hallo 15 augustus is mijn eerste kindje doodgeboren ter wereld gekomen door middel van een keizersnede een maand later ben ik p conrole geweest en was mijn litteken inmiddels al goed genezen de gyn raade ons an drie maanden minimum te wachten eer we erug wanger zouden worden nu heb ik de laatste tijd een rar gevoel in mijn buik en instinctief het gevoel dat er iets mis gegaan is met de keizersnede kunnen ze met en keizersnede je baarmoeder beschadigen en bestaat de kans dan dat ik nooit geen kinderen meer kan krijgen? groetjes een radeloze mama van een engeltje
Hoi, Allereerst wat een verdriet dat jullie een mooi engeltje hebben moeten achter laten. Bij een keizersnede komt er altijd een litteken op / in de baarmoeder. Soms is deze litteken pijnlijk. De kans dat je baarmoeder beschadigt word tijdens de operatie is echt zeer, maar dan ook zeer klein. Als er tijdens de operatie iets zou zijn gebeurt dan had je gynaecoloog je dat allang verteld. Toch blijf je waarschijnlijk met dat gevoel rondlopen. Ik zou opnieuw een afspraak met je gynaecoloog maken om daar je vraag voor te leggen. Hij/zij kan dan je ongerustheid (misschien) wegnemen. De drie maanden die jullie moesten wachten heeft echt te maken met het litteken op de baarmoeder. Deze heeft tijd nodig om te genezen. Het blijft altijd een wat zwakkere plek van je baarmoeder en daarom is het noodzakelijk dat je bij een eventuele volgende zwangerschap in het ziekenhuis moet bevallen. (los van je voorgeschiedenis) Meid..bel gewoon voor een afspraak. Ilja