voor een 2e gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zusje84, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Goedemiddag dames,

Ik weet dat het een veel besproken onderwerp is (wanneer voor de 2e), maar toch wil ik hem graag aan mijn situatie gekoppeld nog eens aansnijden.

Eind februari ben ik bevallen van een prachtige zoon. Het was een zeer zware bevalling.
    Vanaf breken vliezen, ben ik 53 uur bezig geweest, Vanaf het op gang komen van de weeën 17 uur. Uiteindelijk een knip gehad en met vacuümpomp bevallen.
    Nu wilde mijn man gelijk al door voor een 2e, hij was nu immers gewend aan een vrouw vol hormonen.
    Je moet weten, mijn man is 38 en vindt zichzelf al aan de oude kant. Hij wil graag 2 kinderen, ik graag 3. Na hierover gepraat te hebben, heeft mijn man ingestemd met 3, mits voor zijn 41e.
    Onze zoon is inmiddels zevenenhalve maand oud. En zo nu en dan begint het weer te kriebelen.
    Er zijn een hoop argumenten voor, maar ook een hoop argumenten tegen.
    Voor:
    - ik heb eerst 4 miskramen gehad, waardoor het 2 jaar heeft geduurd voordat Jasper er was. Wat als de volgende weer zo lang op zich laat wachten.....
    - het kriebelt bij allebei
    - het leeftijdsverschil blijft dan beperkt, ook al laat het even op zich wachten
    - ik heb geen werk, dus heb alle tijd voor de kleine
    Tegen:
    - ik heb geen werk (mijn uitkering stopt in december), financieel kunnen we het niet aan (mijn man heeft een eigen zaak, het gaat goed, maar volledig salaris uitbetalen lukt nog niet)
    - door de eventuele zwangerschap kan ik Jasper niet meer optillen
    - mijn bekkenbodem is nog aan het herstellen van de vorige bevalling/zwangerschap
    - er zal verbouwd/geklust moeten gaan worden om slaapruimte te maken, daar is geen tijd en geen geld voor...

In eerste instantie heb ik gezegd dat ik mijn spiraaltje wil laten verwijderen wanneer Jasper 1 is. Maar ik wil liever ook niet dat Jasper en zijn brusje vlak bij elkaar jarig zijn. Bovendien ben ik nu in de winter hoogzwanger geweest. In de zomer was mijn buikje dus nog niet te zien. Ik wil zo graag een mooi buikje die in de zomer goed te zien is. Ik weet als geen ander dat het je het allemaal niet voor het zeggen hebt.
    Misschien creëer ik wel een hoop problemen die er niet eens zijn. Maar het is op zich al fijn om ze zo eens op een rijtje te zetten :)

Mocht je de moeite hebben genomen mijn hele verhaal te hebben gelezen; dank!

2. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Als ik jouw tegens lees. Dan zou ik, als ik in jouw schoenen stond, niet voor een 2e gaan.
    Jullie kunnen het financieel niet aan zeg je. Dat is toch wel belangrijk.
    Je zegt dat er verbouwd moet worden en dat daar geen tijd en geld voor is. Waar ga je je 2e kindje dan laten?
    En je zegt Jasper dan niet meer te kunnen tillen? Er zal toch voor Jasper gezorgd moeten worden tijdens je zwangerschap?

Dat is mijn mening aan de hand van jouw verhaal...

3. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28

Eens. Ik heb persoonlijk ook altijd gezegd niet snel achter elkaar twee kinderen te nemen omdat het gewoon zwaar is. Mijn dochter is nu bijna 3 en ik ben echt blij dat wij hebben gewacht!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Als je het financieel niet aankan, zou ik er niet eens over hoeven te twijfelen. Voor mij is het dan een nee. Daarbij komt nog dat je bekkenboden nog aan het herstellen is, je niet kan tillen als je zwanger bent en er geen ruimte is. Voor mijn zijn dat echt genoeg en duidelijke argumenten om in ieder geval nog te wachten tot die vier punten opgelost zijn.

