Hoi hoi, Even een vraagje.. hoe voelen jullie je eisprong? Afgelopen zaterdag begonnen met nieuwe pil strip. Door omstandigheden 2 dagen de pil vergeten en van het weekend en gisteren onveilig gevreeën. Als ik bereken vanaf de eerste dag van mijn laatste 'menstruatie' is dat 20 oktober en ben ik 1 t/m 5 november het meest vruchtbaar. Nu heb ik vandaag een gevoel, meeste rechts, zoals ik het ook heb als ik 'ongesteld' moet worden in mijn stopweek, alleen is het dan wat erger. Het is een zeurende pijn. Kan dit zijn dat de eisprong plaats gaat vinden? Ik weet dat de pil vergeten niet slim is, maar een kindje zou bij ons al dan niet gepland, wel heel erg welkom zijn. Vanaf wanneer zou ik een test kunnen doen? wanneer ik eigenlijk weer 'ongesteld' zou moeten worden? (ik spreek van 'ongesteld' tussen haakjes, omdat je natuurlijk normaal gesproken geen echte menstruatie hebt als je aan de pil bent). Alvast bedankt voor reacties met tips of ervaringen
je bent niet vruchtbaar zoals normaal he, in welke week zit je en heb je de pillen nog ingenomen? in week 1 toch als ik het goed begrijp? tja er kan een eisprong zijn, maar hoeft ook niet... eisprong heb ik eerlijk gezegd nooit echt gevoeld. 14 dagen na het onveilige moment kan je een test doen. maar ik zou zeggen, wacht eerst je stopweek af, of je dan ongesteld word
als je onveilig gevreeen hebt kan je 19 dagen erna een test doen als je aan pil bent en je raakt zwanger ga je niet bloeden want ik kan het weten bij mij dochter is het namelijk ook gebeurt sucees
2 of 3 pillen vergeten In welke week bent u? In de eerste week (dag 1 tot 7) - De laatst vergeten pil innemen én de pil van de dag waarop u het merkt + uw pilstrip verder innemen op het normale tijdstip - De volgende 7 dagen een condoom gebruiken als u wilt vrijen. - Indien u in de 5 dagen voor de eerste vergeten pil seks hebt gehad, moet u de noodpil nemen. De noodpil moet binnen de 72 uur en tot maximum 5 dagen na het risicocontact genomen worden. In de tweede week (dag 8 tot 14) of verspreid over week 1 en week 2 - De laatst vergeten pil innemen én de pil van de dag waarop u het merkt + pilstrip verder innemen op het normale tijdstip - De volgende 7 dagen een condoom gebruiken als u wilt vrijen. In de derde week (dag 15 tot 21) of verspreid over week 1, week 2 en week 3 In dit geval kunt u kiezen: - Stop onmiddellijk met de pilstrip gedurende 7 dagen (te rekenen vanaf de eerste vergeten pil). Start een nieuwe strip na 7 dagen OF - De laatst vergeten pil innemen én de pil van de dag waarop u het beseft. - uw pilstrip verder innemen op het normale tijdstip - de pilpauze overslaan en aansluitend een nieuwe pilstrip starten. Dus wanneer kan je testen? Uitgaande van een cyclus van 28 dagen: 16 november. Maar denk dat de kans klein is, zeker als je vanaf nu een condoom erbij gaat gebruiken. S6!
ik heb dit even voor je opgezocht De pil vergeten, wat nu? Wanneer je de pil eenmalig vergeet, is het toch mogelijk om zwanger te worden. Het hangt echter helemaal af van het tijdstip, en de week waarin je de pil vergeet, hoe groot deze kans is. Indien je de pil bent vergeten, kun je zonder problemen binnen zesendertig uur alsnog de pil slikken. Dit betekent dus maximaal twaalf uur 'te laat'. Je bent dan niet minder beschermd tegen zwanger worden. Om een voorbeeld te geven: Je neemt iedere morgen rond 7:00 uur de pil. Wanneer je er op die dag achterkomt dat je de pil bent vergeten, heb je tot 19:00 uur 's avonds de tijd om de pil alsnog te slikken, zonder dat dit gevolgen heeft. Je bent dan dus gewoon beschermd! De volgende pil dien je gewoon weer op het tijdstip te slikken, waarop je hem normaal ook slikt. Dus bijvoorbeeld weer de volgende morgen om 7:00 uur. Het is niet erg dat er dan maar twaalf uur tussen zit!
je moet niet meer uitgaan van een normale cyclus qua testen Wen dus dan moet je echt 14 dagen na je laatste onveilige keer vrijen rekenen omdat je eisprong dus ook niet te voorspellen is verder heb je gelijk. met de nieuwe regels is 1 pil vergeten niet erg, maar gezien TS er 2 vergeten is...
Dank je wel voor jullie reacties. Ik weet dat ik niet vruchtbaar ben zoals normaal(zonder pil, met cyclus), doordat ik de pil slik. Heb echt 2 volle dagen gemist.. Kwam er pas op dag 3 's avonds achter en toen ook gelijk de pil genomen (normaal neem ik 's ochtends om 8u). Nu gewoon een kwestie van afwachten inderdaad of mijn bloeding komt aan het einde van deze strip. Is het wel verstandig om door te slikken, voor het geval het toch raak is?