Hoi, Ik heb in juni '12 mijn mirena spiraal laten verwijderen. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor je zwanger kan worden na het verwijderen van de mirena spiraal? afgelopen maand dacht ik dat het raak was. Ik voelde allemaal sympthomen wat erop leken dat ik wel eens zwanger kon zijn. Nadat ik een aantal dagen over tijd was heb ik een test gedaan. Helaas negatief. Na ruim een week over tijd werd ik toch ongesteld. Nu is weer het zelfde verhaal ik ben nu alweer 2 dagen over tijd, ik heb nog geen test gedaan. Maar zou ik nu toch Zwanger zijn? Heeft iemand toevallig hier het zelfde mee gemaakt?
Ik heb ervaring met de Mirena spiraal heb hem ook gehad, heb hem in mei laten verwijderen, vorige week ongi geweest dus zitten nu in ronde 7, bij ons dus nog helaas niet gelukt.. Verder heb ik geen ervaring met over tijd zijn, ja 1 dag langer... en toen ook ongi geworden, maar du sniet echt over tijd.. Verder heb ik wel ervaringen met verschillende symptomen, mocht bij mij 2 rondes niet baten helaas.. Maar misschien bij jou wel deze ronde, je krijgt denk ik alleen zekerheid om een test te doen!? Ben je nu van de langste cyclus uitgegaan?
Ik ben ooit gestopt met de pil om mijn lichaam eens een keer zelf alles te laten doen,dus niet om zwanger te worden. Je moest eens weten wat ik elke maand had en dacht op een gegeven moment ook dat ik zwanger was. Pijnlijke borsten,hoofdpijn, misselijk... Soms wel n cyclus van 42 dagen. Het hoort er helaas gewoon bij en ook denk ik dat je lichaam aan het afkicken is van de hormonen en daarom nog geen vast ritme heeft. Dat kan soms n jaar duren. Ik ben zelf heel onregelmatig dus er kwam bij mij dan nooit n vast ritme in dus toen maar besloten om aan de nuvaring te gaan. Hopelijk hoef ik nu minder lang te ontringen dan ontpillen! Die kwaaltjes zoals pijnlijke borsten en groter lijken heb ik dus altijd voor mijn menstruatie, alleen als je graag zwanger wilt worden gaan die dingen pas opvallen! Ik denk dat je nog onregelmatig bent en misschien test je later positief doordat je cyclus langer is!? Dat is natuurlijk de vraag... Bij mij was het toen de eerste 2 keer netjes 28 dagen maar daarna ging het van 30,33, 38 maar soms ook dus 42 dagen... Succes en hoop voor je dat je alsnog positief test... En anders n langere cyclus aanhouden, dan maak je je zelf niet zo gek
Ik heb mijn mirena spiraal maar ongeveer 6 maanden gehad. Ik heb hem moeten laten verwijderen ik kon hem niet verdragen. Veel krampen in de buik. Maar nadat ik dus de mirena spiraal heb laten verwijderen was mijn cyclus vrij snel weer normaal alles was regelmatig. Maar zou dat dan toch kunnen dat Mijn lichaam is aan het afkicken van die 6 maanden wat ik het spiraaltje maar heb gehad?
Ja dat wel de pil. Alleen de laatste maand voor ik mijn spiraal kreeg heb ik de pil niet regelmatig genomen.
Dan denk ik toch echt dat je aan het ontpillen bent... Het kan goed zijn dat jouw cyclus deze maand bijvoorbeeld 33 dagen is ipv 28 en dat er nog geen regelmaat in zit. Het kan dus goed zijn dat je bv pas over een week je NOD hebt en dan misschien wel positief test...
Lastig hè... Ik ben ook heel onregelmatig. Weet je of je voordat je aan de pil begon of je regelmatig was? Ik weet nog wel dat ik er niks van snapte wanneer ik ongesteld werd voordat ik aan de pil begon en dat kwam dus omdat er geen regelmaat in zat. Op de hoeveelste dag zit je nu geteld vanaf de eerste dag van je menstruatie? Als je de vorige keer een week "overtijd" was, was je toen uitgegaan van 28 dagen? En werd je uiteindelijk op dag 35 ongesteld? Ik zou dan gewoon voortaan vanuitgaan van een langere cyclus en dat je NOD nu ook pas bv op dag 35 is?
