He hoi. Zit steeds ff te kijken maar nog steeds geen tweede kleine jongen. Hoop dat het nog wat vol te houden is. Hier gaat het nog steeds goed. Jurre heeft wel redelijk last van krampjes maar verder gaat het goed. S nachts komt ie helaas wel steeds iedere drie uur. Mag wel langere tijd tussen zitten maar helaas. Ook kreunt hij veel. Zometeen komt consultatie bureau verpleegkundige langs. Zal eens vragen of dit kwaad kan. Bedacht me dat ik helemaal vergeten beb om foto te plaatsen. Hierbij alsnog een foto van onze kleine man. Shit wil niet met telefoon. Straks ff proberen via laptop.
Hay!! Wat fijn dat t goed gaat happy!! ben benieuwd wat de verpleegkundige van t consultatie bureau zegt maar zal vast geen kwaad kunnen toch? Misschien doet ie dat een beetje omdat ie krampjes heeft? Ben benieuwd naar de foto!! Hier idd helaas nog steeds geen mannetje! Zondag op maandag na ht heftige voorweeen gehad! Zo erg dat we op t punt stonden om tegaan bellen of de vk langs wilde komen omdat ik echt dacht dat t begonnen was! Ze kwam om de 3-5 min. En hielden echt een minuut aan. Was niet echt prettig maar zodra ik was opgestaan om te gaan douchen waren ze ineens weg.. Pff echt frustrerend maar dus gister ochtend idd gebeld of er niets iets is wat ze konden doen omdat ik mezelf helemaal gek zat te maken!! En moest even langskomen. Toen heeft gevoeld en dr was helemaal niets gebeurd!! T zit nog pot dicht zei ze dus strippen kon ook niet.. Dat was best een grote telleurstelling maar ik ben nu wel blij dat we gegaan zijn! Ik weet nu tenminste een beetje waar ik aan toe ben en zit niet meer mezelf de hele tijd gek te maken! Vannacht voor t eerst in dagen heerlijk geslapen!! En ben eindelijk weer een beetje vrolijk vandaag want daar kwam t ook niet echt meer van de laatste dagen.. Ik weet nu dat de kans groot is dat t nog wel ffies duurt dus dat kan ik loslaten en weet ook dat die harde buiken niks betekenen dus dat geeft een hoop rust heel fijn!! Hoe gaat t bij jou verder bepster??
Hee dames, Zit ook steeds te kijken of er al een tweede mannetje is Hihi! Wat heeft de cb arts gezegd happy? Sneu he, als die kleintjes krampjes hebben? Maar bv loopt verder helemaal goed? En wat dijn dat alles Zo lekker loopt met jurre! Hoe reageert zijn grote zus op jurre? Hier alles goed. Gisteren was mijn dochter jarig, 2 alweer! Heel Leuk feestje gehad, maar ben gesloopt en heb behoorlijk last van mijn bekken!! Verder alles rustig, bijna 34 wkn alweer! Morgen weer naar de vk! Oh elleinad, ben zo benieuwd naar jullie kleine mannetje, hopelijk komt ie snel!! En happy, ben idd ook benieuwd naar jullie mooie mannetje!!
Hay! Fijn dat t goed gaat! Balen van je bekken! Na zo'n drukke dag is dat natuurlijk ff extra erg! gefeliciteerd met je dochter ook!! nu lekker uitrusten! Voor zover dat gaat met zo'n peuter die in de rondte loopt haha Hier ook heel benieuwd naar ons mannetje!! vanmorgen weer bij de vk geweest en ze vond dat ik m wel weinig voelde dus moest er even extra goed op letten! Vandaag gegdaan en voel m toch wel iets meer dan ik dacht haha maar ik blijf opletten want vind t doodeng!! Verder luisterde ze heel lang naar zn hartje.. Ik had t idee dat ie in t begin even iets langzamer ging en toen weer terug ging naar zn normale tempo.. Daar bleef ie toen ie wel op dus ze zei dat t gewoon goed was maar ik ga wel alles even goed in de gaten houden want vind t maar gek!! Verder vandaag weer veel harde buiken en volgens mij ben ik mn slijmprop verloren maar een heeel kleine beetje bloed ( sorry!!) hoop echt dat t nu ffies door gaat zetten! Zo niet dan wordt ik volgende week donderdag gestript en moet ik vrijdag naar t ziekenhuis om een ctg en echo te maken en evt kijken voor inleiden maar ja als t ff niet hoeft liever toch niet hoor!! Heb een beetje angst voor t inleiden!! Maar goed komt vast goed allemaal!
