LH na de eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zussie, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee meiden!

Na een lange aanloop had ik 2 juni 's avonds een positieve ovutest (teststreep gelijk aan controlestreep).
    Hierna werden de streepjes weer lichter, gisteren was hij vrijwel wit.

Nu had ik vanavond ineens weer een vrij donkere test, zoiets als de dag voor mijn positieve test.
    Opgedroogd is mijn 'positieve test' ook niet echt meer positief, want de teststreep is dan iets lichter dan de controlestreep. Dit maakt me aan het twijfelen of ik nu wel echt mijn piek gehad heb of dat hij nog moet komen.... Gezien mijn vorige cyclussen was ik al helemaal blij dat ik deze keer een vroeg ei gevonden had!

Ik heb wel 3 juni veel lage rugpijn gehad, en gisteren een klein sliertje bloedverlies. Verder was mijn temp gisteren en vandaag hoger dan daarvoor.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met LH na de eisprong? Ik dacht dat dit hormoon echt bedoeld is om een eitje te laten rijpen... dus dat zou na de eisprong dan toch niet zo hoog meer moeten zijn?

Ik word hier zo onzeker van....

2. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nog even een foto van mijn totale testrijtje...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je temp nu hoger is, heb je je ei gehad. Dat je LH hoger is, kan volgens mij gewoon, dat verloopt volgens mij niet via recht stijgende en dalende lijnen, maar fluctueert hier en daar.

4. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm ja... maar het is de afgelopen dagen ook warmer weer denk ik dan ;)
    Ik ben een beetje bang dat ik mezelf wijs heb gemaakt dat dat mijn piek was... omdat ik zo graag een kortere cyclus wil.

Haha... dit klinkt vast heel raar...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je goed tempt, heeft dat warme weer echt niet zoveel invloed hoor :)
    Uiteraard moet je temp wel hoog blijven na je ei, maar zolang dat het geval is en je ovutest was positief, kun je er echt wel van uit gaan dat je ei geweest is!

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Temp was vandaag dus weer laag :(
    Maar ik twijfel een beetje aan mijn thermometer.... ik heb namelijk wel heel veel pieken en dalen!
    Denk dat ik voor volgende cyclus maar een nieuwe aanschaf....

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Wat frustrerend he, die ovutesten ;) Ik had dat ook, iedere dag maar testen en testen en ik snapte ook maar niet waarom ie maar niet donkerder werd en toen werd ie afgelopen woensdag ineens zo:

Zo duidelijk zie ik um bij jou niet Zussie. Welke dag was volgens jou het meest positief dan? Want als ik zo kijk lijkt het niet alsof er 1 veel donkerder is dan de controlestreep. Misschien dat je ei toch nog komt?? Als ik jou was zou ik gewoon nog ff doortesten :) Laat je even weten hoe het verder gaat? Succes!!!

8. Lady1985

(Heb je foto nog eens goed bekeken en die van 5 juni lijkt op de foto iig het donkerst dus ik denk dat je ei er snel aan komt!!!!) :)

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nee die van 5 juni is zeker niet de donkerste! En die was ook niet positief! Dat kom omdat die nog nat was toen ik de foto nam.

Die van 2 juni 19.30 was nat even donker als de controlestreep.
    Opgedroogd is hij iets lichter.
    Echt zo'n mooie knaller heb ik inderdaad niet gehad, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat even donker ook positief is...

Nouja.. ik blijf maar gewoon door testen...
    Mannetje zegt dat hij het niet erg vind als er nog een keer hard geklust moet worden, haha.

10. Lady1985

Haha, klussen is natuurlijk nooit erg ;) (Hoewel die van mij er op het laatst wel even zat van was, haha!!)

Ga je vandaag trouwens ook nog weer testen? Ben erg benieuwd wat je test dan doet!

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja mijn man is er af en toe ook wel klaar mee.... maar 3 juni is inmiddels al weer een paar dagen geleden ;)

Ik ga vanavond weer testen ja! Ben zelf ook benieuwd! Laat het weten.
    Als je uitgaat van mijn vorige cyclussen zou mijn ei pas de 13e ofzo moeten komen... dus het kan wel dat hij nog komt! Maar ik had zo gehoopt op een eerder ei!

