Heel lang niet ongesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mikkie1987, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie1987

8 sep 2009
    12
    0
    0
    Meiden, ik heb jullie advies nodig!
    Ben in maart gestopt met de pil, en ben daarna na een cyclus van 35 dagen weer ongesteld geworden. Dat was 15 april 2009. Helaas daarna niet meer ongesteld geworden, wat betekend dat ik al zo'n 5 maanden wacht op m'n volgende ongesteldheid.
    Zou dit kunnen komen door het ontpillen? Of zou er meer aan de hand zijn?
    Ik wil (zoals iedereen hier natuurlijk) heel graag zwanger worden, maar het liefst natuurlijk zonder medicijnen te slikken. Ik ben 22 jaar en heb natuurlijk nog alle tijd om zwanger te worden. Maar ja, 5 maanden... dat is wel heel erg lang! Zal ik nog maar gewoon even afwachten? Of toch naar de huisarts?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Loe

Loe Niet meer actief

die eerste bloeding is waarschijnlijk een ontrekkingsbloeding geweest. Ik zou maar naar de huisarts...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad nog door het ontpillen komen. Was je voor het pilgebruik wel regelmatig ongesteld of toen ook niet? Als je nooit regelmatig bent geweest, heb je kans dat er iets meer aan de hand is. Ik ben zelf naar de huisarts gegaan toen ik 6 maanden niet ongesteld was geweest. Ik ben toen meteen doorgestuurd naar de gyn, maar ik heb altijd al een hele onregelmatige cyclus gehad. Bij mij is er dus iets meer aan de hand (PCOS), maar dat hoeft bij jou helemaal het geval niet te zijn.

Ik zou het nog een paar weken afwachten en dan eens een afspraak bij de huisarts maken. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Misschien krijg je een kuurtje om je menstruatie op te wekken, zodat je lichaam een prikkel krijgt en het misschien zelf weer oppakt.

Succes!

4. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben in mei gestopt met de pil en werd na 8 weken voor het eerst "zelf" ongesteld. De 2e x zat er 6 weken tussen. Toen ik voor de 1e x stopte met de pil was ik ook erg onregelmatig, dus dat zal ik nu ook wel weer zijn.
    Maar als ik jou was zou ik toch even naar de huisarts gaan.

5. Mikkie1987

8 sep 2009
    12
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben ongeveer 5 jaar aan de pil geweest en voordat ik daaraan begon was ik onregelmatig ongesteld, maar wel ongeveer eens in de 6 a 7 weken ofzo. Dus niet zo heel erg lang dat ertussen zat.
    Ik begin nu ook wel ongerust te worden, maar wil niet meteen naar de huisarts rennen, daar komt bij dat ik eigenlijk ook geen haast heb met zwanger worden (dat probeer ik mezelf eigenlijk wijs te maken, natuurlijk wil ik het dolgraag!). Misschien wacht ik het af tot precies een half jaar en dan toch maar naar de huisarts...

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een keer in de 6-7 weken ongesteld bent, bestaat de kans dat je geen eisprong hebt, maar dat het een onttrekkingsbloeding is. Meestal is je cyclus na pilgebruik ongeveer hetzelfde als ervoor. Dus ik zou zeker eens een bezoekje aan de huisarts brengen. Dan kan er in ieder geval verder gekeken worden. Anders zit je misschien heel veel tijd te verspillen en heb je geen enkele kans, dat is ook zonde!

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey Mikkie, ik heb hetzelfde gehad. Ik stopte in januari 2008 met de pil omdat ik ook geen bloeding MET pil meer had en daar wat nerveus van werd. Ben toen niet ongesteld geworden en ging in juni naar de huisarts. Omdat ik zelf al bijna 30 was kreeg ik meteen een doorverwijzing naar de gyn. Ze vroeg nl aan me of ik een kinderwens had. Toen ik ja zei, maar weet nog niet wanneer was dat genoeg om doorverwezen te worden (leeftijdgebaseerd). Ze adviseerde toen de afspraak wat verder op te plannen omdat ze vermoedde dat ik door deze stap wel ongesteld zou worden. Dit gebeurde dus ook en ik hoefde niet meer naar de gyn. Het duurde toen de volgende keer weer een maand of twee en daarna werd het compleet regelmatig. Tot dus de dag in februari 2009 aanbrak dat ik ongesteld had moeten worden en deze uitbleef... Wat een schok maar wat een geweldige verrassing!!!
    Het is dus in ieder geval niet vreemd dat het nog even geduurd heeft, maar door de stress die je ervan krijgt kan het nog langer wegblijven, dus ik zou wel de dokter alvast inlichten. Misschien scheelt dat.

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben afgelopen jaar december gestopt met de pil en pas twee weken geleden voor het eerst ongesteld geworden. Mijn HA zei dat ik gewoon moest wachten.

9. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij, Mikkie. Ik ben op 1 juni met de pil gestopt. Mijn eerste echte ongesteldheid kwam na 40 dagen. Dat vond ik nog best wel netjes na 11 jaar pilgebruik. Nu zit ik al op dag 54 ofzo.
    Voordat ik aan de pil ging, was ik erg onregelmatig ongesteld, volgens mij. Dus ja, ik denk dat dat weer is terug gekomen.
    Ik hou dit topic even in de gaten!
    In ieder geval veel succes!

10. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Wow, dan heb je echt lang moeten wachten! Hopelijk komt je cyclus nu goed op gang!

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja, dat hoop ik ook :) Mijn HA zei als je in september niet ongesteld bent, dan mocht ik terugkomen. En de laatste week van augustus werd ik ongesteld, timing!

12. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Wanneer ben je voor het eerst naar de huisarts gegaan? Ik zit een beetje te twijfelen wat ik moet doen; afwachten of huisarts bellen... :(

13. Loe

Loe Niet meer actief

238 dagen????:$

14. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik had het al een aantal keren aangegeven bij de huisarts. Hij was ervan overtuigd dat het kwam doordat ik met de pil gestopt was... Ik ging daar dan ook maar in mee. Op dat moment waren we nog niet bezig met zwanger worden, ik was gestopt wegens andere redenen. Maar nu hoop ik toch wel dat het goed komt. Of ik nu ongesteld word of niet... Als ik maar wel een eisprong heb =) Mijn HA zei ook dat het nog niet nodig was om doorverwezen te worden, omdat wij op dat moment nog geen kinderwens hadden. Ze hadden wel een eventuele oplossing, een soort hormoonpil waarvan je menstruatie weer op gang komt... Maar een kennis van mij is daar erg ziek van geworden, dus ik wilde daar nog niet aan. Nu is het voor mij afwachten of het nu doorzet of dat ik weer een enorm lange cyclus heb...

15. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie. Eind april ('09) ben ik gestopt met de pil. Van 4 tot en met 7 mei heb ik een onttrekkingsbloeding gehad. Op dag 48 van mijn cyclus kreeg ik heeel licht bloedverlies. Ik hoopte dat mijn menstruatie eindelijk zou doorzetten maar uiteindelijk is het bij licht bloedverlies gebleven (dit duurde 5 dagen). Toevallig was ik in juli bij mijn huisarts en heb hem toen gevraagd hoe lang het kon duren eer mijn cyclus terug op gang zou komen. Gelukkig vond hij het niet nodig om nog langer te wachten en heeft hij me meteen een kuurtje provera voorgeschreven. Van 8 tot en met 12 augustus heb ik een onttrekkingsbloeding gekregen agv de provera. Mijn ha verwachtte dat mijn cyclus daarna vanzelf terug goed zou komen. Helaas zit ik nu op dag 32 van mijn cyclus en tot nu toe is er nog geen ongi te bekennen :(. Ik heb al een test gedaan en deze was jammer genoeg negatief. Ik had op dag 18 wel menstruatie-achtige krampen en steken rechtsonder in mijn buik. Als dat mijn ei is geweest, zou ik nu onderhand toch wel ongi moeten worden, niet? Ik vind het echt enorm frustrerend en ben super jaloers op alle vrouwen met een mooie regelmatige cyclus van 28 dagen! ;) Oja, ik neem als sinds mei Etos multi zwanger worden en tot nu toe heb ik niet het idee dat dit helpt. Ik hoop echt een van deze dagen ongi te worden!

Liefs Margot

16. Mikkie1987

8 sep 2009
    12
    0
    0
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die al zo lang wacht op haar menstruatie. Ik hoop echt dat het binnenkort komt, al is het alleen maar dat je dan weet dat je lichaam z'n werk weer doet!
    Ik wacht het gewoon nog even af...

17. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook nooit gedacht dat ontpillen zo'n gedoe zou zijn! Wij hadden gehoopt in september zwanger te kunnen worden maar dat zal er wel niet in zitten :(. Maar goed, ik ben al lang blij als die stomme ongesteldheid weer eens op gang komt. Dan weet je inderdaad dat alles weer werkt. Xxx

18. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag 21 september naar de gyneacoloog. Ben blij dat er wat schot in de zaak komt! Nu maar hopen dat er niks ergs mis is.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ben in 2007 met de pil gestopt en had toen ook eerst een cyclus van 50 dagen en daarna eentje van 74 dagen (wel positief). En na de bevalling is ie 80, 10, 28, 136 en 41 geweest en nu wacht ik al een week of 3 maar ik denk dat het weer lang wordt.
    Onhandig als je een 2e wil.
    Ben in de tussentijd ook al 3 x bij de dokter geweest en ze constateerde luie eierstokken.
    Dus nu gaan we eind dit jaar, begin volgende jaar met clomid beginnen.
    Heel veel succes want ik weet als geen ander hoe erg het wachten kan zijn. Zeker als je mensen met perfecte regelmatige cyclussen spreekt (zoals hier)

20. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag had ik heel de tijd een vervelend vermoeid gevoel in mijn liezen en benen. Later ook rugpijn en buikpijn. Heb een ovulatietest gedaan en die bleek dubbel en dik positief te zijn!! Fijn om te weten dat mijn lichaam toch nog goed werkt :) Zo meteen dus goed klussen! Xxx

Deel Deze Pagina