Hallo Dames, Ik zal me even voorstellen ik ben Chantay en heb een dochter van 4 jaar. en ik zelf ben 28. Ik ben in oktober begonnen met de pil omdat ik wilde w8en tot ik 30 ben om nog een kindje erbij te nemen, maar heb me naar een maand pil gebruik toch bedacht en we willen toch nu voor een kindje gaan. dus ben ik ook weer gestopt na die maand. ik ben na het stoppen 2 x ongesteld geworden 1e x na 23 dagen, daarna 24.. nu zit ik op dag 32 en nog niet ongesteld ook heb ik al 3 testen gedaan een op dag 25, een op dag 28 en vandaag een op dag 32 maar alle 3 waren ze negatief. Ik heb al vanaf dag 23 het gevoel ongesteld te worden (pijnlijke borsten lichte steken in onderbuik met vlagen misselijk en dikke witte afscheiding) normaal als deze klachten begonnen was ik binnen een paar dagen ongesteld nu dus niet. bij mijn vorige zwangerschap (mijn dochter)kwam ik er pas achter toen ik ruim een week over tijd was (5 weken en 2 dagen zwanger toen) en testen ook meteen positief. mijn cyclus is altijd regelmatig geweest tussen 28 en 30 dagen. mijn lichaam kan nu toch niet nog steeds aan het ontpillen zijn door die ene maand pil te hebben geslikt ? zijn er meerdere vrouwen die dit hebben meegemaakt? wat kan ik het beste doen ? domme vraag natuurlijk, afwachten is het enige wat ik kan doen, maar wordt een beetje gek van onzekerheid, en wilde even mijn verhaal kwijt.
Tja lastig.. ook als je maar korte periode de pil slikt verandert er een hoop in je hormoonhuishouding.. Kan dus goed bij 'ontpillen' horen.. Ik heb het ook wel gehad hoor, altijd regelmatig en ineens ruim een week later pas ongesteld worden dan 'normaal'.. Denk dat je het gewoon nog even moet afwachten..
Poeh,, daar zou ik echt super gefrustreerd van worden....ben ik op dit zelf trouwens ook. Want mijn menstruatie blijft ook uit! Echt minimale kans op zwangerschap hoor want we zijn net een maandje met nuvaring gestopt en grotendeels van de maand nog veilig gevreeën omdat we het eigenlijk pas vanaf deze maand écht wilden gaan proberen. Altijd een stipt strakke cyclus van 28 dagen gehad, soms 29 als ik een keertje met de ring geschoven had. Maar deze geeft plaatselijk hormonen af waardoor "ontpillen/ringen" niet lang zou hoeven duren. Sterker nog... toen wij zwanger wilden worden van onze zoon, ook niks geen rare verschijnselen of uitstel menstruaties gehad. Bleef net 28 dgn cyclus, maar nu ben ik 2 dagen over tijd en negatieve testjes gehad. Gruwelijk vervelend; niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, ook geen zwanger gevoel. Ben nu vooral soort van "bang" dat ik OF een mega lange cylcus OF ineens geen regelmatige cyclus meer heb... En ja, hoe lang wacht je daar dan op he? Zijn er nog andere stappen die je kan ondernemen? Tis niet zo dat we a-la-minute zwanger willen worden, maar als ik vóór het gebruik van de ring, tijdens en ná het gebruik (vóór zwangerschap) altijd netjes op tijd was en nu ineens niet...kan je hiervoor dan ook naar de huisarts om de boel te laten checken? Ik herken dus zéker je onrustige gevoel!
Hallo, Ik ben vorige week zondag gestopt met de pil voor de stopweek. Nu ben ik ook nog steeds niet ongesteld geworden, nu heb ik 31-12-2015 een test gedaan van de action en die was positief was een licht streepje maar wel duidelijk zichtbaar, echter was dat 2e streepje weg na 20 min. Nu heb ik zaterdag zondag en gisteren (maandag) ook verschillende testen gedaan en die waren alledrie negatief. Ik heb niet echt zwangerschaps symptomen alleen dat ik al sinds vrijdag avond soort van menstruatie krampen heb maar word niet ongesteld en ze zijn niet zo heftig als normaal als ik ongesteld moet worden. Nu heb ik de dokter gebeld en die zegt dat ik het even moet afwachten. Nu heb ik ook begin dec. Een miskraam gehad ik was aan de pil en ben daardoor zwanger geraakt. Zijn er meiden hier die hetzelfde hebben gehad? Kan ik toch zwanger zijn na al die negatieve testen of is mijn cyclus gewoon door de war? Groetjes van mij
we zitten dus zo te zien allemaal met het zelfde probleem haha wachten tot we ongesteld worden,, en stiekem hopen op toch een positieve test.. pff wachten duurt dan zo lang.. Ik ben vandaag foliumzuur gaan halen met vit D , dokter vertelde dat het zorgt dat de stoffen van pil je lichaam sneller verlaat en tegen open ruggetje en dergelijke. ook maar 2 testen erbij genomen hahaha.. Ik en mijn vriend hebben besloten te w8en tot volgende week maandag als ik dan nog niet ongeteld ben gaan we er nog een test tegen aan gooien we wachten (on)geduldig af!!
hier nog steeds niet ongesteld, wel stond ik vanmorgen op en jahwel hoor die ochtend misselijkheid kwam weer opzetten. dit had ik precies zo toen ik zwanger was van mijn dochter,, maar toch wil ik het nog niet geloven of hopen.. maar ja dan denk ik ook weer waarom dan misselijk ? heb het al een week de ene dag erg de andere dag wat minder... stiekem kan ik niet wachten tot maandag hahaha.. zucht