Hallo, Het is alweer een tijd gelden dat ik op dit forum ben geweest. Maar zit nu met een probleem. Ik heb een zoontje van 1 jaar en nu is vandaag endometriose bij mij geconstateerd. Een enorme klap in mijn gezicht en ook in die van mijn man. Ik heb het er even met mijn gyn over gehad en duidelijk was, dat als ik nog een kindje wilde, dat nu moest gebeuren. Mijn man en ik willen zeker nog een 2 kindje en gaan dit nu ook proberen. Doordat ik nooit ergens last van heb gehad en dat nu ineens veranderd is, zijn we er snel bij en is het in een vroeg stadium ondekt. Mijn moeder heeft het ook en bij haar is rond haar 32e de baarmoeder verwijderd. Ik weet er dus wel het een en ander vanaf, maar wil nog graag wat dingen weten. Verhalen dus van andere dames die dit ook hebben. Misschien kan het mij helpen om het allemaal een plekje te geven. Door dat ik geen hormonen mag, omdat ik een verhoogd risico op trombose en embolieen heb, zijn hormonen ook uitgsloten en is zwanger worden, nu de enigste remedie en moet het ook voordat het niet meer kan. Ben alleen wel bang dat het vrijen erg zeer doet. Zit namelijk al 6 weken met onhoudelijke pijn op de bank en er is voor mijn nu eigenlijk niks aan te doen. Is er iemand met tips of iets dergelijks. Sorry voor mij lange verhaal, maar het heeft er wel ingehakt. Dank jullie wel voor jullie reacties. Liefs Tascha
hoi tascha! nou sorry dat ik misschien reageer want ik heb echt helemaal geen tips voor je. maar wil wel even zeggen dat ik begrijp dat dit er behoorlijk inhakt voor jullie! en vind het echt kl*te voor jullie. weet verder ook niks te zeggen. ik ben nu in ronde 9 en denk al van k*t man nog niet zwanger. en dan lees ik dit dan denk ik ik mag helemaal niet klagen wie weet kan ik gewoon altijd nog kinderen krijgen. dan mag ik helemaal niet zeuren. je moet gewoon denken we hebben 1 gezond kind daar moet je dan maar heel blij mee wezen mocht het niet meer lukken een 2e. ik wens jullie allebei heel veel sterkte met alles! liefs annelies
Hoi Tascha, Wat een vervelend nieuws voor jullie... en ook zo rot dat je zoveel pijn hebt! Heb je al Naproxen (pijnstiller) geprobeerd? In februari ben ik erachter gekomen dat ik ook endometriose heb. Heb inmiddels een kijkoperatie gehad en daaruit is gebleken dat aan de linkerkant verklevingen en endometriose zit en dat de achterkant van m'n rechtereierstok ook verkleefd is door de endometriose. Ook een flinke domper voor ons dus... Omdat ik ook 1 keer per maand (als ik ongesteld ben) bloedverlies uit de darmen heb, krijg ik binnenkort een darmonderzoek. In juni weer een vervolgafspraak met de gyn en als ik dan nog niet zwanger ben, dan krijg ik waarschijnlijk een buikoperatie waarbij de verklevingen en endometriose worden weggehaald. Daar zit ik uiteraard niet op te wachten, maar wat moet dat moet... Het is een rotziekte en je raakt het helaas niet kwijt. Met de pijnaanvallen gaat het gelukkig wel, maar ja... de angst dat we geen kinderen kunnen krijgen wordt wel steeds groter. Op de normale manier zal het sowieso moeilijk gaan. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en we gaan er dan ook voor. Heel veel sterkte! Groetjes Caro
Dank jullie wel voor de antwoorden. We zijn er zo snel bij, dat er met een operatie bij mij nog niets te zien zal zijn, dat is wel heel goed nieuws en waarschijnlijk kan ik nog wel zwanger worden, maar het is toch even slikken. Elke menstruatie is er 1 teveel en heb toch wel een bepaalde angst dat het moeilijk wordt. Van mijn zoontje werd ik gelukkig heel makkelijk zwanger, maar de vraag is of dat nu ook zo zal zijn.
je moet het nu niet te graag willen, want dan zul je zien dat het dus niet gaat lukken. hoe moielijk het ook is niet te veel over na denken, als je iets graag wilt komt het er niet van. nou mooi dat je er zo vroeg achter bent gekomen en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent! liefs
Ik ga het ook zeker proberen om naast me neer te leggen. Ben nu wat info aan het verzamelen om het allemaal een plekje te kunnen geven en dan hoop ik weer wat rust te krijgen.
Meid, wat fijn dat je er zo vroeg bij bent! Sommige endometrioseplekjes hebben nauwelijks invloed op de vruchtbaarheid. Het zou idd goed zijn als je snel weer zwanger raakt. Ik hoop het voor je!
Bij mij is pas geleden ook endometriose geconstateerd, maar heb er niets voor gekregen behalve ontstekingsremmers die ik moet slikken als de pijn de overhand krijgt. Ook is mij niets verteld over vermindere vruchtbaarheid en als die gruwelen die ik nu te lezen krijg ! Er viel goed mee te leven zonder problemen....Nu heb ik al twee kinderen en de wil voor een derde is er wel, maar de omstandigheden nog niet. Waarschijnlijk zitten er gradaties in endometriose zodat elk iets anders te horen krijgt ? Ik kwam erachter doordat ik soms niet meer kon lopen van de pijn en me uiteindelijk toch maar heb laten onderzoeken. Eerst dachten ze aan een bbz en werd onmiddelijk doorverwezen naar het zh. Hier bleek dus dat het endometriose was. Ach, niets ernstigs hoor. Een pilletje af en toe en er is goed mee te leven...
Er zijn ook wel verschillende gradaties in endometriose. Ik ben zelf ook nog niet van alle op de hoogte. Bij mij in het ziekenhuis is woensdagavond een inf avond over endometriose, misschien dat ik daar heen ga. Veel sterkte ermee.
Als het goed is ken je mijn verhaal al......En anders kun je het via de zoekfunctie vast wel terug vinden. Maar ondanks de endometriose en 8* hebben we ons kleine wondertje toch nog mogen krijgen En helaas zijn we nu weer terug bij af mbt de helse pijnen maandelijks Ik hoop dat je hieruit wat kracht kunt putten en ik wil je een knuff geven
@ prdmj en bambino. Dankjewel meiden voor jullie berichtje, heb jullie al een hele tijd niet gesproken, maar had even tijd nodig voor mijzelf. Hier aan het wachten of de ongesteldheid wel of niet doorzet of dat ik wel of niet zwanger ben. Momenteel wat last van roze afscheiding maar het loopt nog niet door zeg maar (sorry hoor). Hoe is het met jullie?