Maandelijks hoofdpijn na stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Brynn, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik ben nu zo'n kleine 4 maanden met de pil gestopt maar heb elke maand een dag of 3/4 enorme spanningshoofdpijn, met name als ik buk of mijn hoofd naar achter doe. Zijn er meer dames die dit soort klachten hadden? Verder is cyclus etc allemaal normaal. En de hoofdpijn begint meestal een week voor menstruatie! Hoor het graag!

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Misschien even huisarts bellen? Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil geen migraine meer gehad. (2 maanden nu) dus bij mij is het tegenovergesteld...
    Succes

3. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik zou het zo snel ook niet weten.
    Misschien spanning? Had toen je de pil slikte helemaal geen last van?

Ik heb idd ook sinds ik gestopt ben met de pil, geen migraine meer gehad. Af en toe ietsjes hoofdpijn, maa dat ik door stress..

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben juist gestopt met de pil ivm ernstige migraine. Na de pilstop 1x licht migraine gehad.. Was in bet begin. Maar nu het ontpillen voorbij is echt nergens meer last van. Ik kan echt niet tegen de hormonen in de pil.

5. zon28

zon28 Lid

5 mei 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er de eerste maanden ook last van na het stoppen met de pil. Nu alleen twee dagen voor ongi lichte hoofdpijn.
    Komt denk door ontpillen.

Ik had van de huisarts naproxen gehad omdat het tot overgeven aan toe was

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Spanningshoofdpijn.. Ik ken het :( heb je bij de hoofdpijn ook last va. Je nek of rug? Als dat zo is zou je is naar een fysio of manueel terapeut moeten gaan, fysio hielp bij mij niet naar manuele therapie heeft me heel erg geholpen (maar dat is alleen je rug en nek klachten aanpakken)
    Het kan ook ontpillen zijn :) je lichaam moet natuurlijk wel opeens een eigen cyclus gaan bedenken en dat kan ook problemen veroorzaken..
    Heel veel succes en sterkte ermee, hopelijk word het snel minder :)

7. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hoi,

Hier ook 4 maanden gestopt.. En ik heb het ook voor mijn menstuatie. Niet heel erg en maar 2 dagen of zo. Maar schijnt normaal te zijn. Toen ik zwanger was had ik er ook last van in het begin...
    Toen ik aan de pil was had ik het niet.

Denk dus niet dat het iets is om je zorgen over te maken!
    Maar als je je wel zorgen maakt, gewoon ff contact opnemen met de huisarts.. ;)

8. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Ja hoor, hier ook. Iedere maand, een dag of 3-4 vóór het begin van me menstruatie knallende koppijn. Houd 3 dagen aan, dan een dag niks en dan ongesteld. Al jaren last van, niks aan t doen volgens de ha, behalve de pil gaan slikken of een hormoonspiraal. Maar ja, dat dat willen we niet want dan krijgt onze kleine meid nooit een broertje of een zusje :D

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hoofdpijn was bij mij ook echt zo'n PMS kwaaltje, dat een paar dagen voor menstruatie begon ;). Ik kon me wel behelpen met af en toe paracetamol, kon wel gewoon functioneren.
    Maar prettig voelde ik me zeker niet zo voor menstruatie... ook veel last van darmen, opgeblazen gevoel, misselijkheid, prikkelbaar en huilerig...

Voor mij reden om na bevalling mijn eigen cyclus/hormonen niet te willen hebben, gaat bij eerste gelegenheid een mirena in ;).

10. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Heb ook idd wel last van mijn rug, onderin dan. Ga niet snel naar een HA, maak me er ook niet echt zorgen om, maar het viel me op dat ik er last van heb sinds ik gestopt ben met de pil! Je moet er wat voor overhebben!! X

Deel Deze Pagina