Eisprong gehad en nu wachten maar!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happy83, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Wat een super leuke kamers allemaal! Als het goed is, is het deze week zo'n beetje klaar, dan zou ik ff de foto' erop zetten :)
    Lakens gaan we ook zelf maken. Wil witte lakens met rood biesje! Voor de rest alles in het bedje wit.
    Commode hebben we niet in de babykamer. Hebben de badkamer verbouwd en veel ruimte daar, dus heb daar een mooie commode staan waar alles voor suus en straks ook voor de kleine man in zit :)

Bij ons meten ze de buikomvang niet.. Maar volgens mij is dat bij een tweede idd normaal.
    Vind dat we het allemaal netjes doen qua gewicht! Ik zit nu op 4,5 kg.. Net ff het 9 maanden dagboek erbij gepakt van suus. Toen zat ik rond dit termijn op 3 kg!
    Netjes de controles allemaal happy :)

Ik moet volgende week weer. Voordeel van de gyn is, dat je elke keer eens echo krijgt ;) dus weer ff spieken naar jip :-D

Ik voel hem nu heel goed en mijn man ook! Je begint het nu ook te zien aan de buitenkant. Dit is zo anders als bij suus.. Zij was heel rustig, en deze heel bewegelijk! Ik voel hem nu ook echt overal, boven onder, maar ook wel eens tegelijk (boven en onder) hihi, hebben jullie dat ook?

De kleine groeit vast wel goed. Weer ff gekeken net hoe ik dat met suus had, maar heb ik ook een hee tijd stil gestaan met de kilo's! Ze een wel wat ze nodig hebben..
    Maar wat balen elleinad, dat je vervanger niet verder wil.. Helaas ken ik niemand aan die kant van het land!

Ik heb ook erg veel last van maagzuur happy :( echt dat het ook omhoog komt..bah zo vies en naar!!

Weten jullie al of je fles of borst gaat geven? Ik heb nu definitief de keus gemaakt voor fles.. Het was zo stress en zo naar met suus dat ik er niet nog eens aan wil beginnen.. Heel lang twijfel gehad, moet ik het niet gewoon proberen? Ik ben kraamverzorgster, dus ben ik het dan niet verplicht? Is het niet egoïstisch.. Etc etc, maar nee ik begin er niet meer aan! Het is heel mooi, maar dan moet het wel binnen twee / drie weken goed gaan. Suus groeide absoluut niet, ik had overproductie, suus was heel lui, hapte niet goed en vervolgens kwam ze in het zh ivm een blaasontsteking en toen bleek ze bijna ondervoed te zijn:-| en waren we alleen nog maar bezig met wegen, aanleggen, kolven, bijvoeden.. En dan hadden we even een klein uurtje rust en dan begin het circus weer opnieuw :( heel jammer, had voeding genoeg, maar helaas!
    Vanmiddag het eerste flesje gekocht en het eerste pak kunstvoeding ;)

Jullie zijn nu echt aan het aftellen zeg! 19 november elleinad, mijn dochter is van 20 november! Was toen de 18e uitgerekend! Suus heeft een mooie datum vind ik: 20-11-2011

Spannend allemaal en ben ook zo nieuwsgierig wat jullie gaan krijgen happy ;-D

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook leuke kamers happy!! :D

Fijn dat de controle goed was!! Groeit goed idd als je 3 cm erbij hebt! Haha maar ja je gaat ook richting de laatste lootjes natuurlijk.
    Buik word bij ons niet gemeten maar ik houd om zelf bij alleen dan de omvang in zn geheel zeg maar dus tja als ik dan wat extra reserve ergens daar krijg meet ik dat ook mee haha

Maagzuur heb ik echt een hele tijd! En behoorlijk ook! Echt heel vies en vervelend. Elke keer als ik wat eet krijg ik t een half uur drna ofzo en t blijft ook echt lang! Als ik thuis ben neem ik een beken warme melk of als t echt te erg is een rennie want ik ga gewoon bijna over mn nek drvan!

