Ik ben 40 (partner ook) en we hebben net onze eerste IVF gehad bij Medisch Centrum Kinderwens. Daarvoor 3 IUI's bij ons lokale ziekenhuis. Ik ben 3x zeer makkelijk zwanger geworden. 1x ongepland, 1x ronde 0 en de laatste keer ronde 2. We hebben al 1 zoontje van 2,5 jaar en de laatste zwangerschap eindigde in een MA met 10 weken. Ik ben niet gecurreteerd maar heb wel een hysteroscopie gehad voor het laatste stukje restweefsel. Dat is inmiddels alweer bijna anderhalf jaar geleden. Er is geen reden gevonden waarom het sindsdien niet meer lukt. Ik heb nog bovengemiddeld eicel voorraad voor iemand van mijn leeftijd, regelmatige cyclus, zaadkwaliteit van mijn vriend is goed, hormoonhuishouding is goed, baarmoederslijmvlies goed, niets behalve dat ik chlamydia antistoffen in mijn bloed had. Maar die had ik ook al voor die laatste 2 goed ingenestelde zwangerschappen. De IVF is dus mislukt. We hadden 6 eicellen, 3 bevruchtingen, 1 verse terugplaatsing en nu nog 1 embryo in de vriezer. Ik ben heel erg teleurgesteld en bij mij blijft maar door mijn hoofd spoken dat er iets veranderd is sinds die MA wat maakt dat het niet lukt. Nu overwegen we dus om naar het buitenland te gaan voor onze tweede behandeling. Vooral omdat ze daar volgens mij dieper graven naar een oorzaak en progressiever zijn in stimulatie. Ik lees weleens dat meiden in Düsseldorf zitten of Gent en ook weleens iets over Spanje gehoord. Wat is wijsheid? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? En waarom?
Volgens mij is Spanje voornamelijk een goede optie als je gebruik wilt maken van eiceldonatie.. Düsseldorf en Gent zijn allebei fantastisch (ik heb zelf geen ervaring met Gent, maar de verhalen hier op het forum zijn alleen maar positief). Als je naar het buitenland wilt, zou ik in jouw geval bij beide een intake-gesprek plannen en dan kijken waar je je het fijnst bij voelt.. Sterkte meissie!
Ik heb over dusseldorf en turkije hele goede dingen gehoord succes en wil niks zeggen als 1e IVF niet is gelukt, bij mij konden ze geen reden vinden en nu ben ik naar 3e IVF gelukkig toch zwanger
Wij zitten in Gent en ik vind het daar fantastisch! Wat een vakkundige mensen daar met hun hart op de juiste plek. Zo duidelijk wordt je daar behandeld als een mens en belangrijker nog: we voelen ons nog 'leken' maar daar nemen ze de tijd om alles uit te leggen. Geen tijdsdruk etc. Zo fijn! Wij willen de hele behandeling daar en gaan gewoon uit van een positief resultaat. Liefs
Wij lopen bij Dusseldorf. 1e kindje na 1e ICSI zwanger, nu net begonnen met de 1e Cryo terugplaatsing. Tot dusver ( afkloppen ) alleen maar positieve ervaringen hier. Succes!