Eisprong gehad en nu wachten maar!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happy83, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Mooi dat jullie goed de feestdagen door zijn gekomen ☺️ Haha leuk he, als ze zich dan een prinsesje voelen, happy!
    Als mijn dochter een jurk of rokje aan krijgt gaat ze altijd rondjes draaien en zegt ze: wauw! Zo lief ❤️
    Vandaag heb ik een voetreflex massage head, bevalling opwekkend!! Ben heel benieuwd of het werkt.. Het deed ontzettend zeer op de punten van de baarmoeder en de hormoonpunten.. Na deze massage is het aan het zeuren in buik en rug! Nu ff een tijdje niks, maar het komt en gaat.. Wie weet.. Las erg goeie verhalen op haar website en ze vertelde dat 70% van de vrouwen die bij haar waren geweest binnen 48-72 uur zijn bevallen. Een vriendinnetje ook van mij!

We hadden jip, dat wisten jullie wel toch?? Maar kon er echt niet blij van worden. Leuke naam, maar toch niet helemaal.. Maar omdat René en ik gewoon niet samen uit wen naam kwamen en we deze allebei leuk vonden, hadden we zoiets van: dan wordt dat hem! Naja tot ik het vorige week nog wen keer besprak met René en hij ook zoiets had van: nee toch niet helemaal.. De naam die ik heel graag wou, wou René nooit, omdat dat heen hele hippe naam is.. Dat was zijn enige reden. Jij vindt hem super mooi.. Ik zei dus tegen hem, als dat de enige reden ia dat we die naam niet doen, omdat er dan mss twee kinderen met dezelfde naam in de klas zitten zijn we ook wel gek ook! Als wij die naam toch super mooi vinden allebei.. En toen ging ie overstag😄
    Nu wordt het mees ❤️

Ben zeker blijk dat we de kerstdagen over zijn hoor!! Ben benieuwd ☺️

2. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Thanx dames ☺️ jullie horen als het zover is!!
    💋

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke naam!! Vind ik stiekem ook leuker dan jip! Haha helemaal top joh dat jullie dr zo toch uit zijn gekomen samen!

Enuh die voetmassage heb ik ook een hoop possitieve verhalen over gehoord ja! Spannend!! :D

4. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He dames,

Alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst en op naar een fantastisch nieuw jaar met onze kroost!

5. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!!

De beste wensen dames!! :D dat t maar een mooi jaar worden met veel geluk, gezondheid en natuurlijk heerlijk momenten met onze ukjes! :D

Hebben jullie een leuke avond gehad?
    Hier wel! Druk want we vierden t bij ons thuis maar wel heel gezellig!
    Wel nog even flink geschrokken door een potje vuurwerk wat omviel ineens en bij ons de deur in schoot en in de gang ontplofte!! Maar gelukkig heeft niemand iets behalve dat we erg geschrokken zijn! ( mats lag in de kamer aan de gang!! )
    Mats heeft heerlijk doorgeslapen om 00:00 uur! Dus dat is perfect! En ik vond t prachtig om dit jaar af te sluiten en vooruit te kijken naar een nieuw jaar met onze kleine grote man! :D werd er zelfs helemaal emotioneel van om 00:00 uur haha normaal nooit last van maar nu met alles wat er gebeurt is en t prachtige vooruitzicht voor komend jaar! Tja ik schoot ff vol! :D

Hoop dat jullie ook een leuke avond hebben gehad en net zo'n mooi vooruitzicht hebben voor t nieuwe jaar als ik! :D

6. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en bepster!! Hoe gaat t ermee!?!? Heeft die voetmassage geholpen!? :D

7. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Hee dames,

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!!
    Sorry erg druk geweest afgelopen week, vandaar mijn late reactie 😁
    Wij hebben ook een leuk oud&nieuw gehad. Zijn bij René zijn broer en schoonzus geweest met de familie. Suus mocht daar lekker blijven slapen, dus wij konden nieuwjaarsdag heerlijk ff uitslapen!
    Nou elleinad, wij hebben precies hetzelfde gehad met vuurwerk!!
    De buren van René zijn broer hadden zwaar illegaal vuurwerk, maar Door de wind viel ook die pot om, was een behoorlijk grote.. Eerst tegen mijn buik aan, toen vloog er nog wat tegen mijn broek, zo nog tegen René zij buik aan en uiteindelijk is ie uit elkaar geknald bij René zijn oor 😳 schoot ook zo het halletje in. Voordeur pikzwart, muir en plafon pikzwart.. Jee wat schrikken! Ik gat in de broek en René in zijn trui. En uiteindelijk heeft René nog 2 dagen last gehad van een piep in zijn oor! En die buren.. Keken even om en gingen rustig verder 😝 geen excuses helemaal niks!! Aso's!!

Maar goed verder was het super leuk haha!
    Kan me heel goed voorstellen dat je er emotioneel van werd. Had ik ook wel, 2014 is het jaar dat we niet meer met zijn drieën zijn, maar met zijn vieren.. Gek, maar oh zo mooi idee!
    Hoe ia het bij julie gegaan, happy??

Jammer enige heeft de voetreflex niets gedaan haha.. Maar goed gisteren weer controle gehad en de baarmoedermond was al een stukje aan het open gaan.. As di als het nog nodig is, worst ik gestript!!
    Wie van jullie is ook gestript? Of helemaal niemand?
    Ben er een beetje bang voor, je hoort nare pijnlijke verhalen 😁

Ik hou jullie op de hoogte!! Ben heel benieuwd wanneer hij zich aandient 😄

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat zal jij ook geschrokken zijn! Tegen je buik zelfs! Wat idioot dat die buren dr niet eens op reageren zeg! En ik zou je broek en de trui van je vriend lekker door hun laten betalen! Echt belachelijk!

Haha ik dacht trouwens al dat er misschien wat aan t gebeuren was je bij je omdat t wel stil was haha maar helaas!
    Ik ben trouwens niet gestript maar lees op een ander topic al van een paar dames dat t niet heel fijn voelde maar ook niet super veel pijn deed.. Hoop voor je dat je daarvoor gewoon bevalt! :)

9. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Hee dames,

Gisteren is om 17.38 uur onze lieve mees geboren ❤️ Hij weegt 4140 gram, flinke knul dus!!
    Maar wat een hel van een bevalling!!
    Hier onder mijn verhaal. Is een algemeen verhaal, dus er staan dingen in (zoals dat jullie weten dat we we dochter hebben die suus heet etc) die jullie al weten. Maar heb dit verhaal geknipt en geplakt, zodat ik niet elke keer alles opnieuw hoef te typen haha!

Zo nu ff tijd om
    Het bevallings verhaal te vertellen
    Zoals in een eerder topic, wisten jullie dat ik bruinverlies had, slijmprop verloren had en wat krampjes had. Zaterdagavond ging ik naar bed en viel snel in slaap. 1.00 uur werd ik wakker van weeën. Vanaf 1.30 gaan timen en ze kwamen al aardig snel om de 6/7 min. Dit veranderde binnen anderhalf uur naar om de 5 min en om 4.30 uur hebben we toch maar de vk gebeld. Zij kwam rond 5.30 uur langs en constateerde een ruime 2 cm ontsluiting. Om 7 uur mochten we ons melden in het zh. De vk was nog niet weg, of ik voelde ineens een plop in mijn buik. Ja hoor, vliezen gebroken, het stroomde eruit.. Vk weer gebeld en moesten gelijk naar het zh. Daar aangekomen geïnstalleerd en kon de weeën goed opvangen en weg puffen. Toen de vk mij weer toucheerde had ik 4 cm ontsluiting alleen vond ze de hartslag van mees aan de hoge kant. Ze wou het nog even aankijken om vervolgens te beslissen wat te doen. Hartslag bleef hoog, rond de 170 slagen. Besloten dat ik overgedragen zou worden. Ook bleef ik (zoals ik ook met mijn dochter suus had) steken op 4 cm dus gelijk wee opwekkers erin. Helaas kon ik de weeën niet opvangen, had ze heel erg in mijn rug en been en mocht ik een ruggenprik. Wauw, wat een verademing!! Helaas reageerde mees met zijn hartslag heel erg op de wee opwekkers, dus de pomp ging aan en uit en aan en uit.. De weeën waren ondertussen zo krachtig bij mij, dat ze door de ruggenprik heen gingen, auw en ik had ze alleen in mijn onderrug! Later bleek ik koorts te hebben, 38,6.. Niet goed voor mij, maar al helemaal niet voor de baby. De ontsluiting is uiteindelijk blijven hangen op 8 cm en mees bleek een sterrenkijker te zijn. Ook lag hij scheef voor de uitgang.
    Dat verklaarde de ontzettende rugweeen en waarom de ontsluiting niet vorderde!! Toen besloten om een ks te doen! Ik was ook echt op, kon niet meer.. Mees is uiteindelijk om 17.48 uur geboren en weegt 4140 gram!! Helaas moet hij uit voorzorg tm woe op de neonatologie liggen. Als dan blijkt dat hij geen infectie heeft, mag hij lekker mee naar huis, anders moet hij tm zaterdag blijven.. Ben benieuwd, maar het ziet er goed naar uit gelukkig ❤️