Irritant he! Ik kan het me ook voorstellen! Ik heb vorig jaar het spiraal laten verwijderen en toen nog een half jaar nuvaring gehad. In april de laatste gehad. Nu een regelmatige cyclus van 32 dagen en ben ik nu 6 dagen over tijd! Dus zit al op dag 38! Het is zoooo moeilijk om er niet nog 10 testen tegenaan te knallen! haha Afwachten maar! Ik hoop voor je dat je in verwachting bent!
Ik ben in juni gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Ik kreeg te maken met allerlei ontpil symtomen die precies als een zwangerschap klinken. Erg vervelend vond ik dit, vooral omdat je de wens hebt om zwanger te worden. Ik had wel een vrij normale cyclus meteen dus dat was wel prettig. Deze maand was ik tien dagen over tijd en had weer allerlei symptomen zoals misselijkheid, moe, zere borsten en het overtijd zijn natuurlijk. Gisteren toch ongesteld geworden met veel krampen erbij, helaas weer op naar de vijfde ronde!
@MBG, toen ik aan de pil was voor ik mijn spiraal kreeg was ik gewoon regelmatig ik wis precies wanneer ik het werd. Toen heb ik mijn mirena spiraal gekregen en ben maar heel even ongesteld geweest geloof +- 3 weken. Ik had zelde een tussen bloeding. Nadat ik mijn spiraal had laten verwijderen is mijn cyclus eingelijk gewoon heel snel weer normaal geworden. Ik wis precies wanneer ik het werd. alleen dan afgelopen maand ben ik dikke week overtijd dan geweest. ik ben toen idd uitgegaan van 28 dagen en werd 35 ongesteld. Als ik weer van 35 dagen moet uitgaan zou mijn dag komende zondag pas zijn en als ik van 28 dagen uitging ben ik nu 3 dagen weer ovetijd. @Dotjes Ja behoorlijk irritant is het haha. Jij bent nu 6 dagen ovetijd heb je al een test gedaan? Ja ik moet maar rustig afwachten. Ik ga dan nu maar even uit van een cyclus van 35 dagen dan zou ik moeten wachten tot komende zondag kijken wat het dan geeft. @ Woman1990 Aah, wat vervelend dat het helaas niet zo was en je weer ongesteld bent geworden. Ik word ook gek van zere borsten, moe zijn, soms krampen in mijn onderbuik. Hopelijk heb je meer geluk in ronde vijf.
Hey Princess, ja ik heb zaterdag al getest, die was eerst twijfelachtig en de volgende was negatief. maandag weer getest, negatief, vandaag, negatief! Ik denk dat het nu echt niet meer zo is, maarja, mijn huisarts zegt dat je het na 2 weken overtijd pas 100% zeker kan testen. Wellicht te weinig hormoon nog? Ik gooi daar al mijn hoop op! haha
hey Dotjes, Ooh dat is minder dat alle testen negatief waren. Wie weet waren er inderdaad nog te weinig hormonen en is de test over 2 weken wel positief. Laten we het hopen. Hou me op de hoogte als er dadelijk toch nog een positieve test uitkomt nu ben ik wel nieuwschierig haha.
geen ervaring, maar wil je/ jullie succes wensen met zwanger worden! Elke ronde is er een te veel (spreek uit ervaring) Zet hem op!
Ik heb in Januari mijn spiraal laten verwijderen. Ook bij mij is sindsdien mijn cyclus niet helemaal gelijk. Het scheelt meestal van 26 tot 32 dagen. Dus ik spreek pas van overtijd na 34 dgn. Dan weet ik zeker mezelf niet teleur te stellen met testen. Ik zit nu halverwege mijn cyclus, dus ben nog in spanning aan het wachten. Succes allemaal!
Ik heb gisteravond licht roze bloedverlies gehad en hevige krampen in mijn onderbuik. Ik was er al bang voor dat het mijn menstruatie zou zijn. Nu heb ik vanmorge weer klein druppeltje gehad. Ik heb nu nog steeds last van krampen en steken. Ik ben bang dat mijn ongi nu gaat door zetten en dat ik op moet naar ronde 5... Dus nog even afwachten wat het vandaag nog doet.