Jeetje nog steeds niets. Kun je het nog een beetje volhouden? ik hoop inderdaad voor je dat het spontaan begint. Inleiden is pittig zeggen ze, maar daar heb ik geen ervaring mee. Hierbij nog de beloofde foto van onze kleine man
Aaahh! Wat een mooi mannetje happy! echt een ventje! Super lief!! Hier idd nog steeds niets! Volhouden gaat steeds minder goed want ik maak mezelf helemaal gek! Heb ook gehoord dat inleiden geen pretje is idd dus dat wil ik echt niet!! Heb hele dagen harde buiken en dr komt maar niets dus daar ben ik wel echt klaar mee! Maar ja ik weer ook dat t echt niet langs meer duurt nu dus moet nog ffies geduldig zijn!
Hey dames! Hier zijn vannacht mn vliezen gebroken! kreeg meteen drna harde buiken die steeds wat gevoeliger worden en de vk komt zo meteen onze kant om te kijken hoe we voor staan! Ben echt super blij want we weten nu zeker dat onze man er sowieso morgen avond is want hij moet binnen 48 uur na gebroken vliezen geboren worden Nou dat ging ik even melden! Jullie horen t als ik meer nieuws heb Fijne zondag!!
wauw spannend! Weet niet of je dit bericht nog leest, maar vanaf hier wil ik je ontzettend veel succes wensen met de bevalling. Nog even en je hebt je kleine man in je armen!!!!
Wauw happy, wat een mooi mannetje!!! En elleinad, wat super spannend!! Heel veel succes!! Je kan het 😄 Knuffel
Hee elleinad, hoe gaat het?? Hopelijk ben je al mooi bevallen van een prachtig mooi mannetje 😄 Xx
Spannend he bepster. Zou ze al zijn bevallen? Hier alles goed. Krijg zo lactatiekundige op bezoek. Jurre had wat moeite met aanleggen. Voornamelijk links. Moest steeds eerst met rechts beginnen en als ie rustig is weer terug naar links. Kan natuurlijk niet altijd met rechts beginneb. Vrijdag gebeld. Ze adviseerde biological nurtering. Dan ligt op zijn buik op mijn buik en moet hij zelf de tepel zoeken. Ging paar keer goed maar sons werd ie ook erg onrustig en vervolgens te moe. Maar het weekend ging het eigenlijk best goed. Ook met links. Dus maar horen of ze nog goede tips heeft. Jurre slaapt s nachts ook nog steeds niet door. Mag 6 uur tussen voeding zitten maar komt zelf nog steeds iedere 2, 5/3 uur. Hoop dat ze daar ook tips voor heeft.
nou heb weer heel wat geleerd van de lactatie kundige. Waarschijnlijk heb ik te veel melk en drinkt Jurre mijn borst nooit helemaal leeg. Ook krijgt hij dan niet alle achtermelk (= vette melk) en krijgt hij hierdoor mogelijk sneller dorst. Ook de houding moet ik iets aanpassen. Ga nu over naar 1 borst per keer bij een voeding. Hopen dat hij hierdoor wat rustiger wordt. Verwachting is ook dat hij door de vette melk minder last van darmpjes heeft. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Ja vind het ook spannend Hihi! Hoop voor haar dat het niet zo lang duurt als bij mij.. Bij mij braken ook eerst de vliezen (was niet heel gunstig zei de vk achteraf.. Je kan beter met weeën beginnen) en ik had na 17 uur weeën nog maag 3 cm ontsluiting 😳 Suus is pas na 24,5 uur geboren.. Dus hoop heel erg dat ze de kleine man al lekker kan knuffelen 😄 Fijn he, een lactatiekundige!! Maar dat is idd een goed advies van haar. Ik begin daar soms al mee in de kraamweek! Hopelijk gaat het nu beter 😄 ik zou graag de opleiding willen doen voor lactatiekundige! Lijkt me helemaal super. Pff ik slaap nog steeds zo slecht en droom ook zo naar telkens.. Hopelijk gaat dat snel iovr. Anders dat slechte slapen maar een bij de vk neerleggen😳
Zo spannend, mijn vriendinnetje is ook aan het bevallen! Kreeg net een app dat ze 2 cm ontsluiting heeft!! Wordt ook een jongetje!! Ik ben trouwens lid op Facebook van de groep meiden die allemAl in januari uitgerekend zijn. Erg leuk ook! Maar er worden toch veel jongens geboren joh, heel appart!!