Nadeel is, dat hij niet bij mij op de kamer ligt 😢 en ik 24 uur geen bv mag geven door de wee stoppers die ik heb gehad gisteren voor ik de ok opging. Dus hoop dat hij straks nog wil
    Aanhappen na al doe flesjes😁

10. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He Bepster

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mees! Daar is hij dan eindelijk. Maar wat weer een verhaal. Ook al zo'n zware bevalling. Erg vervelend hoor. Hoop dat je nu wel lekker kunt genieten van de kleine man. Hoe reageerde suus erop? Is ze helemaal trots als grote zus? Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis en kunnen jullie gaan genieten met het gehele gezin

11. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

GEFELICITEERD!! wat een verhaal joh!! Naar is het he als ie niet bij je op de kamer mag! Hadden wij ook dus snap je helemaal! Borstvoeding kan nog prima op gang komen! Ik mocht ook pas de twee dag beginnen en t gaat super nu! Dus niet opgeven en gewoon goed proberen! Kolf je nu al? Dat heb ik namelijk wel gedaan zodat t al een beetje op gang komt.. Misschien kan je dat dan gewoon weggooien.. Of mag je t niet doen omdat t niet goed is voor jou lijf?
    Ik ga duimen voor jullie dat mees woensdag lekker naar huis mag!
    Geniet lekker van m in ieder geval! En ik ben idd ook benieuwd wat suus ervan vindt! :)
    Rust lekker uit en laat je lekker verwennen dat heb je verdient na zo'n zware bevalling!!

12. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Bepster zijn jullie al lekker met vieren thuis aan t genieten? Of moest de kleine mees toch nog even blijven? Hoop dat jullie lekkee thuis zijn!! En hoe gaat t met de borstvoeding? Is t goed op gang gekomen en doet mees t goed?

Happy hoe gaat t bij jullie?? Nog lekker aan t genieten?

Hier weer begonnen met werken gedeeltelijk.. Pff valt me goed tegen! Bn blij dat ik nog geen dansles hoef te geven joh!
    Ook zijn we vandaag met mats op controle geweest bij de kinderarts in t Ziekenhuis om nog een keer te checken of ie niets overhoud aan de zware bevalling en alles was goed!! :D super fijn dus!!!
    Morgen hebben we t gesprek met de gynaecoloog.. Daar zie ik echt onwijs tegen op! Gewoon t idee dat ik die hele bevalling weer door moet spreken! Pfff ik kreeg vanmiddag al helemaal de kriebels toen ik t ziekenhuis inliep! En toen de gynaecoloog zag lopen schrok ik me gewoon rot!! Maar goed we zien wel hoe t gaat morgen.. Misschien wel goed om t nu echt goed te horen hoe alles precies gegaan is waarom ze bepaalde keuzes gemaakt hebben..
    Nu ga ik maar ffies douchen en dan mats nog even voeden en lekker slapen hopelijk!
    Jullie horen vast morgen van me hoe t gegaan is haha vind t super fijn om hier ff mn verhaal kwijt te kunnen! :D

13. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Heee dames!!!

