Wie test ook laat positief na iui?? *NA 't gem van 14 dgn

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sjorsjette, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Zijn er meer die na iui laat pas een positieve test hebben???

Gemiddeld hoor je 14 dagen of eerder en sommige 15e dag... maar ik zit op dag 16 en nog niks. Voel ook geen ongi op komen.

Verders ben ik vorig jaar voor mmm zwanger geweest met behulp van ovulatie testjes.. en teste toen pas op dag 21 na positieve ovu test positief met digitale test van CB met indicator.. en pas op dag 23 met kv 2v5.

Zijn er meer meiden die hier dus ''las'' van hebben??? En dus een bijna zenuwslopende lange wachtbank-zit hebben???

Sjors

* had dit bericht eerder elders op zp geplaatst maar denk hier beter op z'n plek.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zit dan wel niet in de MMM, maar heb bij Thirza pas 33 dagen na m'n ei, (19 dagen overtijd) positief getest.... Late innesteling gehad in combi met laag HCG.
    Vorige zwangerschap 4 dagen overtijd (18 dagen na ei) een positieve test, dus dat was vroeg :D
    Nu ook weer afwachten, ben benieuwd, had 13 dagen terug m'n ei en gisteren een negatieve test, maar wel nog een hoge temp...

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    ow das erg wisselend... en spannend voor nu.
    Ik hoop en duim voor jou!

4. raspberry

Even ter info: een innesteling kan heel lang duren, tot wel 2 weken. En aangezien daarna alles pas gaat ontstaan, de placenta en de vruchtzak en het kindje, en de placenta verantwoordelijk is voor de productie van HCG, kan het dus idd zo zijn dat je wel zwanger bent, maar nog niet positief test.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Kan een innesteling echt tot 2 weken duren? Zal dat ook verklaren waarom ik nu al 6 dagen steeds bruin/roze bloed verlies? Dat het misschien toch een innesteling is.. Hmm!

Kan je geen antwoord geven op je vraag maar hoop dat je indd laat test en snel een posi test mag hebben, ook jij rozemarijke.

6. raspberry

Ja, onze echoscopist bij onze laatste echo vertelde dat. Tijdens de zwangerschap van Thirza was er namelijk niemand die mij een fatsoenlijk antwoord kon geven op de vraag waarom ik -ondanks een vaststaand ei- toch zo ver werd teruggezet. De hele zwangerschap werd ook de eerste echodatum aangehouden, omdat echoscopist2 zo eigenwijs was om te zeggen dat het maar een week scheelde met de eerste datum en dat dus die eerste datum aangehouden ging worden. Ja, leuk, maar we kregen JUIST een tweede termijnecho omdat die eerste niet duidelijk was en die echoscopist aangaf dat de meting niet voldoende goed uitgevoerd kon worden. PFFFFF.
    Uiteindelijk, vanuit mijn zorgen om veel te lang overtijd te lopen, opnieuw weer eens aangekaart bij de VK en uitgebreid besproken en die heeft toen besloten dat de tweede datum, (die dus anderhalve week scheelde met onze cyclusdatum), aan te gaan houden. Uiteindelijk is Thirza nog 2 weken over die datum heen gegaan, maar als ik dat weekend niet was bevallen, had ik maandags bij de gyn gezeten, dus dan was er iig controle op geweest.

Maar goed, dat hele drama wilde ik niet nog een keer, die stomme zwangerschapshormonen zorgen er natuurlijk wel voor dat je daar vreselijk over kan lopen stressen met momenten, dus toen we bij de vorige zwangerschap voor de termijnecho gingen, riep ik gelijk al tegen die echoscopist hoe het bij Thirza gelopen was.
    Hij kon ons eindelijk uitleggen wat er aan de hand geweest was: een innesteling kon tot wel 2 weken duren. Aangezien ik uiteindelijk dus anderhalve week teruggezet was, gaf hij aan dat de eerste termijnecho idd dan grote kans had om niet duidelijk genoeg te zijn, (volgens de metingen toen dus 8,5 week, klein pindaatje), en dat het standaard is om bij een verschil groter dan 2 weken opnieuw een termijnecho te doen. Kleiner dan 2 weken was normaal, vertelde hij dus, vanwege de innesteling. Ja, of vanwege een latere eisprong, (maar dat kan ook een verklaring zijn als je nog verder teruggezet wordt), maar aangezien die bij ons wel zeker was, had het bij ons aan de innesteling gelegen.
    Toen ik daar later over nadacht, bedacht ik me dat dat precies klopte met het feit dat ik 2 dagen voor NOD menstruatiekrampen kreeg, (is de innesteling geweest, of, precieser: na de innesteling ging ik mijn banden voelen).

@Charity: innesteling in jouw geval lijkt me stug, omdat jouw temp niet blijvend hoog is, en dat na je ei wel zou moeten zijn...
    Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Deel Deze Pagina