Wel innestelingsbloedingen, niet zwanger.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Danpas, Nov 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danpas

Danpas Actief lid

Jan 25, 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Wij proberen nu al een jaar zwanger te worden. Nu heb ik de laatste 5 maanden precies 7 dagen na de eisprong een lichte bloeding. Slijm en 1 a 2 veegjes bloed op een wc papiertje. Meer is het eigenlijk niet.
    Ik weet zeker dat t 7 dagen na de eisprong is omdat ik deze volgde met temp, ovutesten en ik kon het soms zelfs voelen.
    Maar toch niet zwanger. Netjes 14 dagen na eisprong wordt ik weer ongesteld.
    Ik heb echo's gehad in t ziekenhuis en bloedtesten etc. Helemaal niks te zien.
    Wie heeft er ook bloedingen tussendoor? Of enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik sta inmiddels voor een raadsel.
    Zaterdag a.s. is het afwachten of ik voor de 6e keer zo een bloeding krijg.

2. Roseline

Roseline Niet meer actief

Maar hoe weet je of het een innestelingsbloeding is en niet wat anders? En misschien gaat er elke maand wel wat mis en word je daarom gewoon ongesteld..
    Loop al wel bij de gyn??

3. Danpas

Danpas Actief lid

Jan 25, 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet eigenlijk niet of het een innestelingsbloeding is. Nam het meer aan omdat het 7 dagen na eisprong was en ik op internet zocht en alleen maar hierop uitkwam.
    Gyn heeft mij onderzocht en alles lijkt in orde te zijn. Nu weer een half jaar proberen en anders weer terug. Dan waarschijnlijk een traject in. Maar gyn zei dat alles in orde was, slijmvlies dik genoeg, eierstokken niks mis etc. Ze kan mij ook niks zeggen over de bloedingen. Ze dacht misschien een poliepje gesprongen maar elke maand zelfde dag is wel vreemd.
    M'n cyclus is ook regelmatig. Dus ik heb echt geen idee.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik heb altijd een korte bloeding na eissprong, dat is bij mij echt geen innestelingsbloeding.

5. Roseline

Roseline Niet meer actief

Lastig hoor. Helaas zegt het allemaal niets. Alles kan er goed uit zien, maar dat kan je alsnog problemen hebben met zwanger worden. Ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Hopelijk raak je snel zwanger en anders hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt.

6. Danpas

Danpas Actief lid

Jan 25, 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Ook echt een week na eisprong of vlak erna?

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Het hoeft natuurlijk geen innestelingsbloeding te zijn, er zijn veel vrouwen die na de eisprong wat bloed verliezen al is het natuurlijk wel apart dat je dit 7 dagen na je eisprong had.

Mocht het wel een innesteling geweest zijn: Helaas gaat een zwangerschap het vaakst mis na de innesteling en menstruatie en word je ongesteld.

8. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het innestelingbloedingen zijn, een innesteling die altijd op dezelfde dag valt daar geloof ik niet in. Maar kan je niet vertellen wat het wel is. Als de gyn zegt dat alles goed is, dan zou ik vertrouwen hebben in je lichaam! Hopelijk mag het snel voor je lukken!

9. DDara

DDara Bekend lid

Mar 20, 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Kan heel goed een innestelingsbloeding zijn die vind ongeveer dan plaats helaas gaat het bij 40 a 50% van de innestelingen als nog mis en wordt je Dus gewoon ongesteld

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Innestelingsbloeding komt vaker niet voor dan wel. Ik denk les het steeds op dezelfde dag valt dat het ook iets anders is

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het zou ook wel heel apart en bijzonder zijn dat je elke maand dan mogelijk zwanger bent.

Bovendien zou het uniek zijn als je elke maand op dezelfde dag een innestelbloeding zou hebben. Innestelbloedingen houden zich namelijk absoluut niet aan een vaste dag. Innestelbloedingen vinden 5 tot 10 dagen na een eisprong plaats.

Tel daarbij ook op dat een innestelbloeding niet iets is wat standaard plaatsvindt bij het ontstaan van een zwangerschap. Het komt vaker niet dan wel voor.

Ik denk dat je dus gewoon met tussentijdse bloedingen zonder reden te maken hebt. Is overigens wel iets om goed in de gaten te houden.

12. Linn81

Linn81 Bekend lid

Oct 12, 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kan het niet een hormonaal probleem zijn?

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik heb juist spotting voorafgaand aan menstruatie en dat kan al 6 dagen ervoor plaatsvinden.

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een innestelingsbloeding is vrij zeldzaam, bij de meeste vrouwen komt dat helemaal niet voor. Als je wel een innestelingsbloeding hebt, ben je over het algemeen ook zwanger. Want dat is een teken dat het embryootje zich diep ingraaft in je baarmoederslijmvlies. De innesteling en een eventuele bloeding is ook niet op een vaste cyclusdag, het is een langer proces wat meerdere dagen in beslag neemt.

Je kunt niet elke cyclus op dezelfde dag een innestelingsbloeding hebben en vervolgens niet zwanger zijn. Dan heeft het bloedverlies zeer waarschijnlijk niks met een innesteling te maken, maar is er hormonaal gezien iets aan de hand. Je progesteronwaarde kan bijvoorbeeld te laag zijn na de eisprong of te snel dalen, waardoor er tussentijds bloedverlies optreedt. Dit is dus eigenlijk al een voorbode van je menstruatie. Het kan ook zijn dat je baarmoedermond iets kwetsbaarder is, waardoor er een adertje knapt en voor wat bloedverlies zorgt.

Share This Page