Ik weet dat cervixslijm iets is om goed op te letten bij je eisprong, maar weet niet hoe het nou precies zit. Geeft dat aan dat je ei al gesprongen is of nu gaat springen of juist over een paar dagen ofzo? Ik gebruik geen ovulatietesten en temperatuur ook niet, dus dit is voor mij een belangrijk symptoom om op te letten. Het valt me ook altijd erg op, maar weet dus niet wat het nou precies wil zeggen. Wie wel?
Het is misschien bij iedereen anders maar bij mij is het een aantal dagen voor mijn ovulatie het meeste. Had afgelopen woensdag echt een hele boel en zaterdag heb ik mijn ovulatie gehad. Vind het altijd wel handig omdat ik dan weet ovu komt er aan en dan ga ik ovulatie testen gebruiken. Maar weet natuurlijk niet of dit bij iedereen zo is. Gebruik je ook ovulatie testen?
Helas is dat bij iedereen anders, De een heeft het voor de eisprong en de ander heeft het na de eisprong. dus daar kan je helaas niet 100% op aan. ik zou dan wel ovutesten gaan gebruiken die geven aan wanneer je ei springt. 24-48 uur na positieve test. Tempen zie je wanneer die is geweest, dus dan zie je niet op voorhand wanneer je ei springt, allen na die tijd zie je het met tempen.
Nee meiden; na de eisprong kan je het niet meer hebben (volgens mijn fertiliteitsarts. Ook niet dat het na gebruik zeg maar, er uit loopt. Dat slijm geeft altijd aan dat de eisprong nog moet komen maar wanneer precies verschilt per vrouw.
Dank voor jullie reacties! Ik ga er dus maar gewoon vanuit, zoals altijd, dat cervixslijm het signaal voor flink klussen is! Ik gebruik geen ovulatietesten en zie dat ook niet zo zitten, omdat ik denken dat ik daar heel krampachtig van word... Dit is ook pas ronde 4, dus als het over een tijdje nog steeds niet gelukt is, ga ik er misschien wel aan.
Goed idee meis! Dat vruchtbare slijm is idd klustijd! Ovulatietests kunnen altijd nog. Temperaturen kan ook maar dan ben je er ook erg mee bezig. Veel succes!
Overigens; soms heb je geen slijm maar heb je toch een vruchtbare ronde; dan blijft het slijm binnen zitten. Ik had elke ronde dat slijm bij het afvegen (voor de eisprong) op 1 na en die ronde werd ik zwanger. Dus geen paniek als je het een keer niet hebt.