5. Marianne87

20 feb 2013
    58
    0
    0
    Lekker voor mijn schatje zorgen
    Beuningen
    Mijn oudste word 20 december 3 en de jongste is 1 jaar en 2 maanden, best pittig maar nooit spijt van gehad want bij mij kriebelt het alweer voor een 3de!
    Alleen als je het financieel niet red zou ik het niet doen want dat kindje kost ook geld!

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik denk eigenlijk ook dat het financiële plaatje al vrij veel zegt. Als je zegt dat zowel in het gezin erbij het financieel niet haalbaar is en ook de verbouwing niet qua tijd en geld. Lijkt mij persoonlijk dat je dat dan eerst op rit moet krijgen, andersom doen (eerst een tweede kindje en daarna de financiën en verbouwing waarvoor geen geld en nog minder tijd) lijkt mij alleen maar meer problemen geven dan het op kunnen lossen.
    Plannen van zwangerschap qua jaargetijde en/of geboortedatum zou ideaal zijn maar ik denk dat dat totaal geen nut heeft. Als je 3 maanden of langer probeert een je wordt niet zwanger, kom je al niet meer 'uit' bij wat je zou willen, je gaat dan ook niet weer een jaar wachten om het in dezelfde periode opnieuw te proberen. En als je wel zwanger bent kun je iok nog 2 maanden te vroeg bevallen dus dan klopt het ook niet meer. Ik snap echt dat je daar een ideaalbeeld voor hebt, dat hebben we allemaal wellicht, maar ook denk ik dat dat iets is wat je naar de achtergrond moet schuiven. Het is eigenlijk gewoon een zegen op zich om zwanger te mogen zijn toch?

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Als je het financieel niet aan kan, zou ik nog niet voor ee 2e gaan. En je zegt dat je tijdens je zwangerschap niet kunt tillen, maar ik denk dat je je zoontje wel vaak moet tillen.

Ik was zwanger van de 2e toen mijn oudste 7 maand was. Ik heb haar de hele zwangerschap moeten tillen, ze kon ook nog niet lopen. Deze zwangerschap had ik daardoor ook last van mijn rug en bekken (had ik vij de 1e niet).

Ik zeg altijd dat, als je er klaar voor bent, je niet moet wachten. Maar het moet financieel wel kunnen.

8. Fleurdesoleil

4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik sluit me helemaal aan bij deze post.
    Meestal vind ik dat je er bij een kinderwens altijd voor moet gaan en dat praktische problemen altijd wel opgelost kunnen worden.
    Maar een goed financieel plaatje is toch wel erg belangrijk.

9. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    snap je kriebels wel voor een 2de wondertje..
    maar persoonlijk denk ik dat je beter kunt wachten..
    ten eerste dat het financieel haalbaar is!
    je verbouwd/geklust hebt voor extra ruimte..

10. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Dank jullie wel voor jullie reacties.

Voordat wij voor onze 1e gingen, waren er steeds allerlei bezwaren (geld, ik zonder werk, man zonder werk etc.) Op een gegeven moment hebben we de knoop doorgehakt om er toch voor te gaan. Want als we zouden wachten totdat we alles een keer op de rit zouden hebben, zouden we straks 50 zijn en er eindelijk aan toe zijn...
    Vanaf aankomende week ga ik weer werken, hierdoor komt het financiële plaatje in een ander perspectief.
    Bovendien verwacht ik toch dat de zaak aankomende zomer zo goed draait dat volledig salaris (zo niet meer) wel mogelijk is.
    Verbouwen blijft een issue, doordat er ook gewoon geen tijd voor is.... Nu is er bovendien de noodzaak niet...
    Als de stijgende lijn zich op financieel vlak voortzet, dan willen we er met het nieuwe jaar weer voor gaan.

Deel Deze Pagina