Ik las ergens op internet dat de rotzooi die de pil in je lichaam heeft achter gelaten sneller zal verdwijnen door een weekje een sap kuur of zoiets te volgen. Hierdoor zou je sneller ontpilt zijn en kan je cyclus regelmatig worden. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand hier wel eens van gehoord? Ik hoop niet dat hier al een topic over is, ik kon het in ieder geval niet vinden. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Marit
Hoi Maritt, het zou wel kunnen volgens mij. Delen van medicijnen en ook andere (afval)stoffen worden opgeslagen in de lever (is blijvend) maar ook in vet. Op het moment dat je gaat lijnen en dus vet verbranden kunnen deze stoffen vrijkomen. Daarom wordt aangeraden veel te drinken = afvoer van afvalstoffen en om NIET te lijnen tijdens een zwangerschap omdat er dan dus afvalstoffen en dus ook eventueel medicijnen vrij kunnen komen in het lichaam. Dat is ook de reden waarom je je naar kunt voelen tijdens een 'reinigingskuur' zoals een sapkuur. Het kan dus volgens mij inderdaad zo zijn dat door een reinigingskuur achtergebleven stoffen zoals resten van de pil het lichaam uit gedreven worden. Hoop dat je er wat aan hebt, maarre ik ben geen dokter of zo hoor!! Groetjes Lilly