12. Lady1985

Ja, dat snap ik! Ik zie dat jij (tot nu toe) ook een vrij onregelmatige cyclus hebt. Heb ik zelf ook.. Begon netjes met 28 dagen maar deze maand zit ik denk ik wel aan de 38 omdat ik afgelopen woensdag of donderdag pas mijn ei heb gehad... Erg frustrerend dat wachten en ben daar ook totaal niet goed in, haha!

Zijn jullie trouwens bezig voor jullie 1e kindje? Wij wel en vind het superspannend allemaal, pff... Maar wel heel leuk! :)

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nou...net even een testje tegenaan gegooid omdat ik al een paar uur niet gedronken had (we waren een paar huizen bezichtigen).
    En raad eens: weer even donker als de controlestreep (in mijn optiek dan). Hoe kan dat nou? Ik ga vanavond om 8 uur maar weer testen, misschien dat hij dan knalt?
    Wat een vreemde bedoening...

Ik liet mijn mannetje de test zien, zegt hij met een grote glimlach: nou, dan gaan we toch weer aan de bak?
    Haha, de lieverd...

Inderdaad 1e kindje bij ons. Dit is de 3e ronde, maar de eerste dat ik zo serieus met testen enzo bezig ben. Met lange cyclussen kun je het je toch niet veroorloven om mis te klussen, dus we nemen het zekere voor het onzekere.
    Maar wel balen... dat je in een half jaar tijd ongeveer maar 3 kansen hebt om zwanger te worden :(

Het wachten op mijn ei vind ik tot daar aan toe. De 2 weken na mijn ei daarentegen, lijkt geen einde aan te komen!
    En elke keer hoop ik dat ik voor een bepaalde datum weet of ik zwanger ben, want dan heb ik weer iets leuks bedacht om het aan mijn ouders te vertellen... maar nee... mocht niet baten tot nu toe!

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nou... als je hem zo op de foto ziet is hij toch iets lichter dan de controlestreep!
    In het echt zie ik het verschil niet zo...
    Dan maar hopen dat hij knalt vanavond of morgen!

15. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    kan er iemand bij mij even meekijken:p

heb net even een ovutestje er tegen aan gegooid omdat ik vanavond weg ben

heb nu meerdere dagen achter elkaar getest mede omdat mijn cyclus erg onregelmatig is

16. Lady1985

Wat leuk zeg dat jullie huizen aan het bekijken zijn! Zat er nog wat moois tussen?

Nou, als ik het mag zeggen denk ik dat je piek nog komt! Hij is zo echt al behoorlijk donker joh! Inderdaad een goed plan om vanavond nog eens te testen, maar dan zou ik als ik jou was wachten tot een uur of 11. Heeft je lichaam nog net iets langer de tijd om meer LH aan te maken :)

Wij zijn nu ook bezig met ronde 3.. De eerste 2 maanden was het echt een beetje gissen naar wanneer mijn ei zou zijn omdat ik pas net was gestopt met de pil. Dit is bij ons ook de 1e ronde dat we bezig zijn geweest met ovu-testen. Net wat je zegt: je zou je ei maar missen!! Ik had mijn ei heel goed gevonden en hebben ook flink geklust dus zit nu ook in spanning te wachten tot volgende week donderdag... Pfff, lijkt nog een eeuwigheid joh! Maar heb gelukkig genoeg leuke dingen in de planning dus hopelijk gaat de tijd een beetje snel.

17. Lady1985

Haha, volgens mij waren we net gelijk aan het typen... Maar jouw test ziet er behoorlijk positief!!! :) In mijn ogen issie even donker als de teststreep, dus ik zou zeggen, klussen maar! (En natuurlijk morgen nog eens testen want wie weet wordt ie nog wel donkerder en dat zou jammer zijn om dat te missen!) Veel plezier!!

18. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    thanx
    dan ben ik stiekem toch wel blij, hoef namelijk niet te tempen van de gyn omdat mijn cyclus zo onregelmatig is

maar wou toch weten of ik wel een ei zou hebben
    en dan nu maar lekker "klussen"haha
    in het echt ziet het lijntje er ook wat donkerder uit, maar ga morgen nog eens testen

19. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Niet tempen? Die van mij adviseerde dat juist wel en mijn cyclus is ook erg lang.

20. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    en bij mij hoefde dat dus niet:p
    kan je nagaan, het is nu afwachten tot na de zomervakantie hoe mijn cyclus is anders gaan ze onderzoeken doen

maarja hoop nu stiekem dat ik over 20 dagen toch wel zwanger kan zijn

Deel Deze Pagina