Kan iemand mij vertellen waarom je, als je een temperatuur kaartje wil invullen op ff je geen oor thermometer mag gebruiken? Leek me eigenlijk wel zo praktisch... Heb het niet zo op dingen in mijn bips
Omdat de temp van je bips het betrouwbaarste is Tempen onder je oksel, oor of weet ik wret kan zomaar 0,5 schelen ofzo.. En nee das niet veel.. Maar om je eisprong op te sporen is dat heel veel
Je zou eventueel ook vaginaal kunnen temperaturen. Heb ik ook gedaan, volgens de gyn was het geen enkel probleem.
Oor kan wel maar houd in je achterhoofd dat het minder betrouwbaar is. Als je een duidelijk eisprong hebt zul je hem ook wel vinden. Je zou het een cyclus kunnen proberen. Maar omdat je soms op het ene oor slaapt en dan weer op het andere maakt dat het minder betrouwbaar is. Ik temp zelf rectaal en dat is totaal niet onhandig. Ik lig in bed en thermometer op het nachtkastje. Ik doe niet eens mijn broekje uit maar gewoon opzij en ik lig dan op mijn zij. Het is echt zo gebeurd.
Bedankt voor de reacties, ben net een vaginale/rectale thermometer wezen kopen. Moet er dus maar aan geloven. Wil een temp kaartje maken omdat hubbie nogal eens naar het buiteland moet voor werk en dan kunnen we wat gerichter klussen .
ik temp onder mijn tong. met een thermometer met 2 decimalen achter de komma. het belangrijkste is dat je gedurende de hele cyclus op dezelfde manier tempt. succes