De topic titel zegt het al. Ik kom altijd al klaar in het voorspel en daarna mijn man. Maar is dit nou minder bevordelijk voor het zwanger worden? Is klaarkomen na de man beter? Hoe doen jullie het?
Bij ons is het altijd; ik eerst, dan hij. Want als hij eerst komt is zijn mood weg en wil hij het liefst in slaap vallen ipv mij nog 'te helpen', en mijn mood blijft gewoon als ik al ben gekomen. Geen idee wat bevorderlijk is voor zwanger worden. Met onze regel ben ik heel spontaan met heftige pcos zwanger geworden.
Ik lees wel regelmatig bij tips om zwanger te worden dat als de vrouw klaarkomt je bmm bepaalde bewegingen maakt waardoor de spermacellen als ware naar binnen worden 'gezogen'. Moet wel zeggen dat ik dit vaak heb gelezen bij zelfinseminatie en in mijn geval komt er op dat moment dan ook geen man aan te pas
Normaal ik eerst, daarna hij en daarna ik weer haha. Maar nu we zwanger willen worden, eerst hij en daarna ik, zodat ze zaadjes even worden geholpen worden met naar binnen zwemmen Deze ronde op of net na de eisprong gevreeen en ik begreep dat het 12 uur kan duren voordat zaadjes bij de baarmoeder zijn, dus dan zouden we nu te laat zijn. Vandaar nu echt bewust na hem klaargekomen.
Wat Mim hierboven zegt heb ik inserdaad geregeld gelezen, maar ik zou me er niet druk om maken. Als het al uitmaakt zal het echt minimaal zijn lijkt me.
Er is een studie geweest een aantal jaren geleden waarin duidelijk was dat dames die NA hun man klaarkwamen, iets vlotter zwanger werden. Na een orgasme zou onze baarmoedermond zelfs wat dichter gaan staan, waardoor zwanger worden lastiger is (maar niet onmogelijk). Als je wil zoek ik de titel van de studie eens op. Het is de enige studie die ooit rond dit onderwerp is gebeurd.
Ik ken de studie maar, deze is niet heel overtuigend. Ook al oud en later al weerlegd door iemand anders.
Ik altijd bewust na hem (met hulp want zelfde probleem hier als anderen al beschreven ) en eigenlijk telkens meteen zwanger..Geen idee als we het niet zo zouden doen...
Ik heb altijd al gehoord dat je beter na je man komt. Zie onder andere dit artikeltje (gaat over de randjesfietsen techniek maar komt eigenlijk op hetzelfde neer): https://pasteboard.co/GBCVv601.jpg
Ik denk dat dat zo weinig uitmaakt dat je je daar niet bewust mee bezig moet houden. Na de man nog klaarkomen klinkt wel "beter" haha