Hoe gaat het met jullie?
    Hier gaat alles super goed 😄
    We mochten afgelopen woe heerlijk naar huis met zijn allen. Mees had geen infectie oid!!
    Wat een tevreden mannetje is mees, hij eer, poept, plast en slaapt!!
    De borstvoeding is super goed op gang en mees drinkt er fantastisch uit!! Zo anders dan suus.. Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan!!
    Met mij gaat het ook steeds beter. Wond van de keizersnede geneest goed en qua pijn valt het me gelukkig reuze mee!!!

Suus vindt het helemaal geweldig. Zo trots op haar broertje ❤️
    Hele tijd kusjes geven en knuffelen en het liefst de hele dag op schoot!!
    Maar toch is ze ook niet helemaal zichzelf.. Had jou dochter dat ook, happy?? Niet heel vervelend ofzo, maar meer huilen, af en toe slaan en gillen als iets niet gaat zoals zij wil. En gelukkig ook niet continue hoor, ze kan ook nog steeds heel lief zijn!

14. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
  15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

Oh wat fijn dat t zo goed gaat bepster!! En top dat de borstvoeding nog zo goed op gang is gekomen! En natuurlijk ook dat jullie lekker op de woensdag naar huis mochten!!
    Wat een heerlijk mannetje joh! Hij ziet er echt super tevreden uit! Mooi ventje hoor!

Leuk dat suus t ook zo leuk vind! Denk dat t niet gek is hoor dat ze af en toe wat aan t slaan is enzo.. Ze krijgt toch wat minder aandacht nu en daar moet ze ook ffies aan wennen lijkt mij. Ik hoor t iig wel vaker ook als ik in de kinderopvang aan t werk ben.

Nou geniet lekker met zn viertjes! :D maar volgens mij komt dat helemaal goed!

16. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    hoi hoi,

Ik zie dat mijn reactie van een paar dagen geleden niet is doorgekomen. Had op de telefoon zitten typen maar ging al een beetje vreemd. Nu eindelijk ff tijd om achter de laptop te gaan zitten. Bepster wat een prachtig mannetje. Heerlijk dat jullie nu thuis zijn en dat alles goed gaat. Leuk he dat Suus zo leuk reageerd. Bij ons gaat het ook nog steeds super. Iris is altijd super lief tegen Jurre. Laatste tijd is ze wel erg hangerig en moe. We vragen ons af of dit door de veranderingen komt of omdat ze iets onder de leden heeft. Ze is verder niet ziek maar soms zo ontzettend moe. Misschien heeft ze wel last van voorjaarsmoeheid ofzo.
    Jurre doet het super. Borstvoeding gaat nog steeds erg goed. Vorige week dinsdag bij CB geweest. Toen woog hij alweer 5680 gram. Slapen zit ook steeds meer ritme in. Hij krijgt tussen 19:00 en 20:00 zijn laatste voeding en slaapt dan door tot half 4. Dan komt ie rond half 8 weer. Helemaal prima dus. En gelukkig is hij een snelle drinker dus als hij 's nachts komt ligt hij binnen half uur alweer terug in bed. Inclusief verschonen. Overdag om de 3uurtjes dus zit nu op 6 voedingen per dag. Zo nu en dan geef ik hem een flesje want daar moet hij wel aan gewend zijn. Officieel zit ik alweer in mijn laatste week verlof. Heb gelukkig nog 3 weken er achteraan geplakt. Vindt het straks ook wel weer lekker om te gaan werken. Even wat anders dan alleen kinder praat.

17. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

18 mei 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Jee wat gaat dat toch snel zeg, happy. Officieel alweer je laatste verlofweek 😳 fijn dat je nog 3 weken vakantie hebt!!
    Klinkt goed, met de bv! Hier loopt de bv ook goed, alleen mees komt de laatste dagen elke keer tussen de 2/3 uur. Hadden jullie dat ook dr eerste weken en zo ja, ging dat snel voorbij? Dit is helemaal
    Nieuw terrein voor mij, omdat bij suus de bv mislukt is.
    Weet nou niet of ik 1 borst pet voeding moet aanbieden, of wel allebeide borsten..?! Pff merk dat ik hier best onzeker van wordt soms 😁
    Krijgt hij wel de "goeie achtermelk" binnen omdat ie zo snel weer komt?? Of leg ik verkeerd aan mss..?? Pff heel frustrerend haha!!

Hoe gaat het bij jou elleinad?

Xx

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,4 KB
      Weergaven:
      2
  18. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    He bepster.
    Of je één of twee borsten moet geven is afhankelijk hoeveel melk je hebt. Ik deed het wel maar bleek helemaal niet goed te zijn omdat ik te veel melk had. Ik ben toen over gegaan naar één borst per keer. Dan loopt je melk iets terug maar krijgt hij wel de achtermelk wat hij anders niet kreeg. Zodra je het gevoel hebt dat je niet meer genoeg hebt aan één borst ga je weer over naar twee. Ik zit inmiddels weer op twee borsten en zo nu en dan hoef ik maar één borst. Je moet even goed voelen of je borsten goed leeg zijn. En om de 2/3 uren was bij ons ook het geval. Over dat zit er bij mij nog steeds maar 3 uren tussen. SOms 2,5 of 3,5 maar vaak 3 uren. 's nachts zit er nu wel langer tussen, maar dit heeft ook best een tijd geduurd. Mees gaat het vanzelf wel aangeven wanneer er iets langer duurt. Ik had ook heel erg het gevoel dat ik bij mijn dochter veel minder vaak hoefde te voeden, maar boeken na gekeken en bleek dat ik ook bij haar heel vaak voedde in het begin. Maar dit ben je zo snel alweer vergeten.
    En anders lactatie kundige laten komen. Geven je ook goede adviezen.
    Ik zal ook weer eens een leuke foto van mijn manneke erop zetten.

19. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    Jurre 8,5 week

Bijgevoegde bestanden:

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!!

Happy wat fijn dat de borstvoeding nog steeds goed gaat bij jou!! En ook prettig dat de nachten steeds beter gaan! Is wel fijn als je weer aan t werk moet!! Wat gaat de tijd snel he!! Zo groot is t mannetje alweer! En wat een heerlijke foto!! :D

Bepster: heb ik ook gehad een paar dagen toen mats ong. 1,5/2 weken was.. Maakte me zorgen toen dat ik niet meer genoeg melk had maar het cb gaf aan dat t regeldagen waren.. Ik kreeg de tip gewoon aan te leggen wanneer hij kwam en dat t dan met een paar dagen tot een week weer over moest zijn en dat was ook zo!

Hier gaat de bv helaas niet goed meer! Ik weer begonnen met drie ochtenden werken en t loopt ontzettend terug! Ik ben dus maar over aan t gaan op fles voeding.. Alleen nu blijkt dat mats waarschijnlijk net als ik koemelk allergie heeft.. :( hij heeft zulke erge krampen! Echt niet normaal! En als ie borstvoeding krijgt heeft hij hier geen last van! Dus we gaan nu een andere voeding proberen en kijken of dit beter gaat! Ik heb wel vaker krampen bij baby's gezien op t kinderdagverblijf ofzo maar jemig zeg mats krijst echt werkelijk alles bij elkaar en niets helpt! Gister trok ik t echt ff niet meer en belde t cb en die gaven aan dat t waarschijnlijk koemelk allergie is..

Maandag nog maar even bespreken bij ze want dan moet mats al voor zn eerste prikjes!! Ik vind t zo mega snel!! Maar ja hoort erbij!

Happy is jurre al voor zn prikjes geweest?

Deel Deze Pagina