eisprong en zwangerschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nadija, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    zijn er meiden tussen jullie die wel zwanger zijn geworden van een vroege eisprong ?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt gewoon zwanger worden van een vroege eisprong. Tenzij je deze voor de 8e-9e cyclusdag hebt gehad, dan is er een kans dat de eicel nog niet rijp was.

3. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    HI,

Ik weet zeker dat dat lukt.. Ik ben namelijk zelf het levende bewijs van een eisprong op de 6e dag al!!

Grtz. Linnieke

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Maar je bent er nog niet zwanger mee geworden, toch?

Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Als je een hele vroege eisprong hebt (voor cyclusdag 8/9) dan kan het zijn dat een eicel niet genoeg tijd heeft om te volgroeien en rijp te worden. Als een eicel niet rijp is, kan deze niet bevrucht worden.

Als je langer bezig bent met zwanger worden en je hebt elke keer zo'n vroege eisprong, dan zou ik toch eens om een doorverwijzing vragen. Dan kan er nagekeken worden of je een goede eisprong hebt, dit kan dmv echo's en/of bloedonderzoek. Dan weet je in elk geval zeker of je een goede kans maakt op een zwangerschap.

5. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Nope, ikzelf ben niet zwanger.. Maar ik heb ook geen eisprong voor de 11e dag.
    Maar mijn moeder.. Zij is zwanger geworden van mij terwijl ze dr eisprong op de 6e dag. Daarnaast is mijn goede vriendin ook zwanger geworden door een eisprong op de 7e dag.

Grtz.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    O, op die manier! Het is natuurlijk niet onmogelijk, anders was je er nu niet geweest.:)

Maar een vroege eisprong kan het zwanger worden belemmeren. Dus als je een hele vroege eisprong hebt, kun je het voor de zekerheid beter even laten nakijken. Dan weet je waar je aan toe bent.

Deel Deze Pagina