Antibiotica en de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Amazing, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben sinds twee weken aan de antibiotica en ik ben aan de pil. Nou zei de vrouw bij de apotheek dat mijn pil alleen niet meer betrouwbaar is, wanneer ik last krijg van bijwerkingen als diarree. Nou heb ik helemaal nergens last van. Wat zouden jullie doen? Het is voor mij iets minder gemakkelijk om het andere aan te schaffen, dus vandaar :) ...

Alvast bedankt! :)

2. Nien87

Nien87 Lid

19 mei 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is de pil gewoon betrouwbaar!

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou het risico niet nemen, want de pil kan toch minder betrouwbaar zijn (en dat is echt geen fabel).

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Antibiotica zelf heeft geen invloed op de werking van de pil. Het zijn juist de bijwerkingen van de antibiotica (zoals diarree) die de pil onbetrouwbaar kunnen maken. Dus zolang je geen bijwerkingen hebt van de antibiotica, is de pil gewoon betrouwbaar. Maar zodra je ook maar een beetje diarree krijgt, overgeeft, of eigenlijk ook gewone buikpijn hebt (want dat is een teken dat je buik even niet goed werkt en dus de pil ook niet helemaal goed kan opnemen), moet je gelijk condooms gaan gebruiken naast je pil. Want dat zijn signalen van je lichaam dat het zich even niet lekker voelt en dus je pil niet goed op zal kunnen nemen. In dat geval zal de pil minder goed gaan werken en kan er een weekje later stiekem een eitje springen, dat vervolgens bevrucht zou kunnen worden.

Maar goed, zo lang je je dus kiplekker blijft voelen terwijl je de antibiotica en je pil slikt, is er niks aan de hand en werkt je pil gewoon net zo goed als anders.

5. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Hey meiden, bedankt voor de reacties! :) Heb helemaal nergens last van gehad de afgelopen weken, dus hoef me verder gelukkig geen zorgen te maken.

6. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hier een prachtig zoontje Ryan door antibiotica+de pil, 3 maanden lang antibiotica gehad, sept, okt, nov en in november zwanger geworden, ook geen bijwerkingen ofzo gehad, maar hij is er toch echt hihi

7. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Haha, oké! Nu weet ik het ook niet meer. Ik ga er gewoon vanuit dat het "veilig" is. :D Ben trouwens bijna klaar met die kuur. Nog 2 dagen. Gefeliciteerd trouwens met je zoontje!

8. Lientje1986

Lientje1986 Actief lid

11 aug 2013
    197
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het resultaat van antibiotica (zonder enige bijwerkingen zoals diarree of overgeven) en de pil ligt nu boven in zijn bed te slapen :)...

9. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Ik zie je reactie nu pas... sorry! Misschien heb ik nu toch een tikkeltje spijt, ondanks dat ik nog contact had opgenomen met de apotheek. :) Nou ja, de kans is heel klein en de volgende keer zal ik toch extra voorzichtig zijn! :) Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Deel Deze Pagina