Laporoscapie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hope77, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope77

hope77 Actief lid

11 dec 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij komen net terug van de gyn en hij stelde een laporoscapie voor.
    Nadat er in mei tijdens een hsg onderzoek een niet doorgankelijke eileider is geconstateerd.
    Nu is mijn vraag wie heeft er nog meer een laporoscapie gehad en wat was de uitslag daarvan en welke traject gingen jullie daarna in.

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Beste Hope ik heb 6 laparascopische operaties gehad. De allereerste omdat ik met veel pijn in mijn buik op de Eerste Hulp kwam en op een echo een cyste aan mijn eierstok te zien was. De rest allemaal ivm endometriose en verklevingen.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige :$. Mijn eerste laparascopie viel heel erg mee. Uiteraard spelen je zenuwen erg mee. Maar de ingreep zelf is vrij eenvoudig en wordt veel uitgevoerd. Ik zou je wel adviseren het altijd in een universitair ziekenhuis te doen. Ik heb veel onnodige ingrepen gehad in het streekziekenhuis. Meestal mag je in de avond of de volgende dag weer naar huis. En bij de eerste was ik ook weer aan het werk na 3 dagen ofzo.

Wat vervelend is na de operatie is dat ze tijdens de ingreep gas in je buik doen om meer ruimte te hebben en alles beter te kunnen zien (ze blazen je als het ware een klein beetje op) en dit voel je erg in je schouders en spieren na een operatie. Littekens zijn echt amper zichtbaar.
    Als je een kinderwens hebt of wilt weten wat er aan de hand is zou ik er voor gaan. Sterkte!

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik heb twee keer een laproscopie gehad, de eerste ter vaststelling van de endometriose, meteen haarden weggehaald, in de ochtend erin en in de middag r weer uit. tweede was om cyste weg t elaten halen en er zouden verklevingen worden weggehaald, maar het is toen bij het weghalen van de cyste gebleven omdat dat nogal moeizaam ging dat zou ook dezelfde dag weer naar huis gaan zijn, maa dat werd een nachtje blijven. bij de eerste keer idd ook veel last gehad van de lucht, echt een paar weken pijn gehad in mijn schouder....maar verder niet veel last van mijn buik (ok liep een paar dagen krom en het was gevoelig, maar het viel wel mee) de tweede keer had ik vooral de eerste dag heel erg veel pijn, maar dat trok snel weg, maar ook wat pijn van de lucht in de schouder, maar was binnen een paar dagen verdwenen.

4. hope77

hope77 Actief lid

11 dec 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ga er goed over nadenken.
    Wil alleen nog graag weten hoeveel dagen ik er ongeveer vrij voor moet gaan nemen.

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    ik zou een dag of drie vrij nemen zodat je genoeg tijd hebt thuis nog even bij te komen. Als het je eerste is knap je echt bizar snel op daarna gaat het steeds langzamer. Goed nadenken is verstandig.

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bij de eerste laparoscopie een week thuis gebleven (aanraden gynaecoloog). Herstel viel mij erg tegen. Vooral erg moe geweest. Denk door de narcose. 2e werkweek ging niet van een leiendakje; moeheid en afwezig gevoel. Wat misschien ook meewerkte was een minder goede uitslag.
    Tweede keer ben ik 2 weken thuis geweest (aanraden gyn). Ondanks dat beide eileiders zijn verwijdert, knapte ik sneller op dan de eerste keer. Moeheid was ook nu steeds aanwezig, maar in de 2e week geen afwezig / vaag gevoel meer. Ik ben toen minder lang onder narcose geweest, dus daarom zal ik mij wel sneller fitter hebben gevoeld. Wondjes genazen beide keren naar behoren. Niet veel last van gehad. Wel een paar dagen van schouderpijn door gas wat ze in je buik doen en spierpijn achtig gevoel. Beide keren mocht ik dezelfde dag naar huis. De tweede keer moest ik in eerste instantie een nachtje blijven, omdat ik mij erg goed voelde. De eerste keer was het een randgeval; misselijk, flauwval gevoel, eten ging niet en wond bloedde.
    Ik denk dat het bij iedereen anders is. Luister goed naar je lijf!

Vervolgtraject; ivf, waar we nu mee bezig zijn.

Succes & sterkte met de laparoscopie!

7. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ik heb er ook 1 gehad. Ik vond het erg meevallen wel flink beroerd geweest van de pijnstillers. Ik mocht 4 wkn niet tillen en ik moet veel tillen dus 3 wkn thuis en 1 week op therapeutische basis gewerkt. Alles was goed dus 6 mnd zelf proberen daarna iui.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb 2 laparoscopische operaties ondergaan. 1ste keer om te kijken wat de schade was en de tweede keer om mijn beide eileiders te verwijderen.

Deel Deze Pagina