Mijn vriendinnetje is net bevallen ❤️ Lex! Ben nu wel heel nieuwschierig naar jou, elleinad!! Xx
Hey! Wat fijn dat de lactatiekundige zo goed helpt happy!! Nou hier eindelijk bevallen hoor! T heeft in totaal 41 uur geduurd!! Zal even kort vertellen wat er allemaal gebeurt is want t is een heel verhaal! Zaterdag op zondag nacht om 02:00 uur vliezen gebroken! De volgende nacht om 02:00 uur om de 3-4 min goede weeen maar helaas niet genoeg ontsluiting en ivm met infectie gevaar naar t ziekenhuis gestuurd! Daar aan de stimulatie. We waren er rond 04:30 uur. En om ong. 15:00 uur had ik 6 cm ontsluiting. Daar bleef t hangen ondanks de stimulatie. Ik vroeg om pijnstilling want was kapot tegen die tijd!! Die kreeg ik en er werd overlegd of ze over moesten gaan op een keizersnee. Er was vordering dus ze wilden t nog even aankijken.. Twee uur later een cm erbij! En ik kreeg persdrang! Zucht maar weg kreeg ik te horen!! Zo dan wat een hel is dat zeg!! Mn pijnstilling haalde alleen de scherpe kantjes eraf dus ik voelde t nog wel degelijk! Zeker toen de stimulatie op maximaal werd gezet om die laatste cm's er toch nog uit te krijgen! En ja hoor een uur later! Bijna tien cm dus ik mocht mee gaan persen! Wat een opluchting! T ging goed! Hoofdje kwam mooi naar beneden en was al goed te zien bij t persen na een paar keer.. Echter kreeg ik t hoofdje er niet uit en werd er besloten een goede knip te zetten en de vacuum pomp te laten helpen. Ik was lichamelijk al uitgeput doordat ik die weeen zo lang heb moeten opvangen! Nadat alles was aangesloten was t hoofdje snel geboren! Maar de schouders zaten vast! Jemig wat een hel zeg! Twee verleepkundige gingen met volle kracht staan duwen op mn buik om te vookomen dat ie terug schoot ik kreeg amper lucht om nog te persen en gyneacoloog probeerde onder zn schouders te komen om mee te trekken zodat ie los kwam! Als met al heeft dit 5 min. Geduurd voordat ie geboren was! ( voelde als een half uur maar goed haha) maar hij had 5 min. Zonder zuurstof gezeten! De navelstreng zat klem in t geboortekanaal en hij was nog niet helemaal geboren dus haalde zelf ook geen adem! Helemaal paars en slap ging de kinderarts met m aan de slag! Wat een nar gezicht om je hummeltje daar te zo te zien liggen zeg!! Ik was echt als de dood dat ie t niet zo halen!! Gelukkig kreeg de kinderarts m snel aan de praat en kleurde hij na een tijde mooi roze en haalde redelijk zelf adem! Ik mocht m heeell kort even bij me voor een foto en toen moest ie mee voor onderzoek. Een spannende tijd weer! Mn vriend ging met m mee en werd gehecht en moest even bijkomen! Na een uurtje ong. Kwam mn vriend terug en vertelde dat ie t naar omstandigheden goed deed! Hij kreeg nog wel wat extra zuurstof maar haalde zelf goed adem en werd steeds alerter! Pfff wat een opluchting!! In mn bed werd ik naar m toe gebracht en mocht ie zelfs even kort lekker bij me liggen! Wat een heerlijk moment was dat zeg!! Nu doet hij t naar omstandigheden goed! Hij is nu net van de zuurstof af en zn zonde is er ook uit! Ik mag m zometeen voor t eerst gaan proberen aan te leggen! T is wel nog even afwachten of ie nog blijvende schade overhoud aan t klem zitten en de zuurstof tekort maar zoals het er nu uit ziet moet t allemaal wel goed komen gelukkig want daar was ik gister op een bepaald toch echt niet van overtuigd!! Samen blijven we iig tot vrijdag nog in t ziekenhuis voor controle en hij krijgt een antibioticakuur tegen infecties. Heftige ervaring vond ik t maar toch ook heel mooi! Al was t helemaal anders dan wat ik van te voren in mn hoofd had en moet ik dit zeker nog even een plekje gaan geven maar dat ga ik nu lekker rustig aan doen!