Ik wil graag proberen borsvoeding te geven. Maar denk ook wel dat als ik t idee dat het niet gaat dat ik snel over stap naar de fles hoor! Lijkt me helemaal niets als je zo onzeker bent of je kleine wel genoeg binnen krijgt! Maar goed ik moet me er nog wel even in verdiepen want heb er nog niets over oogezocht of iets dergelijks. Dr is hier on de buurt wel een informatie bijeenkomst dus ik demk dat ik daar nog maar een keer heen ga dan weet ik ook wat beter waar ik aan begin!

En ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor bepster dat je voor de fles gaat! Helemaal als je zo m nare ervaring ermee hebt! En volgens mij kunnen ze die borstvoeding tegenwoordig zo goed namaken.. Zal vast niet veel verschil zijn toch!

En wat grappig dat je dochter van de 20e is!! Idd een mooie datum! Haha dat gaat helaas niet meer lukken met de 13 erin ;) maar ik heb echt heel sterk t gevoel dat ie eerder gaat komen. Hij ligt ook al vanaf t begin iets voor mn de groei elke keer maar wel alles mooi gelijk aan hoor! Dus ben benieuwd wat t wordt!! :D van mij kan t niet snel genoeg zo ver zijn!

3. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    Ik ga weer borstvoeding proberen. Vorige keer is gelukkig super gegaan. Heb toen ruim 7 maanden bv gegeven. Toen over gegaan op kv. En dat kv goed is weet ik als geen ander want das mijn werk. Ik moet er voor zorgen dat onze fabriek die ingrediënten voor babyvoeding maakt, aan alle kwaliteitseisen voldoet.

Een goede tip trouwens tegen maagzuur is antagel. Kun je bij apotheek halen. Is vloeibaar rennies. Vind het zelf niet lekker maar dat zijn rennies ook niet. Maar helpt wel heel goed.

Zo manlief is weer terug dus wij gaan nu lekker voor voice zitten.

4. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha echt! Dat is wel grappig! Dan weet je idd wel zeker dat t wel goed zit met de voeding!

Goede tip van de antagel dank je! :) als mn rennies op zijn haal ik dat wel dan maar probeer t meestal eerst met warme melk want wil t liefst zo min mogelijk van dat soort rotzooi nemen en ik vind ze heel vies idd! Haha

5. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!

Hoe is t hier?

Ik heb gister veel last gehad van pijnlijke harde buiken! Best eng maar ze bleven heel onregelmatig komen en toen ik oo bed ging liggen met een warme pittenzak zakte het af gelukkig!

Ook ben ik er per ongeluk achter gekomen dat ik een babyshower krijg :D vind t niet leuk dat ik t weet haha maar wel heeelll leuk dat iemand t voor me aan t organiseren is!! Weet gelukkig niet wanneer dus we zullen zien :D

6. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He hoi,

Wat vervelend die harde buiken. Hopelijk krijg je die niet al te veel meer. Denk er om dat je je rust voldoende neemt. Dat scheelt enorm. Ik heb er ook wel een beetje last van. Ben de afgelopen week sowieso niet zo hele fit. Gewoon bleh gevoel. Veel misselijk, kortademig, moe echt van die laatste loodjes klachten. Gelukkig hoef ik nog maar één week te werken en dan kan ik echt in de rust. Doe nu ook wel rustig aan. Vind ik best moeilijk maar is niet anders.

Wat leuk een babyshower! Spannend dat je niet weet wanneer het is. Dan wordt je toch nog echt verrast. Is natuurlijk heel gezellig om even lekker verwend te worden door vriendinnen/familie.

