Verschillende tijden testen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sajoli, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sajoli

Sajoli Lid

29 mei 2015
    91
    0
    0
    eindhoven
    Kan temperatuur schommelen als je op verschillende tijden test?
    De ene keer teste ik om half 8 en de andere keer pas om 9 uur.
    Ook ben ik zo nu en dan een keer rond 5 uur wakker geworden om wat te drinken. Kan dit ook invloed hebben op het testen?

Temperaturen voor positieve ovulatietest waren 36.5/36.6/36.7 en na de positieve ovulatietesten schommelen ze tussen 36.6/36.7/36.8/36.9

Twijfel dus of ik mijn eisprong wel heb gehad, had dag na positieve ovulatietest wel lage buikkrampen. Ook de ovulatietesten zijn een heel stuk lichter geworden/tot bijna helemaal weg.

FF zet geen kruis bij mijn vermoedelijke eisprong.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja verschillende tijden tempen heeft zeker invloed.
    Je moet echt om dezelfde tijd gaan tempen (rectaal) en dus elke dag je wekker zetten.

Als je dat niet gaat lukken dan is het tempen absoluut niet betrouwbaar en kan je het beter achterwege laten.

Ook is een posi ovu test geen garantie dat je ei ook gaat springen.
    Daarvoor is tempen juist de manier, tenzij op de goede manier uitgevoerd.

3. Sajoli

Sajoli Lid

29 mei 2015
    91
    0
    0
    eindhoven
    Oke bedankt, niet slim aangepakt dus! Was ook mijn eerste ronde met temperaturen!
    Volgens mijn ovulatietest zou ik nu 9 dpo zitten, volgens mijn temperatuur nog geen ei gehad (ofja de ene dag hoger dan de andere dag)
    Ik ga gewoon even door met ovulatietesten, voor het geval DAT en anders ga ik het maandag wel zien :)

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Niet alleen op verschillende tijdstippen temperaturen zijn van invloed. Ook eten en drinken, onvoldoende slaap, alcohol de avond voor het temperaturen, ziekte en voor het temperaturen je bed verlaten kunnen van invloed zijn.
    Temperaturen vergt zoals je kunt zien enige discipline, maar het went best snel.

Deel Deze Pagina