Oh lieve elleinad 😳 wat een verhaal!! Wat een angstige momenten hebben jullie gehad!! Goed over blijven praten hoor, maar dat zul je vast al wel veel gehoord hebben!! En dan loop ik te klagen over een bevalling van 24 uur. Het eerste deel lijkt dan ook precies op doe van mij! Ook 2 uur 's nachts vliezen gebroken en ontsluiting vorderde niet. Na precies 24 uur had ik VO en na een half uur persen was ze er toen, maar jij moest nog langer door en door!! Mij hoor je niet meer over mijn "lange" bevalling 😁 Jee wat heb ik een respect voor je meid!! En wat naar dat ie met zijn schouders vastzat!! En ook dat je meteen door de kinderarts mee genomen werd! Alleen maar goed natuurlijk, maar wat ontzettend heftig!! Hopelijk kan je het allemaal goed een plekje geven en kan je nu lekker genieten van jullie binkie!! Mats was de naam toch?? En natuurlijk, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!! Hoe voel je je lichamelijk nu?? Kan me voorstellen na wen knip, vacuüm en al dat gedrukt op je buik en zolang weeën dat je op bent!! Fijn dat het aanleggen goed gaat!! Maar kan me van jullie binkie ook voorstellen dat het een heftige bevalling is geweest en dat ie niet elke keer aangelegd wil worden door een zeer hoofdje! Voor als je er nog niet mee begonnen bent, ik zou beginnen met kolfen naast het aanleggen! Om de productie mooi op hang te krijgen!! (Hihi sorry komt toch ff mijn beroep weer naar boven) Ga maar lekker genieten met elkaar!!! Dikke kus voor jullie😘
Oh zie net dat je zo voor het eerst aan gaat leggen!! Gaat helemaal goed komen meid!! En wat ik al zei, onthouden tip van het kolven!! Xx
Dank je wel!! enuh 24 uur is ook lang hoor!! Haha toen was ik t ook al zat!! We hebben zeker angstige momenten gehad en we praten er ook samen goed over ook om te horen hoe de ander t ervaren heeft want dat is heel verschillend! Ik merk dat ik her en der dingen anders ontouden heb of gewoon niet heb meegekregen.. De verpleegkundige hier vragen ook veel hoe t nu gaat en hoe wij t ervaren hebben, hoe we ons nu voelen! Heel fijn! T aanleggen net ging super goed dus daar ben ik heeell erg blij om! Dank je voor de tip!! We waren idd ook al begonnen met kolven op advies van de verpleegkundigen hier! Dus helemaal super!! Lichamelijk heb ik idd echt t gevoel alsof er een trein over me heen is gereden ofzo haha te lang rechtop zitten en ik ben moe en twee stappen naar t toilet is eigenlijk al te veel maar ja wil wel een beetje gaan bewegen anders dan wordt t ook allemaal stijf enzo.. Dus af en toe maar even een rondje door de kamer lopen enzo haha Thnx voor je lieve berichtje! En genieten doen we nu zeker hoor!
Hee elleinad, Hoe gaat het bij jullie? Wat fijn dat aanleggen zo goed ging, gaat het nog steeds goed? Kan me helemaal voorstellen dat je het gevoel hebt dat je overreden bent 😳 is ook niet gek hoor!! Xx