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind t ook lastig hoor dat rustig aan doen! Ik voel me heel snel gewoon lui als ik smiddags niets doe bijvoorbeeld. Maar ja t zal er wel bij horen in dese periode haha zal er wel een toe moeten geven want anders komt de kleine man straks te vroeg en dat wil ik natuurlijk ook niet! Gelukkig vandaag ook geen last meer gehad :)

En t is idd nog wek een verassing :D word zeker gezellig met de vriendinnen en familie! Ik laat het jullie weten als t geweest is :)

8. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Das minder, pijnlijke harde buiken.. Rustig aan doen zou ik zeggen!! Hopelijk blijft het nu weg..
    Wat super leuk een babyshower :-D wij doen dat altijd voor elkaar, dus weet ook dat ike r 1 krijg, maar weet ook nog niet wanneer..

Laatste loodjes wegen het zwaarst hè, happy! Nog ff en dan kan je lekker rustig aan doen en dan nog een paar weekjes en dan heb je je kleine baby in je armen!

Jullie kunnen echt aftellen nu, zo leuk!! Ben heel benieuwd :)

Ik heb vandaag weer controle gehad. Alles was goed, al 3 weken geen bloedingen meer gehad, dus positief!! Met 30 weken een echo en als ik dan nog geenbloedverlies heb gehad en de placenta mooi omhoog gegroeid is, mag ik terug naar de vk :-D joepie!!

Wil nog wel een mooie foto van jullie buik zien hoor:)
    Zal er ook weer een keer 1 opzetten!!

9. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk bepster! Ik heb t idd ook voor een vriendin gedaan en denk ook dat zij deze voor mij regelt maar geen idee wie er achter zit.. Vind t allemaal super leuk!! :D

Hier wel echt aan t aftellen ja! Af en toe geniet ik echt nog vollop en af en toe denk pffff van mij mag t allemaal wel over zijn, ik wil die kleine gewoon vasthouden!!
    Gelukkig mag ik af en toe een voet vasthouden van m haha die steekt ie dan zo ver uit dat ik t echt vast kan pakken! :$

Super fijn dat je al drie weken geen bloedingen meer hebt gehad joh! Zou echt top zijn als je lekker terug kan naar de vk!!

En ik zal binnenkort weer s een foto drop zetten :D vind m aardig groot mn buik haha ben ook wel benieuwd naar jullie buiken!! :D

10. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He dames,

Hoe gaat het bij jullie? Hier helemaal super. Ik heb namelijk vanaf vandaag verlof!!!!! Heerlijk. Ben er ook wel aan toe moet ik zeggen. Vorige week had ik even een slechte week. Erg moe, misselijk, kortademig, overall gewoon bleh. Heb huisarts toen gevraagd om temazepan zodat ik wat beter sliep. Heeft wel redelijk geholpen en voel me deze week gelukkig weer wat fitter. Gisteren controle gehad en VK zei dat het goed was, dat ik nu stopte met werken. Eerste paar dagen echt in de rust gaan en niet direct aan de poets. Daarna kan ik het wel weer rustig oppakken maar eerst is het echt tijd voor rust. Dus dat gaan we maar doen. Lukt nog niet echt, want wilde vanavond de stad al weer ff in. Ben ik in de stad (15 min met auto) kom ik er achter dat ik mijn beurs thuis heb laten liggen. Dus kon niets. Had geen zin om weer naar de stad te gaan, dus ben maar thuis gebleven. Misschien van het weekend maar ff.
    Man lief en dochter zijn beide niet fit. Dochter gaat redelijk hoor, maar is eind van de dag moe en wordt dan vervelend. Ze heeft allemaal uitslag op gezicht. Ben naar huisarts gegaan en die zei dat als we er niets aan zouden doen, dat het dan krentebaard kon worden en dat wil je natuurlijk niet. Dus nu zalf gekregen en wordt al iets beter. Man lief heeft een fikse keelonsteking. Dokter vroeg vanmorgen of ie ook ging werken. Ach zei mijn man, misschien wel. Nou de dokter zei dat doen we maar niet. Je hebt het flink te pakken en je gaat maar met een kop thee op de bank zitten. En dat is niets voor hem, maar moet toch echt maar. Gaan we gezellig samen haha

11. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Gelukkig voel je je weer wat beter! En wat heerlijk dat je met verlof bent zeg!
    Ik moet nog 3,5 week en ben echt aan t aftellen! Haha net ook nog een stagaire aangenomen dus ook nog even snel alles regelen zodat ze kan beginnen bij mijn inval en ik dan daarna alles overneem.. Maar wel een hele leuke uitdaging! :D

Vervelend dat je mannetje en dochter zich niet lekker voelen. Hopelijk knappen ze snel op! Nu lekker met ze 3e op de bank idd! Das toch gezelliger dan in je eentje ;)

Ik heb vandaag echt goed last gehad van mn banden! Of eigenlijk nog steeds! De kleine doet me ook regelmatig goed pijn met de schopjes! Heb dan echt t gevoel alsof mn buikspieren uit elkaar gescheurd worden :S niet fijn! Maar ja hoort erbij en hij doet t kennelijk nog goed! Das t belangrijkste!!

Verder morgen weer controle bij de vk.. Zal vast wel goed zijn allemaal want voel me verder wel oke.. Hoop stiekem dat de kleine is ingedaald want de laatste paar keer lag ie al lekker mn zn koppie beneden en dan kan ie tenminste geen kant meer op :D

Oh en nog een beloofte buikfoto! Was een tijdje terug maar toch! Haha ik plof al bijna uit elkaar geloof ik :D

12. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    *tijdje terug dat ik t belooft had haha deze foto is van vanavond hoor!
    Zag dat ik t een beetje stom had opgeschreven!:)

13. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    Wauw ziet er goed uit hoor die buik van je. Inderdaad al behoorlijk groot. Zal binnenkort ook weer eens een foto maken. Doe ik veel te weinig. Is ook erg leuk voor straks in het fotoboek

14. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je :D groot he!!

Ja foto's maken vind ik wel echt leuk!! Wij doen elke doderdag 1 maken en dan straks ga ik een album maken met alle echo foto's ( hebben er heel veel ondertussen haha) en dan elke keer van de week waarin de echo was ook een buikfoto erbij en dan nog aan apart album met alle buikfoto's :D

Ook ga ik volgende week mailen om een afspraak te maken voor een fotoshoot :D samen met mn vriend!! Echt zin in :D

Ben benieuwd naar jullie buiken ook!

15. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Heel dames :)

Hier ook alles goed! Nog steeds geen bloedingen weer gehad!! Ben zo blij als wen klein kind Hihi. Zit nu bijna op 4 weken.. Ben heel nieuwsgierig naar de 30 wkn echo! Morgen ben ik alweer 26 weken, voor ons de magische grens dat, mocht het toch te vroeg komen, het levensvatbaar is :) Pfiew wat wen opluchting!!

Hoe gaat het bij jullie nu happy? Iedereen weer beter? En wat super fijn dat je verlof hebt!!! Idd lekker rustig aan doen en genieten van je laatste weken zwanger zijn :) voel je jezelf ook weer wat beter nu? Dat kortademige ken ik.. Hij ligt heel vaak erg hoog tegen mijn ribben/longen aan :-|

Hoe gaat het met jou elleinad? Vervelend dat je soms zo last hebt van je banden!! Komt omdat je natuurlijk altijd zo fanatiek gesport hebt.. (Denk ik). Heeft een vriendinnetje van mij ook heel erg.. Die zit soms krom van de pijn! En dat schoppen is hier ook herkenbaar.. Meestal kan ik het wel hebben, maar soms krijg ik zo'n rotschop haha. Dit ken ik helemaal niet, mijn dochter was echt heel rustig in mijn buik. Die voelde ik soms uren niet!! Toen dacht ik, hup laat eens wat van je voelen en nu denk ik wel eens; mag het wat minder Hihi! Gek he, zo'n verschil?!

