Dames, Onze dochter van alweer bijna 15 maanden drinkt nog steeds bij haar mama. 1 april, ze was toen, bijna 14 maanden ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Daarna niet meer. Nu zijn we druk aan het klussen voor een tweede. Toen we aan de slag gingen voor onze eerste was het direct raak, helaas eindigde dat in een miskraam maar zonder dat ik na de miskraam nog ongesteld ben geworden, was het weer raak. We hopen dat het nu weer zo makkelijk gaat. Probleem is dat ik nu geen idee heb hoe lang mijn cyclus duurt en ook geen flauw idee wanneer ik moet gaan testen. Het liefst zou ik elke dag testen, maar nu neem ik me voor om het de 1e en de 15e te doen. Ben ook weer bang dat ik mezelf teleurstel door te vroeg te testen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of tips?
Ik begrijp niet goed wat je wilt bereiken door het de 1e en de 15e dag te testen? Gemiddeld ligt de eisprong zo'n beetje tussen dag 12 en 18 bij cycli van 28-30 dagen. Als je cyclus langer duurt dan kan dat nog weer heel anders zijn. Wij hebben daarom de eerste menstruatiecyclus vanaf dag 10 dagelijks getest en daar is rond dag 15 een vermoedelijke top in het LH mee gevonden, waaruit we afleidden dat dag 16/17 de eisprong was. Succes!
ik denk dat ts bedoeld om de 1e en 15e dag van de maand een zw test te doen! Je zou inderdaad ovulatietesten kunnen gaan doen om te weten wanneer je vruchtbaar bent maar het lijkt erop dat je cyclus nog niet op gang is (door de bv)
Ik heb ergens gelezen, dat zolang je BV geeft, je cyclus niet op gang komt. Dit omdat je nog voedt, maar je zou dit eens aan je huisarts kunnen vragen.