ovulatietest & eisprong ....& overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oleole, 16 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hallo Allemaal,

    Ik las ergens op de site dat mensen met overgewicht moeilijker zwanger kunnen raken omdat ze niet altijd een eisprong hebben.
    Zelf ben ik ook niet de dunste :cry: en ik ben al zeker 14 jaar bezig op gewicht te blijven maar het zit er gewoon niet in....maar ik schrok wel van dat berichtje.

    Ik zelf gebruik ovulatietests en krijg bij die dingen duidelijk twee streepjes dan zou je toch haast denken dat je ook een eisprong hebt. Of geven die ovulatie testen niet per difinitie een uitslag voor eisprong???

    groetjes Nicole
     
  2. nancy23

    nancy23 Actief lid

    15 aug 2005
    150
    0
    0
    ja hoor als je twee streepjes hebt dan heb je ook een eisprong,
    zonder eisprong geen streepje.
    het zou alleen kunnen dat je door overgewicht geen eisprong hebt maar dat hoeft natuurlijk niet.

    liefs nancy
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik hoop dat ik nu niet discrimineer maar....
    Er is inderdaad onderzoek geweest naar overgewicht een verminderd vruchtbaar zijn. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat vrouwen met veel overgewicht (bmi 30+) gemiddeld moeilijker zwanger worden.
    Zolang er nog genoeg dikke maamaa's (en dan bedoel ik de vrouwen die je in suriname ook wel ziet) zijn die zonder veel moeite het ene na het andere kind "uitpoepen", dan denk ik dat het ook wel iets meevalt.
    Normaal is het voor slechts 10% van de stellen niet vanzelfsprekend om snel zwanger te worden, met forse vrouwen is dat misschien 11%. En dus 89% waarbij het binnen een jaar lukt.

    Groetjes van Kiki.

    PS of je nu dik of dun bent, blijven bewegen is veel belangrijker dan je gewicht.
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik zou absoluut het boek van sonja bakker proberen. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar dit gaat super. Bij mij zijn het maar een paar kilo's, maar ga eens op haar site kijken. Je mag gewoon alles eten en alles wordt goed beschreven. Hoop dat je er wat aan hebt.
     

Deel Deze Pagina