Hoe was je controle elleinad, kleine ingedaald? Is die van jou ook al ingedaald happy?

Mooie buik heb je hoor!!! Zal er zo ook ff 1 van mij opzetten :) en zal alvast een kleine impressie van de babykamer laten zien!!

Fijne avond, lekker het rijk alleen. Manlief heeft een tennistoernooi, kan ik lekker rustig the voice kijken ;)

16. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Kamertje :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,7 KB
      Weergaven:
      6
  17. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Buik 26+6 :) wat vinden jullie, groot voor het aantal weken zwanger?!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24 KB
      Weergaven:
      8
  18. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!!

Wat super bepster dat je al 4 weken geen bloedingen meer hebt gehad!! Dat moet echt super voelen!
    Kamertjes ziet er leuk uit!! Vind voor je behang erg leuk!! :D hij is bij ons bijna klaar dus dan zal ik ook wat foto's maken :D
    Buikje vind ik mooi hoor!! Niet heel groot! T is je tweede toch dus dan gaat t volgens mij allemaal wat sneller qua groeien tenminste dat lees ik hier vaak! Trots showen gewoon! :D

Controle vanmorgen was goed gelukkig! Helaas nog niet ingedaald maar wel nog steeds t koppje benenden dus de kan is wel heel klein dat is zich nu nog even helemaal gaat omdraaien :D
    Gevraagd van mn banden en vk gaf idd ook dat dit kan omdat ik veel gesport heb en nu nog steeds 12 uur in de week dansles geef dus t mn buikspieren eigenlijk toch waarschijnlijk te veel gebruik. Daardoor rekt t minder goed mee als de kleine erin gaat duwen en doet het pijn als ik te lang sta of op 1 manier zit of lig.. Ach t is nog en paar weken en dan ben ik daar ook weer vanaf haha
    Had vanmiddag ineens t besef dat ik over een paar weken gewoon niet meer zwanger ben :( wil die kleine echt heel graag vasthouden! En kan me af en toe kapot irriteren aan t zwanger zijn maar dat vond ik toch echt geen leuk idee! Zullen die hormonen wel weer zijn geweest haha lekker dubbele gevoelens :)

Lekker hoor een avondje t huis voor jezelf! Ik zit ook lekker the voice te kijken :D en vriendlief een spelletje te doen dus eigenlijk ook een beetje t rijk alleen haha

19. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He bepster.

Jij hebt ook al mooi buikje hoor. Weet niet zo goed of dit normaal is of zwaar. Stom is dat, dat je zoiets niet meer herinnert. Ik zal binnenkort ook ff een foto maken. Fijn ook dat je geen bloedingen meer hebt. Zal je toch een geruster gevoel geven.
    Hier volop aan het genieten van mijn verlof. Doe deze week lekker rustig aan. Kleertjes en babyspullen liggen klaar om gewassen te worden. Tas moet ook gepakt worden en dan is het meeste wel klaar. Aldi heeft deze week een waterdichte matrasbeschermer te koop. Heb deze gekocht en doe ik straks op bed. Mochten de vliezen breken dan spaar ik mijn matras. Ligt vast beter dan dat losse bedzeil uit kraampakket.

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!!

Wat lekker dat je verlof hebt happy!! Ik ben ook al aan het aftellen haha moet nog twee weken!

En die matras beschermer is idd wel handig!! Wat is de maat ervan? Of hebben ze verschillende maten? Dan ga ik daar morgen ook maar even voor kijken denk ik!! Haha ik heb echt een hekel aan schuivende dingen onder me als ik slaap! Soms ligt t molton bij ons ook net niet helemaal goed nou dan gaat alles draf en dan moet t helemaal straks getrokken haha

Deel Deze Pagina