
    Succes!!

6. Marloa

Marloa Lid

Sep 1, 2015
    65
    1
    8
    Ik sluit me aan bij Mhov, ik neem ook wel wat extra supplementen omdat ik ook pcos heb en had eerst geen cyclus, dan +/- 40 dagen en nu zit ik op +/- 30 dagen. Dit allemaal door best wel strikt te letten op m'n voeding + stressreductie (yoga) en lichte beweging (wandelen).
    Wij willen een natuurlijke zwangerschap :)
    Geen ervaring dus met miskramen maar heb wel al gehoord dat de dikte van je baarmoederslijmvlies hiervoor belangrijk is en doe daarom ook andere yoga-oefeningen in de wachtweken na de eisprong om de innesteling te bevorderen, én ook m'n voeten altijd warm proberen te houden (staan in verbinding met je baarmoeder waar het ook lekker warm moet zijn om het vruchtje te laten innestelen)
    Baat het niet, dan schaadt het niet...
    Blijf vertrouwen in de kracht van de natuur en je eigen lichaam!!

Share This Page