Extreme ovulatiepijn??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarahhhh, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Het begon zondagg. Ineens pijn links onder boven mn lies in mn onderbuik. Ik dacht gaat wel over. Maar t werd met de dag erger. Kon gister niet meer lopen zitten of weer gaan staan. Ik had geleze dat sommige veouwen dit tijdens hun ovulatie ook hadden. De pijn is tot nu toe niet meer gekomen en t heeft dus 5 dagen geduurd. Kan dit ovulatiepijn zijjn en is dit niet te lang vior die pijn. Was ook heel misselijk tijdens die dagen

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik herken ovulatiepijn wel, maar is bij mij maar enkele minuten een hele hevige pijn en daarna blijft het nog een paar uurtjes doorzeuren.

Vijf dagen lijkt me wel erg lang, misschien iets verrekt ofzo?

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik voel mijn ovulatie ook duidelijk en het ook echt een paar dagen ervoor een zeurend gevoel in m'n BM. Heb het in m'n omgeving wel vaker gehoord. Het is niet zo dat ik krom loop van de pijn maar alles is net ff wat gevoeliger.

4. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik heb het 2 weken geleden voor het eerst mee gemaakt.
    Vrijdags op weg naar huis op de fiets (middernacht) werd ik overvallen door de meeste erge buikpijn ooit. Eenmaal thuis in lichte paniek de HAP gebeld. Uiteindelijk niet eens meer in staat om naar de HAP toe te gaan dus HA bij mij thuis. Die vond niets geks en de pijn trok na 3 weer weg. Helaas bleef de pijn daarna in aanvallen komen.

Ik heb vorige jaar een pseudocyste in de holte van douglas gehad, diezelfde pijn kwam nu ook terug. Zondag weer naar de HAP maar moest de gyn via mijn eigen HA regelen. De dinsdag erop kwam het hoge woord eruit bij de gyn, ik had voor het eerst (extreme) ovulatie ervaren. Sowieso kan het vrije vocht de buik hevig irriteren en het fietsen werkte niet bevorderlijk. Maar door de eerdere operatie was mijn buik echt overstuur. Heeft uiteindelijk 7 dagen geduurd, man wat een ellende.

Maar goed, zie nu :D Pijn is ergens goed voor geweest ;)

5. Sarahhhh

Gelukkig dat ik niet de enige pijn dacht eerst even dat ik iets ernstigs hadd zoveel pijn. Ik wilde ook al naar de dokter gaan maar gelukkig is t nu over. Nog n vraagjee. De pijn was gisteren rond 9 uur s avonds over en heb net een uur geleden seks gehadd. Heb ik dan nog kans deze ronde en springt je ei meteen nadst die buikpijn weg is of kan dat ook even langer duren?? Ben bang dat ik te lat ben

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Pijn rondom je ovulatie is niet de eisprong zelf, maar de laatste groeispurt die je voelt. Maar omdat die pijn bij jou dus al een paar dagen is, vind ik het lastig om te zeggen of je nog op tijd was.
    Je doet verder niet aan ovulatieteste /tempen?

7. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik herken het! Ik heb dit 1 dag. Ik kwam er achter toen ik het rechts had en echt dacht dat ik een blindedarm ontsteking had! Toen ik ging googlenrn las ik een verhaal van een meisje die dus hiermee naar het ziekenhuis ging en toen bleek het de eisprong te zijn. Of nouja zoals Sado zegt de laatste groeispurt.

Toen ik ging noteren kwam ik er achter dat ik elke keer precies 2 weken later mijn menstruatie kreeg. Dus nu weet ik heeeeeee daar komt ie. Door tempen ben ik er achter gekomen dat ik de pijn een dag voor eisprong voel. En het doet zoooveeeel pijn. Hobbels kan ik niet hebben. Zitten is gevoelig, laat staan neerploffen op de bank. Lijkt wel alsof oo gewoon geheel gekneusd ben aan de binnenkant. 😖😖😖

Maar 5 dagen is echt wel heel lang. Zou ik toch eens mee naar de huisarts gaan.

8. Sarahhhh

Had t nu voor t eeerst nja zo erg dan maar t is nu wegg

9. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Ik heb dit idd ook elke maand. Maat ook maar een dagje ofzo. Tot vorige maand. Ik kreeg het op een vrijdag en het duurde 4 dagen. Het kan dus zeker wel. Ik ben ermee naar de ha geweest. En die gaf aan dat dit met de eisprong te maken heeft. En dat klopt. Want 2 werken later bleek ik zwanger. Helaas afgelopen in een mk. Maar maak je er geen zorgen over

10. Sarahhhh

Aahh wat naar voor jee... maar als de pijn weg is is dan ook meteen je ei gesprongen of kan dat nog even durenn. Ik heb ongeveer 24 uur nadat de pijn weg was seks gehad en ik hoop nu dat ik niet te laat was

11. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Zoals hierboven beschreven stond is de pijn vaak de laatste groeispurt. Het duurt dan nog even voordat je ei springt. Dat de pijn aanhoud kan dus door het vocht komen wat de buik irriteerd. Ik denk dat je nog wel goed zit, als je eitje springt heb je nog 12 uur de tijd :)

12. Sarahhhh

Mooizoo bedanktt!!!!

13. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Afgelopen maand had ik mijn 1e cyclus zonder pil.
    Mijn ovulatie was ook pijnlijk en duurde ook 5 dagen.
    Het begon op dinsdag met een felle steek.
    De dagen die erop volgde zeurde het behoorlijk in mijn rechter eierstok. Op vrijdag en zaterdag was dit het heftigst.
    Zondag was het over en had ik alleen nog een beetje ongi gevoel onderin m'n buik maar het zeurderige/gespannen gevoel in m'n eierstok was weg. Die zaterdag op zondag moet ook mijn ei gesprongen zijn volgens de ovu testen. Toen ik dit mijn vriendinnen vertelde keken ze mij ook vragend aan. Die hebben nooit echt iets gevoeld tijdens hun eisprong. Ben erg benieuwd of het komende maand weer zo duidelijk is.

14. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik heb het ook wel eens 3/4 dagen gehad. Ik weet niet of 5 dagen lang is, maar ik zou het wel even in de gaten houden. En anders contact met de huisarts opnemen...

15. Sarahhhh

Vandaag wat menstruatiepijn met heel even rugpijn in onderrugg. Verder heb ik het gevoel alsof er iets kriebelt in de buurt van. Mn baarmoeder een beetje alsof je in een hele snelle achtbaan zit

Deel Deze Pagina